BibTex RIS Cite

Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti

Year 1997, Volume: 9 Issue: 9, 23 - 30, 01.10.1997

Abstract

Bu makale, kalite kavramının eğitim dünyasına girmesiyle haşlayan Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi anlayışının odak noktasını oluşturan eğitim, müşterilerinin (öğrenci, öğretici, diğer çalışanlar, aile, iş dünyası, toplum vs.) memnun edilmesine ilişkin temel noktaları açıklamaya çalışmaktadır. 1990`lı yıllarda mal ve hizmet üretiminde ve yönetiminde standart, kalite, kalite kontrol. Benchmarking. Toplam Kalite Yönetimi gibi kavramlar şıkça yer almaktadır Bu kavramların her biri. eğitim yönetimi açısından ayrı bir inceleme ve değerlendirmeyi gerektirmektedir . Türkiye`nin iki önemli kuruluşunun (Netaş ve Brisa) "Avrupa Kalite Ödülü"ne aday gösterilmesi. "1996 Yılı Avrupa Kalite Ödülü"nü Brisa`nın alması (Milliyet. 23 Ekim 1996. s.6). dikkatleri yeni bir yönetim anlayışı olan Toplam Kalite Yönetimi üzerinde toplamıştır. Günümüzde daha çok Endüstri işletmelerinde uygulanan Toplanı Kalite Yönetimi ilkelerinin eğitim kurumlarında uygulanabileceği görüşü Dünyada giderek yaygınlaşmaktadır. Sözgelimi Amerika Birleşik Devletlerinde . üç dalgadan söz edilmektedir. İlk kalite dalgası. 1950"de Deming`in kalite kavramını Japonya`ya götürdüğü zaman başlamıştır. İkinci dalga ise endüstri kesiminin aydın liderlerinin, bu kavramı 1980`lerde ABD`ye geri götürmesi ile oluşmuştur. Üçüncü dalga bu kavramın (Eğitimde Toplam Kalite) eğitim dünyasına girmesiyle kendini göstermiştir (Schargel. 1993. s.68). Bunun sonucu olarak ABD`deki bazı okullarda Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi uygulaması üzerinde çalışmalar yapılmaya ve yaygınlaşmaya başlamıştır. Öğrencilerini 21. Yüzyıla hazırlamak için kalite transformasyonunu gerçekleştirme gerekliliği üzerinde sıkça durulmaktadır (Verel. 1993.S.73).

Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti

Year 1997, Volume: 9 Issue: 9, 23 - 30, 01.10.1997

Abstract

Bu makale, kalite kavramının eğitim dünyasına girmesiyle haşlayan Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi anlayışının odak noktasını oluşturan eğitim, müşterilerinin (öğrenci, öğretici, diğer çalışanlar, aile, iş dünyası, toplum vs.) memnun edilmesine ilişkin temel noktaları açıklamaya çalışmaktadır. 1990`lı yıllarda mal ve hizmet üretiminde ve yönetiminde standart, kalite, kalite kontrol. Benchmarking. Toplam Kalite Yönetimi gibi kavramlar şıkça yer almaktadır Bu kavramların her biri. eğitim yönetimi açısından ayrı bir inceleme ve değerlendirmeyi gerektirmektedir . Türkiye`nin iki önemli kuruluşunun (Netaş ve Brisa) "Avrupa Kalite Ödülü"ne aday gösterilmesi. "1996 Yılı Avrupa Kalite Ödülü"nü Brisa`nın alması (Milliyet. 23 Ekim 1996. s.6). dikkatleri yeni bir yönetim anlayışı olan Toplam Kalite Yönetimi üzerinde toplamıştır. Günümüzde daha çok Endüstri işletmelerinde uygulanan Toplanı Kalite Yönetimi ilkelerinin eğitim kurumlarında uygulanabileceği görüşü Dünyada giderek yaygınlaşmaktadır. Sözgelimi Amerika Birleşik Devletlerinde . üç dalgadan söz edilmektedir. İlk kalite dalgası. 1950"de Deming`in kalite kavramını Japonya`ya götürdüğü zaman başlamıştır. İkinci dalga ise endüstri kesiminin aydın liderlerinin, bu kavramı 1980`lerde ABD`ye geri götürmesi ile oluşmuştur. Üçüncü dalga bu kavramın (Eğitimde Toplam Kalite) eğitim dünyasına girmesiyle kendini göstermiştir (Schargel. 1993. s.68). Bunun sonucu olarak ABD`deki bazı okullarda Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi uygulaması üzerinde çalışmalar yapılmaya ve yaygınlaşmaya başlamıştır. Öğrencilerini 21. Yüzyıla hazırlamak için kalite transformasyonunu gerçekleştirme gerekliliği üzerinde sıkça durulmaktadır (Verel. 1993.S.73).

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Memduh Ceylan This is me

Publication Date October 1, 1997
Published in Issue Year 1997 Volume: 9 Issue: 9

Cite

APA Ceylan, M. (1997). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 9(9), 23-30.
AMA Ceylan M. Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. October 1997;9(9):23-30.
Chicago Ceylan, Memduh. “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi Ve Müşteri Memnuniyeti”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 9, no. 9 (October 1997): 23-30.
EndNote Ceylan M (October 1, 1997) Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 9 9 23–30.
IEEE M. Ceylan, “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 9, no. 9, pp. 23–30, 1997.
ISNAD Ceylan, Memduh. “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi Ve Müşteri Memnuniyeti”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 9/9 (October 1997), 23-30.
JAMA Ceylan M. Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;9:23–30.
MLA Ceylan, Memduh. “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi Ve Müşteri Memnuniyeti”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 9, no. 9, 1997, pp. 23-30.
Vancouver Ceylan M. Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;9(9):23-30.