This article is mainly concerned with the geotechnical factors affecting roadheader performance in Eyüp Tunnel. Firsty, shift data, overall machine performance and geotechnical properties of the rock formations in the zones are examined in detail. A statiscical analysis showed that rock mass cuttability index defined as compressive strength xR.Q.D2'3 is the main factor governing the roadheader advance rate-and the results are discussed from the mining engineering point of view
Bu çalışmada Eyüp Tünelinde kullanılan galeri açma makinesinin performansını etkileyen jeoteknik etmenlerle ilgilidir. İlk olarak vardiya verileri ve makina performansının tümüyle analizleri yapılmış, geçilen formasyonların jeoteknik özellikleri ile makina ilerleme hızı arasındaki istatistiksel bağıntılar araştırılmıştır. Sonuçta basınç dayanımı xR.Q.D. ' olarak tanımlanan kayaç kütlesi kazılabilirlik indeksinin en iyi neticeyi verdiği görülmüş ve sonuçlar maden mühendisliği açısından irdelenmiştir
Other ID | JA87BB29VT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1988 |
Submission Date | June 1, 1988 |
Published in Issue | Year 1988 Volume: 27 Issue: 2 |