BibTex RIS Cite

Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi

Year 1995, Volume: 4 Issue: 4, 641 - 650, 01.05.1995

Abstract

Onbeşinci Milli Eğitim Şûrasının, Kasım 1995`te toplanması dûşünülmektedir. Türk Milli Eğitim Sistemiyle ilgili çeşitli sorunların ve bunlara ilişkin çözüm önerilerinin tartışıldığı en geniş katılımlı toplantılardan biri olan Milli Eğitim Şûralarının gündemini, genelde eğitim sisteminin güncel sorunları oluşturmaktadır. Belirlenen konularla ilgili komisyonlar oluşturulmakta, bu komisyonlar, kendi konu alanlarıyla ilgili mevcut durumu irdelemekte, sorunları tartışmakta ve çözüm önerileri üretmektedir. Ancak şûraların aldığı kararlar ve sunduğu öneriler, icra organını bağlayıcı nitelikte olmayıp tavsiye niteliğindedir. Geçmişte yapılan Milli Eğitim Şûralarında, özel ve kamu kurumlarından davet edilen üyeler, Ankara`da toplanmakta, tayin edilen alt komisyonlarda görev almakta, bu komisyonların hazırladığı raporlar, Milli Eğitim Bakanlığı`na sunulmakta idi. Ancak yapılması düşünülen 15.Milli Eğitim Şûrası için bundan önceki şûralardan farklı ön hazırlık yapılmaktadır. Bu ön hazırlıkları dört aşamada toplamak mümkündür:

Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi

Year 1995, Volume: 4 Issue: 4, 641 - 650, 01.05.1995

Abstract

Onbeşinci Milli Eğitim Şûrasının, Kasım 1995`te toplanması dûşünülmektedir. Türk Milli Eğitim Sistemiyle ilgili çeşitli sorunların ve bunlara ilişkin çözüm önerilerinin tartışıldığı en geniş katılımlı toplantılardan biri olan Milli Eğitim Şûralarının gündemini, genelde eğitim sisteminin güncel sorunları oluşturmaktadır. Belirlenen konularla ilgili komisyonlar oluşturulmakta, bu komisyonlar, kendi konu alanlarıyla ilgili mevcut durumu irdelemekte, sorunları tartışmakta ve çözüm önerileri üretmektedir. Ancak şûraların aldığı kararlar ve sunduğu öneriler, icra organını bağlayıcı nitelikte olmayıp tavsiye niteliğindedir. Geçmişte yapılan Milli Eğitim Şûralarında, özel ve kamu kurumlarından davet edilen üyeler, Ankara`da toplanmakta, tayin edilen alt komisyonlarda görev almakta, bu komisyonların hazırladığı raporlar, Milli Eğitim Bakanlığı`na sunulmakta idi. Ancak yapılması düşünülen 15.Milli Eğitim Şûrası için bundan önceki şûralardan farklı ön hazırlık yapılmaktadır. Bu ön hazırlıkları dört aşamada toplamak mümkündür:

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Mehmet Şişman This is me

Publication Date May 1, 1995
Published in Issue Year 1995 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Şişman, Y. D. D. M. (1995). Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(4), 641-650.
AMA Şişman YDDM. Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. May 1995;4(4):641-650.
Chicago Şişman, Yrd. Doç. Dr. Mehmet. “Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4, no. 4 (May 1995): 641-50.
EndNote Şişman YDDM (May 1, 1995) Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4 4 641–650.
IEEE Y. D. D. M. Şişman, “Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 4, no. 4, pp. 641–650, 1995.
ISNAD Şişman, Yrd. Doç. Dr. Mehmet. “Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4/4 (May 1995), 641-650.
JAMA Şişman YDDM. Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;4:641–650.
MLA Şişman, Yrd. Doç. Dr. Mehmet. “Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 4, no. 4, 1995, pp. 641-50.
Vancouver Şişman YDDM. Onbeşinci Milli Eğitim Şürasına Doğru:200`li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;4(4):641-50.