Bu makale, kalite kavramının eğitim dünyasına girmesiyle haşlayan Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi anlayışının odak noktasını oluşturan eğitim, müşterilerinin (öğrenci, öğretici, diğer çalışanlar, aile, iş dünyası, toplum vs.) memnun edilmesine ilişkin temel noktaları açıklamaya çalışmaktadır. 1990`lı yıllarda mal ve hizmet üretiminde ve yönetiminde standart, kalite, kalite kontrol. Benchmarking. Toplam Kalite Yönetimi gibi kavramlar şıkça yer almaktadır Bu kavramların her biri. eğitim yönetimi açısından ayrı bir inceleme ve değerlendirmeyi gerektirmektedir . Türkiye`nin iki önemli kuruluşunun (Netaş ve Brisa) "Avrupa Kalite Ödülü"ne aday gösterilmesi. "1996 Yılı Avrupa Kalite Ödülü"nü Brisa`nın alması (Milliyet. 23 Ekim 1996. s.6). dikkatleri yeni bir yönetim anlayışı olan Toplam Kalite Yönetimi üzerinde toplamıştır. Günümüzde daha çok Endüstri işletmelerinde uygulanan Toplanı Kalite Yönetimi ilkelerinin eğitim kurumlarında uygulanabileceği görüşü Dünyada giderek yaygınlaşmaktadır. Sözgelimi Amerika Birleşik Devletlerinde . üç dalgadan söz edilmektedir. İlk kalite dalgası. 1950"de Deming`in kalite kavramını Japonya`ya götürdüğü zaman başlamıştır. İkinci dalga ise endüstri kesiminin aydın liderlerinin, bu kavramı 1980`lerde ABD`ye geri götürmesi ile oluşmuştur. Üçüncü dalga bu kavramın (Eğitimde Toplam Kalite) eğitim dünyasına girmesiyle kendini göstermiştir (Schargel. 1993. s.68). Bunun sonucu olarak ABD`deki bazı okullarda Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi uygulaması üzerinde çalışmalar yapılmaya ve yaygınlaşmaya başlamıştır. Öğrencilerini 21. Yüzyıla hazırlamak için kalite transformasyonunu gerçekleştirme gerekliliği üzerinde sıkça durulmaktadır (Verel. 1993.S.73).
Bu makale, kalite kavramının eğitim dünyasına girmesiyle haşlayan Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi anlayışının odak noktasını oluşturan eğitim, müşterilerinin (öğrenci, öğretici, diğer çalışanlar, aile, iş dünyası, toplum vs.) memnun edilmesine ilişkin temel noktaları açıklamaya çalışmaktadır. 1990`lı yıllarda mal ve hizmet üretiminde ve yönetiminde standart, kalite, kalite kontrol. Benchmarking. Toplam Kalite Yönetimi gibi kavramlar şıkça yer almaktadır Bu kavramların her biri. eğitim yönetimi açısından ayrı bir inceleme ve değerlendirmeyi gerektirmektedir . Türkiye`nin iki önemli kuruluşunun (Netaş ve Brisa) "Avrupa Kalite Ödülü"ne aday gösterilmesi. "1996 Yılı Avrupa Kalite Ödülü"nü Brisa`nın alması (Milliyet. 23 Ekim 1996. s.6). dikkatleri yeni bir yönetim anlayışı olan Toplam Kalite Yönetimi üzerinde toplamıştır. Günümüzde daha çok Endüstri işletmelerinde uygulanan Toplanı Kalite Yönetimi ilkelerinin eğitim kurumlarında uygulanabileceği görüşü Dünyada giderek yaygınlaşmaktadır. Sözgelimi Amerika Birleşik Devletlerinde . üç dalgadan söz edilmektedir. İlk kalite dalgası. 1950"de Deming`in kalite kavramını Japonya`ya götürdüğü zaman başlamıştır. İkinci dalga ise endüstri kesiminin aydın liderlerinin, bu kavramı 1980`lerde ABD`ye geri götürmesi ile oluşmuştur. Üçüncü dalga bu kavramın (Eğitimde Toplam Kalite) eğitim dünyasına girmesiyle kendini göstermiştir (Schargel. 1993. s.68). Bunun sonucu olarak ABD`deki bazı okullarda Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi uygulaması üzerinde çalışmalar yapılmaya ve yaygınlaşmaya başlamıştır. Öğrencilerini 21. Yüzyıla hazırlamak için kalite transformasyonunu gerçekleştirme gerekliliği üzerinde sıkça durulmaktadır (Verel. 1993.S.73).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 9 Issue: 9 |