Research Article
BibTex RIS Cite

ACİL UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETİM PROGRAMLARIN UYGULANMASI: SORUNLAR VE ÖNERİLER

Year 2023, Issue: 65, 228 - 259, 31.01.2023
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1071337

Abstract

Bu araştırmada acil uzaktan eğitim sürecinde öğretim programlarının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile tasarlanan araştırma 30 ortaokul öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Fenomenoloji desenine dayalı olarak gerçekleştirilen çalışmada öğretmen görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle alınmış, görüşme verileri çözümlenerek içerik analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda öğretmenlerin acil uzaktan eğitim süreci için gerekli teknolojik becerileri bireysel çaba ile edindikleri, öğretim programlarını uygularken görsel materyallerden ve interaktif öğrenme ortamlarından yararlandıkları belirlenmiştir. Ek olarak kazanımları büyük çoğunlukla tamamladıklarını ifade eden öğretmenler, ders içinde soru cevap yöntemi ve ödev ile değerlendirme yaptıklarını bildirmişlerdir. Acil uzaktan eğitim sürecinde öğretim programları uygulanırken karşılaşılan sorunlara ilişkin verilerin analizinde yönetimsel sorunlar, öğrenci ve veliden kaynaklı sorunlar, öğrenme kayıpları ve öğretmen yeterlikleri ön plana çıkmaktadır. Öğretmenlerin acil eğitim sürecinde uygulanacak öğretim programları ile ilgili önerileri öğrencilerin sürece erişimi, uzaktan eğitime uygun materyallerin sağlanması ve kapsamlı ölçme-değerlendirme yapılması yönündedir. Araştırmada elde edilen öğretmen görüşleri doğrultusunda önerilere yer verilmiştir.

