Eğitim örgütlerinin amaçlarının gerçekleştirilmesinde rol oynayan en önemli öğe öğretmenlerdir. Milli Eğitim Bakanlığı, 1985 yılından başlayarak, sınıf öğretmeni gereksinimini karşılamak amacıyla, üniversitelerin sınıf öğretmenliği dışındaki programlarından mezun olanları, ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak görevlendirmiştir. Bu uygulama, örgütsel verim ve etkililiği azalttığı gibi, bireysel uyumsuzluk ve iş doyumu sorunlarını da ortaya çıkarmıştır. Türk Eğitim Sisteminde, branş öğretmenlerinin ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak görevlendirilmesinden kaynaklanan ve ilgililerce olumsuz olarak nitelendirilen bu uygulama, eğitim yöneticileri ve deneticileri için bir problem alanıdır.
Eğitim örgütlerinin amaçlarının gerçekleştirilmesinde rol oynayan en önemli öğe öğretmenlerdir. Milli Eğitim Bakanlığı, 1985 yılından başlayarak, sınıf öğretmeni gereksinimini karşılamak amacıyla, üniversitelerin sınıf öğretmenliği dışındaki programlarından mezun olanları, ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak görevlendirmiştir. Bu uygulama, örgütsel verim ve etkililiği azalttığı gibi, bireysel uyumsuzluk ve iş doyumu sorunlarını da ortaya çıkarmıştır. Türk Eğitim Sisteminde, branş öğretmenlerinin ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak görevlendirilmesinden kaynaklanan ve ilgililerce olumsuz olarak nitelendirilen bu uygulama, eğitim yöneticileri ve deneticileri için bir problem alanıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 3 Issue: 3 |