Toplumun
içinden biri olarak Nasreddin Hoca, geçimini sağlamak için turşu, sebze, hindi,
yumurta vb. gibi satarak, satıcılık da yapmış ve bu ortamın sorun ve çözüm
yollarına fıkralarında mizah ve ironi oklarına tutarak değinmiştir. Bu anlamda
biz Nasreddin Hoca fıkralarında rastladığımız satış, pazarlama ve reklam dili
örneklerini; satıcı, alıcı ve satışı yapılacak nesne açısından ele alarak,
reklamını doğru yapabilmenin amaca ulaşmaktaki önemini, rekabet ortamında galip
gelmenin önemini, başarılı satış ve pazarlamanın yollarını, reklam hataları ve
reklam dili örneklerini, reklam aldatmacalarını, Nasreddin Hoca fıkralarından
örneklerle inceleyeceğiz.
Türk
halk kültürünün, mizah anlayışının taşıyıcısı ve sözünün temsilcisi olan
Nasreddin Hoca, “yüce birey” görevini üstlenmiş bir bilgedir. Hayatın her
ortamına bazen ana-baba, bazen çocuk, bazen de yetişkin rolleriyle girerek
bizim insanımızı her şeyden öte kendimizi aynaya bakar gibi görmemizi
sağlamıştır. Nasreddin Hoca, fıkralarında kullandığı dil zekâsı ve ironik
anlatımlar ile toplumun hatalarını, eksikliklerini sorgulayarak
mükemmelleştirme gayreti gütmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 27, 2017 |
Submission Date | September 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 4 |