References

  • Adnan, M. ve Anwar, K. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51. https://doi.org/10.33902/jpsp.2020261309
  • Akgün, F., Küpeli, E., ve Kır, İ. (2015). Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar okur-yazarlık düzeylerinin belirlenmesi: Kahramanmaraş ili örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 14(55), 207- 219.
  • Akkaş Baysal, E., ve Ocak, G. (2021). Opinions of the teachers on the compensation of learning loss caused by Covid-19 outbreak. Kastamonu Eğitim Dergisi , Kastamonu Üniversitesinin 15. Yılı: Eğitim Bilimleri Özel Sayısı , 173-184 . https://doi.org/10.24106/kefdergi.811834
  • Alan, Y., ve Can, F. (2021). “Covid-19 salgını döneminde öğretmen olmak: Türkçe Öğretmenlerinin görüşleri”. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 72, 541-562 Alper, A. A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67.
  • Arslan, Y., ve Şumuer, E. (2020). COVID-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230.
  • Avcı, F., ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4), 117-154.
  • Aydın, M., Atabay, M., ve Aydın, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecindeki uzaktan öğreticilerin yeterlilik durumlarının belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAD), 7(3), 94-126. https://doi.org/10.51948/auad.910592
  • Bakırcı, H., Doğdu, N., ve Artun, H. (2021). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin mesleki kazanımlarının ve sorunlarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640-658.
  • Bakioğlu, B., ve Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129
  • Baran, A., ve Sadık, O. (2021). Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecindeki hazırbulunuşlukları ve görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(38), 1-33. https://doi.org/10.14520/adyusbd.862639
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Batdı, V. (2014). Harmanlanmış öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 287-302.
  • Batmaz, O., Batmaz, M. C., ve Kılıç, A. (2021). Covid-19 salgın döneminde sınıf öğretmenlerinin Hayat Bilgisi dersi öğretimine yönelik görüşleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1665-1677. https://doi.org/10.33206/mjss.844717
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460
  • Binay Eyüboğlu, F.A., ve Karaoğlan Yılmaz, F.G. (2018). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme tutumları dijital yerli olma durumları ve teknoloji kabulü arasındaki ilişkinin birbirleri ile ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of EducationScience and Technology, 4(1), 1–17
  • Bozkurt, A. ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to Corona Virus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Bulut, S., ve Kırmızı, F. S. Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimde Türkçe dersine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 1-30.
  • Canpolat, U., ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Clark, D. D. (2008). A study of West Virginia teachers: Using 21st century tools to teach in a 21st century context (Yayımlanmamış doktora tezi). Marshall University.
  • Çakın, M., ve Akyavuz, E. K. (2020). COVID-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and EducationResearch, 6(2), 165-186.
  • Çakın, M., ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). The Covid-19 process and itsreflection on education: An analysis on teachers’ opinions. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. https://doi.org/10.24289/ijsser.747901
  • Çakmak, A., ve Uzunpolat, Y. (2021). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine göre salgın döneminde uzaktan eğitim. Tasavvur/Tekirdağ İlahiyat Dergisi, 7(1), 855-892.
  • Çırak Kurt, S., Yıldırım, İ., ve Cücük, E. (2018). Harmanlanmış öğrenmenin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 776-802.
  • Demir, F., ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Demir, S., ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, covid-19 küresel salgını dönemindegerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies,15(8), 3445-3470.
  • Demirel, Ö. (2013). Eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • DiPietro, G.,Biagi, F., Costa, P., Karpinski, Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and recent international datasets. European Commission JRC Technical Report.
  • Doll, R. C. (1986). Curriculum improvement: Decision making and process. Allyn and Bacon
  • Eisner, E. W. (1985). The educational imagination: On the design and evaluation of school programs. Macmillan Publishing Co.
  • Eken, Ö., Tosun, N., ve Tuzcu Ekin, D. (2020). COVID-19 salgını ile acil ve zorunlu uzaktan eğitime geçiş: Genel bir değerlendirme. Milli Eğitim, 49(1), 113-128.
  • Erdoğan, D. G., ve Ayanoğlu, Ç. (2021). Covid-19 Pandemi Döneminde Eğitim Programlarının Uzaktan Eğitimde EBA Platformu Yoluyla Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlüklere Yönelik Öğretmen Görüşleri. Research in Education, 28, 100-128.
  • Ergün, M. ve Arık, B. M. (2020). Eğitim izleme raporu 2020: Öğrenciler ve eğitime erişim. Eğitim Reformu Girişimi.
  • Ferhat, H. A. N., Demirbilek, N., ve Demirtaş, H. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin Koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168-1193.
  • Ferri, F.,Grifoni, P., & Guzzo, T. (2020). Online learning and emergency remote teaching: Opportunities and challenges in emergency situations. Societies, 10(4), 86. http://doi.org/10.3390/soc10040086
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: İlkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ilişkin öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43. https://doi.org/10.29065/usakead.736643
  • Foulger, T.,Graziano, K., Schmidt-Crawford, D., & Slykhuis, D. (2017). Teacher educator technology competencies. Journal of Technology and Teacher Education, 25(4), 413-448.
  • Garba, S. A.,Byabazaire, Y. & Busthami, A. H. (2015). Toward the use of 21st century teaching-learning approaches: The trend of development in Malaysian schools with in the context of Asia Pacific. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 10(4), 72-29.
  • Göksün, D. O., ve Kurt, A. A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190).
  • Gören S. Ç., Gök F., Yalçın M., Göregen F., ve Çalışkan M. (2020) Küresel Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi: Ankara Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 69-94
