Year 2020,
Volume: 28 Issue: 1, 122 - 140, 30.06.2020
Fatma Sezen Ünlü
,
Dilek Turan Eroğlu
Abstract
Kurumlarda sıklıkla yaşanan iletişim çatışmalarının doğru yönetildiğinde kaliteyi ve verimi artırıcı etkileri olmasının yanı sıra yanlış yönetildiğinde olumsuz bir dizi yeni çatışma koşullarının oluşması kurumlar için önemli bir problemdir. Bu çalışmanın amacı bir kurumu oluşturan bireylerin çatışmalar karşısında nasıl bir tutum sergilediğini tespit etmektir. Ayrıca çalışmada başvurulan eylem stillerinin yaşa göre dağılımına da bakılacaktır. Bu çalışma kurum içinde çatışma stratejilerine yönelik bir eğitim ihtiyacı olup olmadığına da ışık tutacağından yapılması gerekenler konusunda kurum için önemli önerilerde bulunabilecek verileri sunacaktır.
References
- Akçakaya, M. (2003). Çatışma Yönetimi ve Örgüt Verimliliğine Etkisi. Kamu-iş; C: 7, S: 2/2003
Akkirman, A. D. (1998). Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdehale Stratejileri. D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi Cilt:13, Sayı:II, Yıl:1998, ss:1-11
AYDIN, M. (1984), Örgütlerde Çatışma, Ankara: Bizim Büro Yayınevi . BARTOL, K.
Başaran, İ.E. (2000). Örgütsel Davranış. Ankara
Bumin, B.(edt.) Göksel, A. Devrani, T.K., Özdoğan, F.B, Alabay, N.( 2003). Çağdaş İşletme Teknikleri. Ankara: Gazi Kitabevi
Callanan, A., Davis, N. F., McGloughlin, T. M., & Walsh, M. T. (2014). The effects of stent interaction on porcine urinary bladder matrix employed as stent-graft materials. Journal of Biomechanics, 47(8), 1885-1893.
Ceylan,A. vd (2004). “Çatışmanın Sebepleri ve Yönetimi”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Sayı: 2, 2004, ss.42-44.
Driscoll, C. (1996). Fostering constructive conflict management in a multistakeholder context: The case of the forest round table on sustainable development. International Journal of Conflict Management, 7(2), 156-172.
Erdoğan, İ. (1996). İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, Avcıol Basım – Yayın, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 266, 1. Baskı, İstanbul, Haziran 1996, s. 146.
Eren, E. (1991). Yönetim ve organizasyon. İstanbul: İÜ İşletme Fakültesi Yayınları.
Eren, E. (2008). Örgütsel Davranuş ve Yönetim Psikolojisi. Istanbul: Beta
Eren, E. (2000). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. Istanbul: Beta
Hampton, D., Summer C. ve Webber R. (1982). Organizational Behavior and the Practice of Management. Scott Foresman Company, Illinois.
Jones, B. (2014). Ensuring a political space for conflict by applying Chantal Mouffe to
post-war reconstruction and development. Progress in Development Studies, 14(3), 249-259.
Karadağ, E. Tosun, Ü. (1999). Çatışma Eylem Stilleri Ölçeği(ÇESÖ): Türkçe’ye Uyarlanması Dil Geçerliliği ve Ön Psikometrik İncelemesi
Karip, E.(2003). Çatışma Yönetimi 3.Basım Pegem Yayınları: Ankara . S.43)
Kırel, Ç. (2011). “Örgütlerde Çatışma” Örgütsel Davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını
Koçel, T. (1998). İşletme Yöneticiliği: Yönetim Ve Organizasyonlarda Davranış KlasikModern-Çağdaş Yaklaşımlar. İstanbul: Beta.
Koçel, T. (2005). İşletme Yöneticiliği. 10. Baskı.İstanbul: Arıkan Yayıncılık
McCoy, K. P., George, M. R. W., Cummings, E. M., & Davies, P. T. (2013). Constructive
and Destructive Marital Conflict, Parenting, and Children’s School and Social Adjustment.
Social Development, 22(4), 641-662.
Özdemir, A.A.(2010).“Çatışmanın Nedenleri ve Sonuçları”Çatışma ve Stres Yönetimi Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını
Rahim, M.A. ve diğ. (1992). Ethics of Managing Interpersonal Conflict in Organizations, Journal of Business Ethics, Vol: 11, 412-439.
Rahim, M. Afzalur (1983.) Managing Conflict in Organizations, Second Edition, Praeger Publisher, Westport
Rahim, M., A. (2000). Managing conflict in organizations (3rd. Ed.). Westport, CT, USA: Greenwood Publishing Inc.
Robbins, S. P.(1994). Örgütsel Davranış Temelleri. Çev. Sevgi A. Öztürk. Anadolu Üniversitesi Eskişehir
Sorenson, R. L. (1999). “Conflict Management Strategies Used by Successful Family Businesses” Family Business Review, Vol:46(3) S. 407-441
Suwannarat, P. (2014). The Effect of Mediators on the Relationship Between Cultural Diversity in Top Management Team and Performance of International Joint Ventures in
Thailand. Journal of American Business Review, Cambridge., 2(2), 233-242
Sökmen, A., Yazıcıoğlu,İ. (2005). Thomas Modeli Kapsamında Yöneticilerin Çatışma Yönetimi ve Stilleri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 2005 Sayı: 1http://www.ttefdergi.gazi.edu.tr/makaleler/2005/Sayi1/1-22.pdf
Şimşek, Ş. (2005). Yönetim ve Organizasyon. Konya: Günay Ofset
Yıldızoğlu, H., Burgaz, B.(2014). Okul Yöneticilerinin Beş Faktör Kişilik Özellikleriyle Çatışma Yönetimi Stili Tercihleri Arasındaki İlişki.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 29(2), 295-310 [Nisan 2014]
Van de Vliert, E., Nauta, A., Giebels, E., & Janssen, O. (1999). Constructive Conflict at Work. Journal of Organizational Behavior, 20(4), 475-491.
