BibTex RIS Cite

Akdeniz Ülkeleri Arasında Oluşturulan Elektronik Gıda Pazarı Projesinin Uygulanmasını Engelleyen Unsurlar ve Çözüm Önerileri

Year 2011, Volume: 1 Issue: 1, 181 - 204, 01.03.2011

Abstract

Internet üzerinden pazarlama faaliyetlerinin gelişmesi, uluslararası pazarlarda yer almak isteyen işletmeler için sayısız imkan ve fırsatlar sunmaktadır. Bu fırsatları en iyi şekilde değerlendirmenin yollarından biri olarak, bölgesel işbirlikleri ve elektronik ortamda bütünleşme konusu gündeme gelmiştir. Avrupa Birliği, Akdeniz’e kıyısı olan 15 ülke arasında tarım-gıda sektöründe geniş kapsamlı bir işbirliğini gerçekleştirmek amacıyla çok taraflı bir elektronik pazaryeri projesi oluşturmuştur. Ancak, bu projeye üye olan ülkeler arasındaki çeşitli farklılıklar nedeniyle, projenin işlerlik kazanması sağlanamamıştır. Projenin, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu gelişmekte olan ülkeler için önemi ve anlamı dikkate alınarak bu çalışmada, üye ülkelerdeki teknolojik altyapının benzer standartlara kavuşturulması ve projenin ana işletim sistemi ile uyumlu hale getirilmesi, kültürel engellere çözüm bulunması ve ülke mevzuatlarından kaynaklanan sorunların giderilmesi için öneriler geliştirilmiştir. Bu takdirde, Avrupa-Akdeniz bölgesinde tarım-gıda alanında binlerce işletme arasında işleyecek ve bölge refahının artırılmasına katkıda bulunacak bir elektronik ağ projesi hayata geçirilmiş olacaktır

References

  • Aydemir, İ. (2004). “Elektronik Ticaret Alanında Rekabet Sorunları”, www. rekabet.gov.tr/word/tezler/ibrahimaydemir.doc, Mayıs 2004.
  • Awad, M.E. (2004). Electronik Commerce, Second Edition, New Jersey: Pearson Education International.
  • Beynon, D.P. (2004.E-Business, New York: Palgrave McMillan.
  • Bocii, B. (2008). Business Information System: Technology, Development and Management, Harlow: Prentice Hall.
  • Bozkurt, V. (2000). Elektronik Ticaret, İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • Chaffey, D. (2007). E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice, Harlow: Pearson Education.
  • Chaston, I. (2004). Small Business e-Commerce Management, New York: Palgrave McMillan,.
  • Dolanbay, C. (2002). Avrupa Rekabet ve E-pazaryerleri, http://inet-tr/inet.conf7/ Sunum/dolanbay-ab-rekabet.doc, (14.01.2002).
  • Emed-TDS International Conference, rev1[1].2_en(06.06.2005), Roma: Emed- TDS.
  • Ersin, Ş. (2005). KOBİ’lerde Pazarlama Aracı Olarak E-Ticaret, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • International Conference, rev1[1].2_en(06.06.2005), Roma, Emed-TDS.
  • Kador, J. (2002). “Profiting From e-Business Innovation”, eAI Journal, February, s.10.
  • Kırçova, İ. (2001). İşletmelerarası Elektronik Ticaret, İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Küçükyılmazlar, A. (2006). Elektronik Ticaret Rehberi, İstanbul Ticaret Odası, Yayın No: 2006-3.
  • Landon, K.C. (2008). E-Commerce: Business, Technology, Society, Upper Saddle River, NI: Pearson Prentice Hall.
  • MacElroy, S. (2000). “Service out of the B-to-B box”, Marketing News, Volume:78, Issue:3, s.98.
  • MacGregor, R.C. (2007). E-Commerce in Regional Small and Medium Enterprises, Hershey, PA: IGI Publication.
  • Olsen, G. (2000). “An Overview of B2B Integration”, eAI Journal, May, s.28.
  • Özkan, M. (2003). E-Pazaryerleri, http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_ gos.php?nt=102, (01.06.2003).
  • Özmen, Ş. (2009). Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret, İstanbul: Bilgi Üniversitesi.
  • SESRIC, Annual Economic Report, Ankara, 2008.
  • Violino, B. (2002). “Building B2B Trust”, Computer-World, June, s. 32.
  • Yumuşak, İ.G. (2008). Bilgi Ekonomi ve Yönetim, İstanbul: Bilgi Toplumu Yayınları. www.emed-B2B.biz www.infomag.com.tr
  • Yıldırım, Ali, Hasan Şimşek. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zenginer, A. O. (2005). İşletmelerarası Pazaryerleri ve İnternetteki Uygulamaları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Year 2011, Volume: 1 Issue: 1, 181 - 204, 01.03.2011

