Bu çalışma ses
eğitimi uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının konuşma becerileri
üzerindeki etkisini test etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu
2015-2016 öğretim yılı güz döneminde, “Müzik Öğretimi ” dersini alan Erzincan
Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim
Dalı 2. sınıf öğrencilerinden gönüllülük esasına göre belirlenen 10 kişi
oluşturmuştur.
Sekiz hafta süren
deneysel işlemde öğrencilere gevşeme, duruş, solunum, rezonans, fonasyon,
artikülasyon konularını içeren ses eğitimi çalışmaları uygulanmıştır. Bireysel
olarak verilen ses eğitimi çalışmaları tek denekli araştırma yöntemlerinden AB
modeliyle ölçülmüştür. Araştırmada puanlayıcılar arasındaki güvenirliği test
etmek için, korelasyon analizi- SKK (interclass corelation –ICC) kullanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2019 |
Submission Date | April 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 50 |