BibTex RIS Cite

Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi

Year 1995, Volume: 3 Issue: 3, 421 - 428, 01.04.1995

Abstract

Eğitim örgütlerinin amaçlarının gerçekleştirilmesinde rol oynayan en önemli öğe öğretmenlerdir. Milli Eğitim Bakanlığı, 1985 yılından başlayarak, sınıf öğretmeni gereksinimini karşılamak amacıyla, üniversitelerin sınıf öğretmenliği dışındaki programlarından mezun olanları, ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak görevlendirmiştir. Bu uygulama, örgütsel verim ve etkililiği azalttığı gibi, bireysel uyumsuzluk ve iş doyumu sorunlarını da ortaya çıkarmıştır. Türk Eğitim Sisteminde, branş öğretmenlerinin ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak görevlendirilmesinden kaynaklanan ve ilgililerce olumsuz olarak nitelendirilen bu uygulama, eğitim yöneticileri ve deneticileri için bir problem alanıdır.

Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi

Year 1995, Volume: 3 Issue: 3, 421 - 428, 01.04.1995

Abstract

Eğitim örgütlerinin amaçlarının gerçekleştirilmesinde rol oynayan en önemli öğe öğretmenlerdir. Milli Eğitim Bakanlığı, 1985 yılından başlayarak, sınıf öğretmeni gereksinimini karşılamak amacıyla, üniversitelerin sınıf öğretmenliği dışındaki programlarından mezun olanları, ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak görevlendirmiştir. Bu uygulama, örgütsel verim ve etkililiği azalttığı gibi, bireysel uyumsuzluk ve iş doyumu sorunlarını da ortaya çıkarmıştır. Türk Eğitim Sisteminde, branş öğretmenlerinin ilkokullarda sınıf öğretmeni olarak görevlendirilmesinden kaynaklanan ve ilgililerce olumsuz olarak nitelendirilen bu uygulama, eğitim yöneticileri ve deneticileri için bir problem alanıdır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Osman Şahin This is me

Publication Date April 1, 1995
Published in Issue Year 1995 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Şahin, O. (1995). Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3), 421-428.
AMA Şahin O. Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. April 1995;3(3):421-428.
Chicago Şahin, Osman. “Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan Ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 3, no. 3 (April 1995): 421-28.
EndNote Şahin O (April 1, 1995) Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 3 3 421–428.
IEEE O. Şahin, “Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 3, no. 3, pp. 421–428, 1995.
ISNAD Şahin, Osman. “Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan Ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 3/3 (April 1995), 421-428.
JAMA Şahin O. Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;3:421–428.
MLA Şahin, Osman. “Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan Ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 3, no. 3, 1995, pp. 421-8.
Vancouver Şahin O. Sınıf Okutan Branş Öğretmenlerinin Alan ve Meslek Bilgilerinin Yeterlik Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;3(3):421-8.