Abstract

References

  • Aydemir, İ. (2004). “Elektronik Ticaret Alanında Rekabet Sorunları”, www. rekabet.gov.tr/word/tezler/ibrahimaydemir.doc, Mayıs 2004.
  • Awad, M.E. (2004). Electronik Commerce, Second Edition, New Jersey: Pearson Education International.
  • Beynon, D.P. (2004.E-Business, New York: Palgrave McMillan.
  • Bocii, B. (2008). Business Information System: Technology, Development and Management, Harlow: Prentice Hall.
  • Bozkurt, V. (2000). Elektronik Ticaret, İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • Chaffey, D. (2007). E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice, Harlow: Pearson Education.
  • Chaston, I. (2004). Small Business e-Commerce Management, New York: Palgrave McMillan,.
  • Dolanbay, C. (2002). Avrupa Rekabet ve E-pazaryerleri, http://inet-tr/inet.conf7/ Sunum/dolanbay-ab-rekabet.doc, (14.01.2002).
  • Emed-TDS International Conference, rev1[1].2_en(06.06.2005), Roma: Emed- TDS.
  • Ersin, Ş. (2005). KOBİ’lerde Pazarlama Aracı Olarak E-Ticaret, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • International Conference, rev1[1].2_en(06.06.2005), Roma, Emed-TDS.
  • Kador, J. (2002). “Profiting From e-Business Innovation”, eAI Journal, February, s.10.
  • Kırçova, İ. (2001). İşletmelerarası Elektronik Ticaret, İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Küçükyılmazlar, A. (2006). Elektronik Ticaret Rehberi, İstanbul Ticaret Odası, Yayın No: 2006-3.
  • Landon, K.C. (2008). E-Commerce: Business, Technology, Society, Upper Saddle River, NI: Pearson Prentice Hall.
  • MacElroy, S. (2000). “Service out of the B-to-B box”, Marketing News, Volume:78, Issue:3, s.98.
  • MacGregor, R.C. (2007). E-Commerce in Regional Small and Medium Enterprises, Hershey, PA: IGI Publication.
  • Olsen, G. (2000). “An Overview of B2B Integration”, eAI Journal, May, s.28.
  • Özkan, M. (2003). E-Pazaryerleri, http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_ gos.php?nt=102, (01.06.2003).
  • Özmen, Ş. (2009). Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret, İstanbul: Bilgi Üniversitesi.
  • SESRIC, Annual Economic Report, Ankara, 2008.
  • Violino, B. (2002). “Building B2B Trust”, Computer-World, June, s. 32.
  • Yumuşak, İ.G. (2008). Bilgi Ekonomi ve Yönetim, İstanbul: Bilgi Toplumu Yayınları. www.emed-B2B.biz www.infomag.com.tr
  • Yıldırım, Ali, Hasan Şimşek. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zenginer, A. O. (2005). İşletmelerarası Pazaryerleri ve İnternetteki Uygulamaları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Nur Ersun This is me

Kahraman Arslan This is me

Publication Date March 1, 2011
Submission Date November 25, 2014
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Ersun, N., & Arslan, K. (2011). Akdeniz Ülkeleri Arasında Oluşturulan Elektronik Gıda Pazarı Projesinin Uygulanmasını Engelleyen Unsurlar ve Çözüm Önerileri. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 181-204.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.