BibTex RIS Cite

Niçin Sınıf Geçme Sistemi?

Year 1996, Volume: 7 Issue: 7, 401 - 408, 01.08.1996

Abstract

İkibinli yılların eşiğinde çağdaş dünya sanayi toplumu aşamasından bilgi toplumu aşamasına geçmeye hazırlanırken. Türk Milli Eğitimi, karşılanamayan eğitim talepleri, kalabalık sınıflar, tesis-araç-gereç ve öğretmen yetersizliği, sosyal adalet ve olanak eşitliği yönünden dengesiz dağılım, bireysel farklılıkların karşılanamaması, var olan kaynakların değerlendirilememesi gibi problemlerle karşı karşıya bulunmaktadır (Alkan: 1995, s.10). Bu sorunların Türkiye`de uzun yıllar uygulanan "Sınıf Geçme Sistemi" içinde çözülemeyeceği kabul edilerek, 1991-1992 Öğretim Yılından itibaren Ders Geçme ve Kredi Sistemi (DGKS) uygulanmaya başlanmıştır. DGKS" ne geçilmesinin gerekçeleri ise: bütün öğrencilerin en az 11 dersi almak ve başarmak zorunda oluşları, bunun da başarıyı düşürdüğü ve yılda 1 milyona yakın öğrencinin sınıf tekrarlamak zorunda kaldığı sınıf tekrarının devlete ve aileye büyük mali yük getirdiği, sistemin öğrenci merkezli olmadığı, sınıf tekrarının sınıf mevcudunu artırdığı, eğitsel kolların öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin ortaya çıkarılmasında yeterli sayı ve özellikte olmadığı, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönelmesine etkin olacak seçmeli ders sayısının yeterli olmadığı vb. olarak sıralanmıştır (DGKS Tanıtım Dokümanı. 1991, s.100).

Niçin Sınıf Geçme Sistemi?

Year 1996, Volume: 7 Issue: 7, 401 - 408, 01.08.1996

Abstract

İkibinli yılların eşiğinde çağdaş dünya sanayi toplumu aşamasından bilgi toplumu aşamasına geçmeye hazırlanırken. Türk Milli Eğitimi, karşılanamayan eğitim talepleri, kalabalık sınıflar, tesis-araç-gereç ve öğretmen yetersizliği, sosyal adalet ve olanak eşitliği yönünden dengesiz dağılım, bireysel farklılıkların karşılanamaması, var olan kaynakların değerlendirilememesi gibi problemlerle karşı karşıya bulunmaktadır (Alkan: 1995, s.10). Bu sorunların Türkiye`de uzun yıllar uygulanan "Sınıf Geçme Sistemi" içinde çözülemeyeceği kabul edilerek, 1991-1992 Öğretim Yılından itibaren Ders Geçme ve Kredi Sistemi (DGKS) uygulanmaya başlanmıştır. DGKS" ne geçilmesinin gerekçeleri ise: bütün öğrencilerin en az 11 dersi almak ve başarmak zorunda oluşları, bunun da başarıyı düşürdüğü ve yılda 1 milyona yakın öğrencinin sınıf tekrarlamak zorunda kaldığı sınıf tekrarının devlete ve aileye büyük mali yük getirdiği, sistemin öğrenci merkezli olmadığı, sınıf tekrarının sınıf mevcudunu artırdığı, eğitsel kolların öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin ortaya çıkarılmasında yeterli sayı ve özellikte olmadığı, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönelmesine etkin olacak seçmeli ders sayısının yeterli olmadığı vb. olarak sıralanmıştır (DGKS Tanıtım Dokümanı. 1991, s.100).

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Izgar This is me

Publication Date August 1, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 7 Issue: 7

Cite

APA Izgar, H. (1996). Niçin Sınıf Geçme Sistemi?. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(7), 401-408.
AMA Izgar H. Niçin Sınıf Geçme Sistemi?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. August 1996;7(7):401-408.
Chicago Izgar, Hüseyin. “Niçin Sınıf Geçme Sistemi?”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7, no. 7 (August 1996): 401-8.
EndNote Izgar H (August 1, 1996) Niçin Sınıf Geçme Sistemi?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7 7 401–408.
IEEE H. Izgar, “Niçin Sınıf Geçme Sistemi?”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 7, no. 7, pp. 401–408, 1996.
ISNAD Izgar, Hüseyin. “Niçin Sınıf Geçme Sistemi?”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7/7 (August 1996), 401-408.
JAMA Izgar H. Niçin Sınıf Geçme Sistemi?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;7:401–408.
MLA Izgar, Hüseyin. “Niçin Sınıf Geçme Sistemi?”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 7, no. 7, 1996, pp. 401-8.
Vancouver Izgar H. Niçin Sınıf Geçme Sistemi?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;7(7):401-8.