  • Güven, Ş. (2020). Beden Eğitimi öğretmenlerinin pandemi sürecinde yapılan uzaktan Beden Eğitimi dersine yönelik motivasyonlarını etkileyen faktörler. Spor Eğitim Dergisi, 5(2), 1-10.
  • Haşıloğlu, M. A., Durak, S., ve Arslan, A. (2020). Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde Fen Bilimleri şube rehber öğretmenlerinin gözünden öğretmen, öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 214-239.
  • Hewitt, T. W. (2006). Understanding and shaping curriculum: What we teach and why. Sage Publications.
  • Hodges, C.,Moore, S., Lockee, B., Trust, T. & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. EDUCAUSE.
  • Howell, D. D., Tseng, D. C. & Colorado-Resa, J. T. (2017). Fast assessments with digital tools using multiple-choice questions, College Teaching, 1-3. https://doi.org/10.1080/87567555.2017.1291489
  • https://www.meb.gov.tr/ogretmenler-icin-de-uzaktan-egitim-basladi/haber/20667/tr
  • Iwamoto, D. H.,Hargis, J., Taitano, E. J. & Vuong, K. (2017). Analyzing the efficacy of the testing effect using KAHOOTTM on student performance, Turkish Online Journal of Distance Education, 18(2), 80-93.
  • Kaffenberger, M. (2021). Modeling the long-run learning impact of the COVID-19 learning shock: Actions to (more than) mitigate loss. RISE Insight Series, 1-12. https://doi.org/10.35489/BSG-RISE-RI_2020/017
  • Kaplan, K. ve Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVID-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 233-258. https://doi.org/10.29000/rumelide.995291.
  • Karaca, Ş. ve Kelam, D. (2020). COVID-19 gölgesinde uzaktan eğitim hizmet kalitesinin incelenmesi. Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi (5), 7-18.
  • Karacaoğlu, M., Karakuş, N., Esendemir, N. Ve Ucuzsatar, N. (2021). Uzaktan eğitim üzerine bir araştırma: “Türkçe öğretmenleriyle mülakatlar”. International Journal of Language Academy, 9 (1), 124-144. http://dx.doi.org/10.29228/ijla.48641
  • Karakuş, N.,Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241.
  • Kavuk, E.& Demirtaş, H.(2021). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy (e-ijpa),1(1), 55-73. https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.20
  • Klapproth, F.,Federkeil, L., Heinschke, F., &Jungmann, T. (2020). Teachers' experiences of stress and their coping strategies during COVID-19 induced distance teaching. Journal of Pedagogical Research, 4(4), 444-452. http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2020062805
  • Kolcu Canatar, S., ve Balcı, A. (2021). Salgın Döneminde Uzaktan Türkçe Öğretimi: Öğretmen Görüşleri Kapsamında Bir Değerlendirme. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 55-65.
  • Korucu, A. T., ve Kabak, K. (2020). Türkiye'de hibrit öğrenme uygulamaları ve etkileri: Bir meta analiz çalışması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2(2), 88-112.
  • Kök, A. (2018). Harmanlanmış öğrenme yönteminin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Kuhfeld, M.,Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E., & Liu, J. (2020). Projecting the potential impact of COVID-19 school closures on academic achievement. Educational Researcher, 49(8), 549–565. https://doi.org/10.3102/0013189X20965918
  • Marvasti, A. B. (2004). Qualitative research in sociology. SAGE Publication.
  • MEB (t.y.). COVID-19.http://covid19.meb.gov.tr/
  • MEB. (2021). Milli Eğitim İstatistikleri 2019-2020. Ankara T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Yayını.
  • Neuman, L. W. (2007). Toplumsalaraştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (S. Özge, Çev.). Yayın Odası Yayıncılık.
  • Özdoğan, A. Ç., ve Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill, Inc.
  • Sabates, R., Carter, E., & Stern, J. M. B. (2021). Using educational transitions to estimate learning loss due to COVID-19 school closures: The case of Complementary Basic Education in Ghana. International Journal of Educational Development, 82, 1-9. https://doi.org/ 10.1016/j.ijedudev.2021.102377
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus Journal of Medical Science, 12(4), 112-142.
  • Sánchez-Cruzado, C., Santiago Campión, R., & Sánchez-Compaña, M. (2021). Teacher digital literacy: The indisputable challenge after COVID-19. Sustainability, 13(4), 1858. https://doi.org/10.3390/su13041858
  • Sarı, T., ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: Sorunlar ve fırsatlar. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Saylor, J. G., Alexander, W. M., & Lewis, A. J. (1981). Curriculum planning for beter teaching and learning. Holt, Rinehart, & Winston.
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.https://doi.org/10.18037/ausbd.902616
  • Şanlı, Önder. (2021), English teachers’ views on distanceeducation in the COVID-19 pandemicprocess. In: Education Quarterly Reviews, Vol.4 Special Issue 1: Primary and Secondary Education, 339-353.
  • Şevik, M., ve Yücedağ, Z. (2021). An evaluation of distance education during the Coronavirus 19 pandemic: the views of Turkish EFL teachers. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(11), 171-190.
  • Tatlı, Z., Nas, S.E., Turan, Ş. ve Yaman, H. (2021). Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecinde ölçme-değerlendirme ihtiyaçlarının tespiti. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 953-987. https://doi.org/10.17679/inuefd.901997
  • TEDMEM. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696. https://doi.org/10.29000/rumelide.835811.
  • UNESCO (2021). Supporting learning recovery one year into COVID-19: The Global Education Coalition in action. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000376061
  • UNESCO. (2020). School Closures Caused by Coronavirus (Covid-19). https://en.unesco.org/covid19/educationresponse [Erişim Tarihi: 24.12.2020]
  • Ünal M., ve Bulunuz, N. (2020). Covid-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 343-369.
  • van Manen, M. V. (2016). Phenomenology of practice: Meaning-giving methods in phenomenological research and writing. Routledge.
  • Yıldırım, İ., ve Demir, S. (2014). Oyunlaştırma ve eğitim. International Journal of Human Sciences, 11(1), 655-670. https://doi.org/10.14687/ijhs.v11i1.2765
Year 2023, Issue: 65, 228 - 259, 31.01.2023
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1071337

