Research Article
BibTex RIS Cite

Safeguarding a Traditon by Keeping it Alive: "The Karagöz School" and " Hayali Hasan Hüseyin Karabağ"

Year 2009, Volume: 2 Issue: 3-4, 322 - 332, 01.12.2009

Abstract

Karagöz is a tradition thaı consist of player, apprentices, audience and context. it 's our opinion that in order to safeguard and to deve/op Karagöx, all the elements of this tradition must be kepi alive together. "Karagö::. School " (opened 1 997 in İstanbul) is successfııl example of the combination of methodic education and master-apprentice relations. Hasan Huseyin Karabag is a student who trained in this school and he stil the art of Karagöz. in this article, we will discuss the idea that the safeguarding of Karagöz can be only possib/e by educating neıv Karagö:: p/ayers and for p/ayers and aııdience providing contexts. Our discııssion, in this article, will take place on the Karagöz School and a student of it, Hayali Hasan Hüseyin Karabağ.

References

  • ORAL, Ünver. (1986). "Karagöz Nasıl Yaşatılabil ir?", Türk Edebiyatı, Ocak, S. 1 47, ss. 39-41 .
  • SAKAOÔLU, Saim. (2003). Türk Gölge Oyunu Karagöz. Ankara: Akçağ Yayınları.

Bir Geleneğin Yaşatılarak Korunması: Karagöz Okulu ve Hayali Hasan Hüseyin Karabağ

Year 2009, Volume: 2 Issue: 3-4, 322 - 332, 01.12.2009

Abstract

Karagöz; bu sanatı icra eden hayali, onun yetiştirdiği çıraklar, izleyici ve icra ortamından oluşan bir gelenektir. Karagöz' ün günümüzde yaşamaya devam etmesi için bu geleneği oluşturan unsurların bir bütün halinde korunması ve yaşatılması gerekmektedir. Yeni hayalilerin bu sanatı öğrenebilmeleri için usta-çırak ilişkisinin yaşanabileceği ortamların yaratılması, izleyici ve Karagözcünün bir araya geleceği icra ortamlarının hazırlanması ve çeşitlendirilmesi bu geleneğin yaşaması için atılması gereken ilk adımlardır. 1 997 yılında İstanbul'da açılan "Karagöz Okulu", yeni Karagözcülerin modern eğitim metotlarından ve çeşitli sanat dallarındaki profesyonel sanatçıların tecrübelerinden faydalanılarak, usta-çırak i lişkisi içinde yetiştirilebileceğini gösteren başarılı bir örnektir. Bu okulda yetişmiş olan öğrencilerden Hasan Hüseyin Karabağ, bugün Karagöz sanatını icra eden genç hayaliler içinde yer almaktadır. Makalede, Karagöz'ün korunmasının ancak hayal'ilerin yetiştirilebileceği ve sunum yapabilecekleri ortamların sağlanması i le mümkün olabileceği, "Karagöz Okulu" ve Hayali Hasan Hüseyin Karabağ örneği çerçevesinde tartışılacaktır.

References

  • ORAL, Ünver. (1986). "Karagöz Nasıl Yaşatılabil ir?", Türk Edebiyatı, Ocak, S. 1 47, ss. 39-41 .
  • SAKAOÔLU, Saim. (2003). Türk Gölge Oyunu Karagöz. Ankara: Akçağ Yayınları.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Pınar Dönmez Fedakar This is me

Mustafa Gültekin This is me

Publication Date December 1, 2009
Submission Date June 15, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 2 Issue: 3-4

Cite

APA Dönmez Fedakar, P., & Gültekin, M. (2009). Bir Geleneğin Yaşatılarak Korunması: Karagöz Okulu ve Hayali Hasan Hüseyin Karabağ. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 2(3-4), 322-332.