Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK DURUMLARI NEDENİYLE OKULA DEVAM EDEMEYEN ÖĞRENCİLERİN EVDE EĞİTİMİNE İLİŞKİN VELİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 15 - 22, 30.06.2018

Öz

Bu
araştırmada sağlık durumları nedeniyle okula devam edemediği için evde eğitim
gören öğrencilerin velilerinin evde eğitim hizmetine yönelik görüşlerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 eğitim-öğretim
yılında İstanbul ili Kadıköy ilçesinde evde eğitim kararı olan 10 öğrencinin
velisinden oluşmaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme
tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırmada, velilerle yüz yüze
görüşmeler yapılmış, araştırma verileri yarı yapılandırılmış soru formları
kullanılarak toplanmış, yanıtlar içerik analizi kullanılarak
değerlendirilmiştir. Bulgular incelendiğinde velilerin %100 ünün evde eğitimi
faydalı buldukları anlaşılmıştır. Sağlık durumları nedeniyle okula devam
edemeyen iki öğrenci için evde eğitim kararı verilmesine rağmen öğretmen
görevlendirmesi yapılmadığı ve bu öğrencilerin eğitim alamadığı sonucuna
ulaşılmıştır. Evde eğitim hizmetiyle ilgili; öğretmenin geç görevlendirilmesi,
öğrencinin sosyal ortamdan uzak kalması, eğitim araçlarının eksik olması,
görevli öğretmenin ulaşım zorlukları gibi sorunların olduğu anlaşılmıştır.
Ayrıca evde eğitim hizmetiyle ilgili görevlendirilecek öğretmenlerin
eğitim-öğretim dönemi başlamadan belirlenmesi, görevlendirilecek öğretmenler
için hizmet içi eğitimler planlanması ve bu hizmetlerle ilgili
bilgilendirmelerin arttırılması için çalışmaların yapılması gerekliliği
anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Bauman, J. K. (2002). Home Schooling in the United States: Trends and Characteristics. A Peer- Reviewed Scholarly Journal.10(26): 1-21.
  • Clements, A. D.( 2002).Variety of Teaching Methodologies Used By Homeschoolers: Case Studies of Three Homeschooling Families. Paper Presented at The Annual Meeting of The Eastern Educational Research Association. (25th, Sarasota, FL; February 27-March 2, 2002), 1-8.
  • Gültekin, G., Baran, G. (2005). Hastalık ve Çocuk. Aile ve Toplum2(8), 61-68.
  • Isenberg, J. E. (2007). What Have We Learned About Homeschooling?. Peabody Journal of Education.82(2-3):387–409.
  • Kirk, J.,Winthrop, R. (2006). Home-Basedschooling: Access to Quality Education for Afghan Girls, Journal of Educationf or International Development, 2:2.
  • Leon, M. Y. (2014). What We Know About Homeschooling Artica Lreview of Literature And Studies On Homeschooling.International Research Journal of Appliedand Basic Sciences, 8(1): 41-49.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Evde ve Hastanede Eğitim Hizmetleri Yönergesi, (2010). https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/02031840_evde_hastanede_egitim_hiz_yonergesi.pdf adresinden27/11/2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Özyürek, M. (1983). Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar ve Eğitimleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(1).
  • Şad, N. S., Akdağ, M. (2010). Evde eğitim, Milli Eğitim, 188, 19-29.
  • Türkiye Özürlüler Araştırması (2002). Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, 2004: 51.
  • Yıldırım, N., Talas, S., Yazıcı,L., Nural,H., Çelebi, İ.,Çetin, K., Çaylak ,M. (2015).Evde Eğitim Alan Öğrencilerin Eğitim Süreçlerinin Değerlendirilmesi (Tokat İli Örneği). Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 33-52.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 15 - 22, 30.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Bauman, J. K. (2002). Home Schooling in the United States: Trends and Characteristics. A Peer- Reviewed Scholarly Journal.10(26): 1-21.
  • Clements, A. D.( 2002).Variety of Teaching Methodologies Used By Homeschoolers: Case Studies of Three Homeschooling Families. Paper Presented at The Annual Meeting of The Eastern Educational Research Association. (25th, Sarasota, FL; February 27-March 2, 2002), 1-8.
  • Gültekin, G., Baran, G. (2005). Hastalık ve Çocuk. Aile ve Toplum2(8), 61-68.
  • Isenberg, J. E. (2007). What Have We Learned About Homeschooling?. Peabody Journal of Education.82(2-3):387–409.
  • Kirk, J.,Winthrop, R. (2006). Home-Basedschooling: Access to Quality Education for Afghan Girls, Journal of Educationf or International Development, 2:2.
  • Leon, M. Y. (2014). What We Know About Homeschooling Artica Lreview of Literature And Studies On Homeschooling.International Research Journal of Appliedand Basic Sciences, 8(1): 41-49.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Evde ve Hastanede Eğitim Hizmetleri Yönergesi, (2010). https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/02031840_evde_hastanede_egitim_hiz_yonergesi.pdf adresinden27/11/2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Özyürek, M. (1983). Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar ve Eğitimleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(1).
  • Şad, N. S., Akdağ, M. (2010). Evde eğitim, Milli Eğitim, 188, 19-29.
  • Türkiye Özürlüler Araştırması (2002). Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, 2004: 51.
  • Yıldırım, N., Talas, S., Yazıcı,L., Nural,H., Çelebi, İ.,Çetin, K., Çaylak ,M. (2015).Evde Eğitim Alan Öğrencilerin Eğitim Süreçlerinin Değerlendirilmesi (Tokat İli Örneği). Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 33-52.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Birol Susam

Esra Nihan Bridge

Figen Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Susam, B., Bridge, E. N., & Şahin, F. (2018). SAĞLIK DURUMLARI NEDENİYLE OKULA DEVAM EDEMEYEN ÖĞRENCİLERİN EVDE EĞİTİMİNE İLİŞKİN VELİ GÖRÜŞLERİ. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 15-22.