Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE SATIŞ, PAZARLAMA VE REKLAM SEKTÖRÜ AÇISINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI

Year 2017, Volume: 3 Issue: 4, 218 - 236, 27.10.2017
https://doi.org/10.20322/littera.339783

Abstract

                Toplumun
içinden biri olarak Nasreddin Hoca, geçimini sağlamak için turşu, sebze, hindi,
yumurta vb. gibi satarak, satıcılık da yapmış ve bu ortamın sorun ve çözüm
yollarına fıkralarında mizah ve ironi oklarına tutarak değinmiştir. Bu anlamda
biz Nasreddin Hoca fıkralarında rastladığımız satış, pazarlama ve reklam dili
örneklerini; satıcı, alıcı ve satışı yapılacak nesne açısından ele alarak,
reklamını doğru yapabilmenin amaca ulaşmaktaki önemini, rekabet ortamında galip
gelmenin önemini, başarılı satış ve pazarlamanın yollarını, reklam hataları ve
reklam dili örneklerini, reklam aldatmacalarını, Nasreddin Hoca fıkralarından
örneklerle inceleyeceğiz.  



                Türk
halk kültürünün, mizah anlayışının taşıyıcısı ve sözünün temsilcisi olan
Nasreddin Hoca, “yüce birey” görevini üstlenmiş bir bilgedir. Hayatın her
ortamına bazen ana-baba, bazen çocuk, bazen de yetişkin rolleriyle girerek
bizim insanımızı her şeyden öte kendimizi aynaya bakar gibi görmemizi
sağlamıştır. Nasreddin Hoca, fıkralarında kullandığı dil zekâsı ve ironik
anlatımlar ile toplumun hatalarını, eksikliklerini sorgulayarak
mükemmelleştirme gayreti gütmektedir. 

References

  • Aksoy, Ömer Asım (1988). Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü I-II, C.II, İnkılâp Kitabevi, İstanbul. Batı, Uğur (2012). Reklamın Dili/Dilbilim-Strateji-Mesaj-Retorik-Göstergebilim, Alfa Yayınları, İstanbul. Beckwith, Harry (2012). Görünmeyeni Satmak/Çağdaş Bir Pazarlama Rehberi, (Çev. Ümit Şensoy), Optimist Yayınları, İstanbul. Bozgeyik, Abdullah (2010). Satış ve Pazarlama Öyküleri, Akis Kitap Yayınları, İstanbul. Erginer, Kaya (1969). Nasreddin Hoca Tarihi Kişiliği ve Hikâyelerin Anlamı, Gün Matbaası, İstanbul. Kabacalı, Alpay (1991). Bütün Yönleriyle Nasreddin Hoca / Hayatı, Kişiliği, Fıkraları, Özgür Yayın Dağıtım, İstanbul. Kocabaş, Füsun-Müge Elden (2013). Reklamcılık/Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul. Özkan, İsa (1999). Nasreddin Hoca Fıkraları, Tika Yayınları, Ankara. Tokmakçıoğlu, Erdoğan (2004). Bütün Yönleriyle Nasreddin Hoca, Geçit Kitabevi, İstanbul. Türkmen, Fikret (2013). Seyyid Burhaneddin Çelebi/Nasreddin Hoca Lâtifeleri (Burhaniye Tercümesi), (Hzl.), Büyüyen Ay Yayınları, İstanbul. Uğur, İmran (2008). Televizyon Reklamlarında Mizahın Kullanımı, Literatürk Yayınları, İstanbul. http://www.bizimmekân.com/fikra, 09.05.2015 http://www.diyadinnet.com, 09.05.2015 http://www.uludagsozluk.com/k/magazalarin-indirim-sloganlari, 09.05.2015
Year 2017, Volume: 3 Issue: 4, 218 - 236, 27.10.2017
https://doi.org/10.20322/littera.339783

