Bu makalede eğitimde yeniliklerin ve değişimin uygulanması sürecini etkileyen etkenlerin bir sınıflaması yapılarak, eğitimde yeniliklerin uygulanması sürecinin araştırılması ve incelenmesine yönelik çalışmalar için kuramsal bir temel ve kavramsal bir çerçeve oluşturulması amaçlanmıştır. Uygulamayı etkileyen etkenler; politika etkenleri, ortam etkenleri, kaynaklar, ve müdahale (intervention) etkenleri olmak üzere dört ana grupta ele alınmıştır. Bu genel çerçevede her bir etkenle ilgili alt etkenler belirlenerek, alandaki araştırma ve deneyimlere dayalı bulguların hir bireşimi (sentezi) yapılmıştır. Bu makalenin uygulama (implementation) konusunda yapılacak araştırmalara ve yeniliklerin uygu/ayıcılarının çalışmalarına katkıda bulunması, beklenmektedir.
Bu makalede eğitimde yeniliklerin ve değişimin uygulanması sürecini etkileyen etkenlerin bir sınıflaması yapılarak, eğitimde yeniliklerin uygulanması sürecinin araştırılması ve incelenmesine yönelik çalışmalar için kuramsal bir temel ve kavramsal bir çerçeve oluşturulması amaçlanmıştır. Uygulamayı etkileyen etkenler; politika etkenleri, ortam etkenleri, kaynaklar, ve müdahale (intervention) etkenleri olmak üzere dört ana grupta ele alınmıştır. Bu genel çerçevede her bir etkenle ilgili alt etkenler belirlenerek, alandaki araştırma ve deneyimlere dayalı bulguların hir bireşimi (sentezi) yapılmıştır. Bu makalenin uygulama (implementation) konusunda yapılacak araştırmalara ve yeniliklerin uygu/ayıcılarının çalışmalarına katkıda bulunması, beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 9 Issue: 9 |