Öğrenmeyi etkileyen önemli faktörlerden biri de
derse karşı geliştirilen kaygıdır. Bu araştırmada, öğrencilerde fen dersine
yönelik kaygıya yol açan nedenleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma
2017-2018 eğitim-öğretim yılının ilk döneminde yürütülmüş olup, araştırmaya 6.,
7. Ve 8. Sınıfta öğrenim gören toplam 296 ortaokul öğrencisi katılmıştır.
Öğrencilerin görüşleri doğrultusunda elde edilen veriler içerik analizi
tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın güvenirliğini sağlamak için
öğrencilerin yazılı görüşleri iki araştırmacı tarafından ayrı ayrı
kodlanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğrenciler fen dersine yönelik
kaygılarının nedenlerini; derse (%55,4), öğretmenlerine (%26,7), kendilerine
(%3,4), sosyal çevrelerine (%4,1), geçmişteki bazı yaşanmış olaylara (%1,7) ve
mesleki kaygılara (%3,4) bağlamıştır. Görüşleri alınan öğrencilerin %2,4’ü fen
dersine ilişkin her şeyin onları kaygılandırdıklarını belirtirken, %3’ü ise fen
dersine yönelik hiçbir kaygı duymadıklarını belirtmişlerdir. Bu araştırmanın sonuçlarının,
aile ve öğretmenlere öğrencilerdeki fen dersine yönelik kaygısıyla başa
çıkabilmeleri için yol gösterici olacağı düşünülmektedir. Fen kaygısının
nedenlerinin anlaşılması, öğretmenlerin derslerini tasarlamaları açısından da
önemlidir.
One of the most important factors which affect
learning is the level of students’ anxiety towards the course. This study aims
to identify the reasons of students’ anxiety towards science course. The study
was conducted in the first semester of 2017-2018 education year and 296
secondary school students in total in 6th, 7th and 8th
grades participated in the study. Content analysis technique was used for
analysis of data obtained in accordance with students’ views. For reliability
of analysis, written expressions of students were coded by two researchers,
respectively. According to findings of research, students attribute the reasons
of science anxiety to the course (55,4%), teachers (26,7%), their own
inadequacies (3,4%), social environments (4,1%), their past experiences (1,7%)
and professional anxiety (3,4%). While 2,4 % of students claim that almost
everything makes them anxious about science course; 3 percent of students
expressed nothing of any anxiety towards science course. It is thought that the
findings of this study will play a guiding role for parents and teachers when
coping with students’ science anxiety. Understanding the reasons of science
anxiety is crucial for teachers in the process of designing their instruction.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2019 |
Submission Date | February 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 50 |