Abstract

References

  • Aksoy, Ömer Asım (1988). Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü I-II, C.II, İnkılâp Kitabevi, İstanbul. Batı, Uğur (2012). Reklamın Dili/Dilbilim-Strateji-Mesaj-Retorik-Göstergebilim, Alfa Yayınları, İstanbul. Beckwith, Harry (2012). Görünmeyeni Satmak/Çağdaş Bir Pazarlama Rehberi, (Çev. Ümit Şensoy), Optimist Yayınları, İstanbul. Bozgeyik, Abdullah (2010). Satış ve Pazarlama Öyküleri, Akis Kitap Yayınları, İstanbul. Erginer, Kaya (1969). Nasreddin Hoca Tarihi Kişiliği ve Hikâyelerin Anlamı, Gün Matbaası, İstanbul. Kabacalı, Alpay (1991). Bütün Yönleriyle Nasreddin Hoca / Hayatı, Kişiliği, Fıkraları, Özgür Yayın Dağıtım, İstanbul. Kocabaş, Füsun-Müge Elden (2013). Reklamcılık/Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul. Özkan, İsa (1999). Nasreddin Hoca Fıkraları, Tika Yayınları, Ankara. Tokmakçıoğlu, Erdoğan (2004). Bütün Yönleriyle Nasreddin Hoca, Geçit Kitabevi, İstanbul. Türkmen, Fikret (2013). Seyyid Burhaneddin Çelebi/Nasreddin Hoca Lâtifeleri (Burhaniye Tercümesi), (Hzl.), Büyüyen Ay Yayınları, İstanbul. Uğur, İmran (2008). Televizyon Reklamlarında Mizahın Kullanımı, Literatürk Yayınları, İstanbul. http://www.bizimmekân.com/fikra, 09.05.2015 http://www.diyadinnet.com, 09.05.2015 http://www.uludagsozluk.com/k/magazalarin-indirim-sloganlari, 09.05.2015
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Ebru Şenocak

Publication Date October 27, 2017
Submission Date September 25, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Şenocak, E. (2017). TÜRKİYE’DE SATIŞ, PAZARLAMA VE REKLAM SEKTÖRÜ AÇISINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, 3(4), 218-236. https://doi.org/10.20322/littera.339783
AMA Şenocak E. TÜRKİYE’DE SATIŞ, PAZARLAMA VE REKLAM SEKTÖRÜ AÇISINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. October 2017;3(4):218-236. doi:10.20322/littera.339783
Chicago Şenocak, Ebru. “TÜRKİYE’DE SATIŞ, PAZARLAMA VE REKLAM SEKTÖRÜ AÇISINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 3, no. 4 (October 2017): 218-36. https://doi.org/10.20322/littera.339783.
EndNote Şenocak E (October 1, 2017) TÜRKİYE’DE SATIŞ, PAZARLAMA VE REKLAM SEKTÖRÜ AÇISINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 3 4 218–236.
IEEE E. Şenocak, “TÜRKİYE’DE SATIŞ, PAZARLAMA VE REKLAM SEKTÖRÜ AÇISINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI”, Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, vol. 3, no. 4, pp. 218–236, 2017, doi: 10.20322/littera.339783.
ISNAD Şenocak, Ebru. “TÜRKİYE’DE SATIŞ, PAZARLAMA VE REKLAM SEKTÖRÜ AÇISINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 3/4 (October 2017), 218-236. https://doi.org/10.20322/littera.339783.
JAMA Şenocak E. TÜRKİYE’DE SATIŞ, PAZARLAMA VE REKLAM SEKTÖRÜ AÇISINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. 2017;3:218–236.
MLA Şenocak, Ebru. “TÜRKİYE’DE SATIŞ, PAZARLAMA VE REKLAM SEKTÖRÜ AÇISINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, vol. 3, no. 4, 2017, pp. 218-36, doi:10.20322/littera.339783.
Vancouver Şenocak E. TÜRKİYE’DE SATIŞ, PAZARLAMA VE REKLAM SEKTÖRÜ AÇISINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. 2017;3(4):218-36.
Makaleler sisteme yüklenmeden önce intihal yazılımı aracılığıyla taranıp intihal raporu ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Rapordaki benzerlik indeksinin %20'nin altında olması gerekmektedir.

İlgi, katkı ve desteğiniz için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.