BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları

Year 1996, Volume: 7 Issue: 7, 353 - 365, 01.08.1996

Abstract

Bu araştırmanın genel amacı, öğretmenlerin hoşgörü ve demokratik tutumlarım bilişsel alanda belirleyebilmektir. Bu araştırma survey modeliyle yapılmıştır. Prof. Dr. S.Savaş Büyükkaragöz tarafından geliştirilen "Demokrasi ve Hoşgörü Tutum Ölçeği" 71 bayan, 322 erkek olmak üzere toplam 393 ilkokul öğretmenine uygulanmıştır. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlardan bazıları şunlardır: (1) İlkokul öğretmenlerinin yarıdan fazlası "Demokrasi olan bir yerde hoşgörü kendiliğinden ortaya çıkan bir olgudur" görüşüne katılmaktadır. Ayrıca bu görüşe cinsiyet bakımından bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir. (2) İlkokul öğretmenlerinin çoğunluğu "Demokrasinin uygulandığı toplumlarda hoşgörü, yardımlaşma, işbirliği ön plandadır" görüşüne katılmaktadır. Aynca bu görüşe bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir.

Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları

Year 1996, Volume: 7 Issue: 7, 353 - 365, 01.08.1996

Abstract

Bu araştırmanın genel amacı, öğretmenlerin hoşgörü ve demokratik tutumlarım bilişsel alanda belirleyebilmektir. Bu araştırma survey modeliyle yapılmıştır. Prof. Dr. S.Savaş Büyükkaragöz tarafından geliştirilen "Demokrasi ve Hoşgörü Tutum Ölçeği" 71 bayan, 322 erkek olmak üzere toplam 393 ilkokul öğretmenine uygulanmıştır. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlardan bazıları şunlardır: (1) İlkokul öğretmenlerinin yarıdan fazlası "Demokrasi olan bir yerde hoşgörü kendiliğinden ortaya çıkan bir olgudur" görüşüne katılmaktadır. Ayrıca bu görüşe cinsiyet bakımından bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir. (2) İlkokul öğretmenlerinin çoğunluğu "Demokrasinin uygulandığı toplumlarda hoşgörü, yardımlaşma, işbirliği ön plandadır" görüşüne katılmaktadır. Aynca bu görüşe bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Prof. Dr. Savaş Büyükkaragöz This is me

Şahin Kesici This is me

Publication Date August 1, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 7 Issue: 7

Cite

APA Büyükkaragöz, P. D. S., & Kesici, Ş. (1996). Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(7), 353-365.
AMA Büyükkaragöz PDS, Kesici Ş. Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. August 1996;7(7):353-365.
Chicago Büyükkaragöz, Prof. Dr. Savaş, and Şahin Kesici. “Öğretmenlerin Hoşgörü Ve Demokratik Tutumları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7, no. 7 (August 1996): 353-65.
EndNote Büyükkaragöz PDS, Kesici Ş (August 1, 1996) Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7 7 353–365.
IEEE P. D. S. Büyükkaragöz and Ş. Kesici, “Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 7, no. 7, pp. 353–365, 1996.
ISNAD Büyükkaragöz, Prof. Dr. Savaş - Kesici, Şahin. “Öğretmenlerin Hoşgörü Ve Demokratik Tutumları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7/7 (August 1996), 353-365.
JAMA Büyükkaragöz PDS, Kesici Ş. Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;7:353–365.
MLA Büyükkaragöz, Prof. Dr. Savaş and Şahin Kesici. “Öğretmenlerin Hoşgörü Ve Demokratik Tutumları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 7, no. 7, 1996, pp. 353-65.
Vancouver Büyükkaragöz PDS, Kesici Ş. Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;7(7):353-65.