Abstract

References

  • Adnan, M. ve Anwar, K. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51. https://doi.org/10.33902/jpsp.2020261309
  • Akgün, F., Küpeli, E., ve Kır, İ. (2015). Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar okur-yazarlık düzeylerinin belirlenmesi: Kahramanmaraş ili örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 14(55), 207- 219.
  • Akkaş Baysal, E., ve Ocak, G. (2021). Opinions of the teachers on the compensation of learning loss caused by Covid-19 outbreak. Kastamonu Eğitim Dergisi , Kastamonu Üniversitesinin 15. Yılı: Eğitim Bilimleri Özel Sayısı , 173-184 . https://doi.org/10.24106/kefdergi.811834
  • Alan, Y., ve Can, F. (2021). “Covid-19 salgını döneminde öğretmen olmak: Türkçe Öğretmenlerinin görüşleri”. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 72, 541-562 Alper, A. A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67.
  • Arslan, Y., ve Şumuer, E. (2020). COVID-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230.
  • Avcı, F., ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4), 117-154.
  • Aydın, M., Atabay, M., ve Aydın, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecindeki uzaktan öğreticilerin yeterlilik durumlarının belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAD), 7(3), 94-126. https://doi.org/10.51948/auad.910592
  • Bakırcı, H., Doğdu, N., ve Artun, H. (2021). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin mesleki kazanımlarının ve sorunlarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640-658.
  • Bakioğlu, B., ve Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129
  • Baran, A., ve Sadık, O. (2021). Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecindeki hazırbulunuşlukları ve görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(38), 1-33. https://doi.org/10.14520/adyusbd.862639
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Batdı, V. (2014). Harmanlanmış öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 287-302.
  • Batmaz, O., Batmaz, M. C., ve Kılıç, A. (2021). Covid-19 salgın döneminde sınıf öğretmenlerinin Hayat Bilgisi dersi öğretimine yönelik görüşleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1665-1677. https://doi.org/10.33206/mjss.844717
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460
  • Binay Eyüboğlu, F.A., ve Karaoğlan Yılmaz, F.G. (2018). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme tutumları dijital yerli olma durumları ve teknoloji kabulü arasındaki ilişkinin birbirleri ile ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of EducationScience and Technology, 4(1), 1–17
  • Bozkurt, A. ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to Corona Virus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Bulut, S., ve Kırmızı, F. S. Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimde Türkçe dersine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 1-30.
  • Canpolat, U., ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Clark, D. D. (2008). A study of West Virginia teachers: Using 21st century tools to teach in a 21st century context (Yayımlanmamış doktora tezi). Marshall University.
  • Çakın, M., ve Akyavuz, E. K. (2020). COVID-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and EducationResearch, 6(2), 165-186.
  • Çakın, M., ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). The Covid-19 process and itsreflection on education: An analysis on teachers’ opinions. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. https://doi.org/10.24289/ijsser.747901
  • Çakmak, A., ve Uzunpolat, Y. (2021). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine göre salgın döneminde uzaktan eğitim. Tasavvur/Tekirdağ İlahiyat Dergisi, 7(1), 855-892.
  • Çırak Kurt, S., Yıldırım, İ., ve Cücük, E. (2018). Harmanlanmış öğrenmenin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 776-802.
  • Demir, F., ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Demir, S., ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, covid-19 küresel salgını dönemindegerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies,15(8), 3445-3470.
  • Demirel, Ö. (2013). Eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • DiPietro, G.,Biagi, F., Costa, P., Karpinski, Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and recent international datasets. European Commission JRC Technical Report.
