2019 yılsonu itibariyle dünya genelinde Covid-19 olarak adlandırılan bulaşıcı salgın hastalığın ilk vakaları ülkemizde 2020 Mart ayı itibariyle görülmüştür. Vaka sayıların fazla olması ve henüz bir tedavi yönteminin geliştirilememiş olması nedeniyle halkın sağlığını riske atmamak amacıyla 2019-2020 bahar dönemi eğitim-öğretim faaliyetlerinin uzaktan eğitim olmasına karar verilmiştir. Bu karar beraberinde çevrimiçi (online) eğitimle ilgili problemlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Nitekim uzaktan eğitimle verilen derslerin etkili olup olmayacağıyla ilgili farklı görüşler ortaya çıkmıştır. Muhasebe derslerinde uzaktan eğitimin etkili olup olmadığı konusunda da net bir bilgi olmadığından çalışma bu düşünce doğrultusunda oluşturulmuştur. Bu kapsamda yapılan çalışmayla, Covid-19 pandemi döneminde lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim kapsamında muhasebe derslerine yönelik bakış açıları ve bu bakış açılarının demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Atatürk Üniversitesi Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi “İşletme” ve “Bankacılık ve Finans” öğrencileriyle, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi “İşletme” öğrencilerine yönelik anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler, SPSS 25 programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma bulgularından hareketle, öğrencilerin muhasebe derslerinde uzaktan eğitime tamamen karşı olmadıkları ancak birebir bir eğitime de ihtiyaçlarının olduğu söylenebilmektedir. Ayrıca verilen cevaplar cinsiyet, sınıf ve akademik performans gibi demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiş olup, uzaktan eğitimin dezavantajlarının öğrencinin akademik performansına göre farklılaştığı tespit edilmiştir.
As of the end of 2019, the first cases of the contagious epidemic disease called Covid-19 were seen in our country as of March 2020. Due to the high number of cases and the fact that a treatment method had not been developed, it had been decided that the 2019-2020 spring term education activities would be distance education in order not to risk the health of the public. This decision led to the emergence of problems related to online education. As a matter of fact, there were different disagreements about whether the courses given by distance education would be effective or not. Since there is no clear information about whether distance education is effective in accounting courses, the study has been created in line with this idea. In this context, it has been aimed to determine the perspectives of undergraduate students towards accounting courses within the scope of distance education during the Covid-19 pandemic period and whether these perspectives differ according to demographic characteristics. For this purpose, a questionnaire has been applied to Atatürk University Oltu Faculty of Humanities and Social Sciences “Business Administration” and “Banking and Finance” students and “Business Administration” students of the Faculty of Economics and Administrative Sciences. The data obtained from the questionnaires have been analyzed with the help of SPSS 25 program. Based on the research findings, it can be said that students are not completely against distance education in accounting courses, but they also need one-to-one education. In addition, it has been examined whether the answers given differ according to demographic variables such as gender, class and academic performance, and it has been found that the disadvantages of distance education differ according to the academic performance of the student.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Submission Date | October 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |
İletişim
Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92
Faks Numarası: +90 0318 357 35 97
e-mail: sbd@kku.edu.tr
Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE