BibTex RIS Cite

Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu

Year 1995, Volume: 1 Issue: 1, 47 - 53, 01.02.1995

Abstract

Dünyada eğitim sistemlerini etkileyen iki önemli eğilim, küreselleşme ve bilgi teknolojisidir. Küreselleşme eğilimi, ülkelerin ekonomik alanda olduğu gibi eğitim alanında da biraraya gelmelerini, birbirlerinin deneyimlerinden yararlanmalarını ve ortak projeler üretmelerini zorunlu kılmaktadır. Özellikle Avrupa Birliği ERASMUS, COMMETT, TEMPUS ve CEDEFOP gibi projelerle eğilimde yenileşmeye gitmiş ve bu alanda verimliliği artırmayı amaçlamıştır. Gelişmiş ülkeler sanayi toplumu yerine bilgi toplumu olarak nitelendirilmektedir. Bilgi toplumunun en belirgin özelliği ise bilgisayarların her alanda yaygın olarak kullanılmasıdır. Bilginin üretildiği, sunulduğu ve öğretildiği yerler olarak eğitim örgütleri, bilgi toplumunun vazgeçilmez kurumlandır. 2000`li yıllara yaklaştığımız şu dönemde, eğitim örgütleri bireyleri bilgi toplumunun seçkin bir üyesi yapma gibi bir örgütsel misyonu üstlenmiş bulunmaktadır

Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu

Year 1995, Volume: 1 Issue: 1, 47 - 53, 01.02.1995

Abstract

Dünyada eğitim sistemlerini etkileyen iki önemli eğilim, küreselleşme ve bilgi teknolojisidir. Küreselleşme eğilimi, ülkelerin ekonomik alanda olduğu gibi eğitim alanında da biraraya gelmelerini, birbirlerinin deneyimlerinden yararlanmalarını ve ortak projeler üretmelerini zorunlu kılmaktadır. Özellikle Avrupa Birliği ERASMUS, COMMETT, TEMPUS ve CEDEFOP gibi projelerle eğilimde yenileşmeye gitmiş ve bu alanda verimliliği artırmayı amaçlamıştır. Gelişmiş ülkeler sanayi toplumu yerine bilgi toplumu olarak nitelendirilmektedir. Bilgi toplumunun en belirgin özelliği ise bilgisayarların her alanda yaygın olarak kullanılmasıdır. Bilginin üretildiği, sunulduğu ve öğretildiği yerler olarak eğitim örgütleri, bilgi toplumunun vazgeçilmez kurumlandır. 2000`li yıllara yaklaştığımız şu dönemde, eğitim örgütleri bireyleri bilgi toplumunun seçkin bir üyesi yapma gibi bir örgütsel misyonu üstlenmiş bulunmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Vehbi Çelik This is me

Publication Date February 1, 1995
Published in Issue Year 1995 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Çelik, D. D. V. (1995). Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 47-53.
AMA Çelik DDV. Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. February 1995;1(1):47-53.
Chicago Çelik, Doç. Dr. Vehbi. “Eğitim Yöneticisinin Vizyon Ve Misyonu”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 1, no. 1 (February 1995): 47-53.
EndNote Çelik DDV (February 1, 1995) Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 1 1 47–53.
IEEE D. D. V. Çelik, “Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 1, no. 1, pp. 47–53, 1995.
ISNAD Çelik, Doç. Dr. Vehbi. “Eğitim Yöneticisinin Vizyon Ve Misyonu”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 1/1 (February 1995), 47-53.
JAMA Çelik DDV. Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;1:47–53.
MLA Çelik, Doç. Dr. Vehbi. “Eğitim Yöneticisinin Vizyon Ve Misyonu”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 1, no. 1, 1995, pp. 47-53.
Vancouver Çelik DDV. Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;1(1):47-53.