  • Doll, R. C. (1986). Curriculum improvement: Decision making and process. Allyn and Bacon
  • Eisner, E. W. (1985). The educational imagination: On the design and evaluation of school programs. Macmillan Publishing Co.
  • Eken, Ö., Tosun, N., ve Tuzcu Ekin, D. (2020). COVID-19 salgını ile acil ve zorunlu uzaktan eğitime geçiş: Genel bir değerlendirme. Milli Eğitim, 49(1), 113-128.
  • Erdoğan, D. G., ve Ayanoğlu, Ç. (2021). Covid-19 Pandemi Döneminde Eğitim Programlarının Uzaktan Eğitimde EBA Platformu Yoluyla Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlüklere Yönelik Öğretmen Görüşleri. Research in Education, 28, 100-128.
  • Ergün, M. ve Arık, B. M. (2020). Eğitim izleme raporu 2020: Öğrenciler ve eğitime erişim. Eğitim Reformu Girişimi.
  • Ferhat, H. A. N., Demirbilek, N., ve Demirtaş, H. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin Koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168-1193.
  • Ferri, F.,Grifoni, P., & Guzzo, T. (2020). Online learning and emergency remote teaching: Opportunities and challenges in emergency situations. Societies, 10(4), 86. http://doi.org/10.3390/soc10040086
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: İlkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ilişkin öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43. https://doi.org/10.29065/usakead.736643
  • Foulger, T.,Graziano, K., Schmidt-Crawford, D., & Slykhuis, D. (2017). Teacher educator technology competencies. Journal of Technology and Teacher Education, 25(4), 413-448.
  • Garba, S. A.,Byabazaire, Y. & Busthami, A. H. (2015). Toward the use of 21st century teaching-learning approaches: The trend of development in Malaysian schools with in the context of Asia Pacific. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 10(4), 72-29.
  • Göksün, D. O., ve Kurt, A. A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190).
  • Gören S. Ç., Gök F., Yalçın M., Göregen F., ve Çalışkan M. (2020) Küresel Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi: Ankara Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 69-94
  • Güven, Ş. (2020). Beden Eğitimi öğretmenlerinin pandemi sürecinde yapılan uzaktan Beden Eğitimi dersine yönelik motivasyonlarını etkileyen faktörler. Spor Eğitim Dergisi, 5(2), 1-10.
  • Haşıloğlu, M. A., Durak, S., ve Arslan, A. (2020). Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde Fen Bilimleri şube rehber öğretmenlerinin gözünden öğretmen, öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 214-239.
  • Hewitt, T. W. (2006). Understanding and shaping curriculum: What we teach and why. Sage Publications.
  • Hodges, C.,Moore, S., Lockee, B., Trust, T. & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. EDUCAUSE.
  • Howell, D. D., Tseng, D. C. & Colorado-Resa, J. T. (2017). Fast assessments with digital tools using multiple-choice questions, College Teaching, 1-3. https://doi.org/10.1080/87567555.2017.1291489
  • https://www.meb.gov.tr/ogretmenler-icin-de-uzaktan-egitim-basladi/haber/20667/tr
  • Iwamoto, D. H.,Hargis, J., Taitano, E. J. & Vuong, K. (2017). Analyzing the efficacy of the testing effect using KAHOOTTM on student performance, Turkish Online Journal of Distance Education, 18(2), 80-93.
  • Kaffenberger, M. (2021). Modeling the long-run learning impact of the COVID-19 learning shock: Actions to (more than) mitigate loss. RISE Insight Series, 1-12. https://doi.org/10.35489/BSG-RISE-RI_2020/017
  • Kaplan, K. ve Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVID-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 233-258. https://doi.org/10.29000/rumelide.995291.
  • Karaca, Ş. ve Kelam, D. (2020). COVID-19 gölgesinde uzaktan eğitim hizmet kalitesinin incelenmesi. Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi (5), 7-18.
  • Karacaoğlu, M., Karakuş, N., Esendemir, N. Ve Ucuzsatar, N. (2021). Uzaktan eğitim üzerine bir araştırma: “Türkçe öğretmenleriyle mülakatlar”. International Journal of Language Academy, 9 (1), 124-144. http://dx.doi.org/10.29228/ijla.48641
  • Karakuş, N.,Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241.
  • Kavuk, E.& Demirtaş, H.(2021). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy (e-ijpa),1(1), 55-73. https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.20
  • Klapproth, F.,Federkeil, L., Heinschke, F., &Jungmann, T. (2020). Teachers' experiences of stress and their coping strategies during COVID-19 induced distance teaching. Journal of Pedagogical Research, 4(4), 444-452. http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2020062805