Year 2020,
Volume: 28 Issue: 1, 122 - 140, 30.06.2020
Fatma Sezen Ünlü
,
Dilek Turan Eroğlu
References
- Akçakaya, M. (2003). Çatışma Yönetimi ve Örgüt Verimliliğine Etkisi. Kamu-iş; C: 7, S: 2/2003
Akkirman, A. D. (1998). Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdehale Stratejileri. D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi Cilt:13, Sayı:II, Yıl:1998, ss:1-11
AYDIN, M. (1984), Örgütlerde Çatışma, Ankara: Bizim Büro Yayınevi . BARTOL, K.
Başaran, İ.E. (2000). Örgütsel Davranış. Ankara
Bumin, B.(edt.) Göksel, A. Devrani, T.K., Özdoğan, F.B, Alabay, N.( 2003). Çağdaş İşletme Teknikleri. Ankara: Gazi Kitabevi
Callanan, A., Davis, N. F., McGloughlin, T. M., & Walsh, M. T. (2014). The effects of stent interaction on porcine urinary bladder matrix employed as stent-graft materials. Journal of Biomechanics, 47(8), 1885-1893.
Ceylan,A. vd (2004). “Çatışmanın Sebepleri ve Yönetimi”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Sayı: 2, 2004, ss.42-44.
Driscoll, C. (1996). Fostering constructive conflict management in a multistakeholder context: The case of the forest round table on sustainable development. International Journal of Conflict Management, 7(2), 156-172.
Erdoğan, İ. (1996). İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, Avcıol Basım – Yayın, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 266, 1. Baskı, İstanbul, Haziran 1996, s. 146.
Eren, E. (1991). Yönetim ve organizasyon. İstanbul: İÜ İşletme Fakültesi Yayınları.
Eren, E. (2008). Örgütsel Davranuş ve Yönetim Psikolojisi. Istanbul: Beta
Eren, E. (2000). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. Istanbul: Beta
Hampton, D., Summer C. ve Webber R. (1982). Organizational Behavior and the Practice of Management. Scott Foresman Company, Illinois.
Jones, B. (2014). Ensuring a political space for conflict by applying Chantal Mouffe to
post-war reconstruction and development. Progress in Development Studies, 14(3), 249-259.
Karadağ, E. Tosun, Ü. (1999). Çatışma Eylem Stilleri Ölçeği(ÇESÖ): Türkçe’ye Uyarlanması Dil Geçerliliği ve Ön Psikometrik İncelemesi
Karip, E.(2003). Çatışma Yönetimi 3.Basım Pegem Yayınları: Ankara . S.43)
Kırel, Ç. (2011). “Örgütlerde Çatışma” Örgütsel Davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını
Koçel, T. (1998). İşletme Yöneticiliği: Yönetim Ve Organizasyonlarda Davranış KlasikModern-Çağdaş Yaklaşımlar. İstanbul: Beta.
Koçel, T. (2005). İşletme Yöneticiliği. 10. Baskı.İstanbul: Arıkan Yayıncılık
McCoy, K. P., George, M. R. W., Cummings, E. M., & Davies, P. T. (2013). Constructive
and Destructive Marital Conflict, Parenting, and Children’s School and Social Adjustment.
Social Development, 22(4), 641-662.
Özdemir, A.A.(2010).“Çatışmanın Nedenleri ve Sonuçları”Çatışma ve Stres Yönetimi Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını
Rahim, M.A. ve diğ. (1992). Ethics of Managing Interpersonal Conflict in Organizations, Journal of Business Ethics, Vol: 11, 412-439.
Rahim, M. Afzalur (1983.) Managing Conflict in Organizations, Second Edition, Praeger Publisher, Westport
Rahim, M., A. (2000). Managing conflict in organizations (3rd. Ed.). Westport, CT, USA: Greenwood Publishing Inc.
Robbins, S. P.(1994). Örgütsel Davranış Temelleri. Çev. Sevgi A. Öztürk. Anadolu Üniversitesi Eskişehir
Sorenson, R. L. (1999). “Conflict Management Strategies Used by Successful Family Businesses” Family Business Review, Vol:46(3) S. 407-441
Suwannarat, P. (2014). The Effect of Mediators on the Relationship Between Cultural Diversity in Top Management Team and Performance of International Joint Ventures in
Thailand. Journal of American Business Review, Cambridge., 2(2), 233-242
Sökmen, A., Yazıcıoğlu,İ. (2005). Thomas Modeli Kapsamında Yöneticilerin Çatışma Yönetimi ve Stilleri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 2005 Sayı: 1http://www.ttefdergi.gazi.edu.tr/makaleler/2005/Sayi1/1-22.pdf
Şimşek, Ş. (2005). Yönetim ve Organizasyon. Konya: Günay Ofset
Yıldızoğlu, H., Burgaz, B.(2014). Okul Yöneticilerinin Beş Faktör Kişilik Özellikleriyle Çatışma Yönetimi Stili Tercihleri Arasındaki İlişki.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 29(2), 295-310 [Nisan 2014]
Van de Vliert, E., Nauta, A., Giebels, E., & Janssen, O. (1999). Constructive Conflict at Work. Journal of Organizational Behavior, 20(4), 475-491.