Bu çalışmanın
amacı Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulunun kabul ettiği ilkokul 1., 2. ve 3.sınıf Hayat Bilgisi ders
kitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerin işlenişi ve cinsiyet rollerine bağlı
olarak meslek gruplarında farklılaşmanın olup olmadığını belirlemektir. Bu
amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak doküman incelemesi
yapılmıştır. İlkokul Hayat Bilgisi ders kitaplarında yer alan metinlerdeki ve
görsellerdeki kadın ve erkek rolleri anne-baba rolleri ve mesleki roller
açısından incelenmiştir. Anne-baba rolleri; çocuk bakımı, ev içi sorumluluklar
ve ev dışı sorumluluklar alt temalarında incelenirken mesleki roller kadın,
erkek ve kadın-erkeğe biçilen mesleki roller alt temalarında incelenmiştir.
Araştırmanın sonucunda aile içinde kadınların daha fazla ev içi sorumluluklarda
yer aldığı, çocuk bakımı ile ilgilendiği, ev dışında dahi çocuklarla, mutfakla
bağlantılı olabilecek sorumlulukların olduğu erkeklerin ise ev içi ve ev dışı
sorumluluklarda daha çok güç ve otorite isteyen görevlerde olduğu
görülmektedir. Mesleki rollerde de kadın ve erkek
rollerinde farklılıklar olduğu yönündedir. Kadınlara ev ve çocuk bakımına yakın
meslekler verilirken erkeklere hem güç ve otoriteyle birleşen hem de kadınlara
oranla çok daha çeşitli mesleki kollarda roller verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | November 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 48 |