  • Kolcu Canatar, S., ve Balcı, A. (2021). Salgın Döneminde Uzaktan Türkçe Öğretimi: Öğretmen Görüşleri Kapsamında Bir Değerlendirme. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 55-65.
  • Korucu, A. T., ve Kabak, K. (2020). Türkiye'de hibrit öğrenme uygulamaları ve etkileri: Bir meta analiz çalışması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2(2), 88-112.
  • Kök, A. (2018). Harmanlanmış öğrenme yönteminin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Kuhfeld, M.,Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E., & Liu, J. (2020). Projecting the potential impact of COVID-19 school closures on academic achievement. Educational Researcher, 49(8), 549–565. https://doi.org/10.3102/0013189X20965918
  • Marvasti, A. B. (2004). Qualitative research in sociology. SAGE Publication.
  • MEB (t.y.). COVID-19.http://covid19.meb.gov.tr/
  • MEB. (2021). Milli Eğitim İstatistikleri 2019-2020. Ankara T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Yayını.
  • Neuman, L. W. (2007). Toplumsalaraştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (S. Özge, Çev.). Yayın Odası Yayıncılık.
  • Özdoğan, A. Ç., ve Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill, Inc.
  • Sabates, R., Carter, E., & Stern, J. M. B. (2021). Using educational transitions to estimate learning loss due to COVID-19 school closures: The case of Complementary Basic Education in Ghana. International Journal of Educational Development, 82, 1-9. https://doi.org/ 10.1016/j.ijedudev.2021.102377
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus Journal of Medical Science, 12(4), 112-142.
  • Sánchez-Cruzado, C., Santiago Campión, R., & Sánchez-Compaña, M. (2021). Teacher digital literacy: The indisputable challenge after COVID-19. Sustainability, 13(4), 1858. https://doi.org/10.3390/su13041858
  • Sarı, T., ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: Sorunlar ve fırsatlar. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Saylor, J. G., Alexander, W. M., & Lewis, A. J. (1981). Curriculum planning for beter teaching and learning. Holt, Rinehart, & Winston.
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.https://doi.org/10.18037/ausbd.902616
  • Şanlı, Önder. (2021), English teachers’ views on distanceeducation in the COVID-19 pandemicprocess. In: Education Quarterly Reviews, Vol.4 Special Issue 1: Primary and Secondary Education, 339-353.
  • Şevik, M., ve Yücedağ, Z. (2021). An evaluation of distance education during the Coronavirus 19 pandemic: the views of Turkish EFL teachers. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(11), 171-190.
  • Tatlı, Z., Nas, S.E., Turan, Ş. ve Yaman, H. (2021). Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecinde ölçme-değerlendirme ihtiyaçlarının tespiti. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 953-987. https://doi.org/10.17679/inuefd.901997
  • TEDMEM. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (21), 679-696. https://doi.org/10.29000/rumelide.835811.
  • UNESCO (2021). Supporting learning recovery one year into COVID-19: The Global Education Coalition in action. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000376061
  • UNESCO. (2020). School Closures Caused by Coronavirus (Covid-19). https://en.unesco.org/covid19/educationresponse [Erişim Tarihi: 24.12.2020]
  • Ünal M., ve Bulunuz, N. (2020). Covid-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 343-369.
  • van Manen, M. V. (2016). Phenomenology of practice: Meaning-giving methods in phenomenological research and writing. Routledge.
  • Yıldırım, İ., ve Demir, S. (2014). Oyunlaştırma ve eğitim. International Journal of Human Sciences, 11(1), 655-670. https://doi.org/10.14687/ijhs.v11i1.2765
There are 78 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Eda Öz 0000-0003-2881-2513

Sevilay Aydemir 0000-0002-8167-7544

Gürcü Erdamar 0000-0001-6753-0151

Publication Date January 31, 2023
Submission Date February 10, 2022
Published in Issue Year 2023 Issue: 65

Cite

APA Öz, E., Aydemir, S., & Erdamar, G. (2023). ACİL UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETİM PROGRAMLARIN UYGULANMASI: SORUNLAR VE ÖNERİLER. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(65), 228-259. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1071337