Sosyal, siyasi ve kültürel bağlamlı gelişmelerin politik tiyatro üzerinde çok büyük etkisi vardır. Böylesi gelişmeler, içerik anlamında oyun yazarlarına ilham verici kaynaklar olarak katkıda bulunma potansiyeline sahiptir. Oyun yazarı Caryl Churchill, gerçek ile kurgusal senaryoları buluşturarak eserlerinde toplumsal ve siyasi gelişmelerden ve olaylardan yararlanmaktadır. Churchill, tarihsel gerçekliği edebî mirasa nasıl entegre ettiğinin somut bir örneği olan 1990 tarihli Deli Orman: Romanya’dan Bir Oyun başlıklı eserinde arka plan olarak 1989 Romanya Devrimi’ni kullanmaktadır. Churchill bu eserde, Bertolt Brecht’in epik tiyatrosundan ve birçok Brechtyen teknikten faydalanmaktadır. Bu teknikler arasında, müzik, dans, şarkılar ve vampir ve melekler gibi gerçeküstü unsurlar kanalıyla yabancılaştırma tekniği, epizodik yapı, birden çok rolde yer alma ve açık uçluluk yer almaktadır. Bu çalışma bu bağlamda, oyundan spesifik örnekler ve konu ile ilgili ikincil kaynaklara yapılan göndermeler üzerinden, Caryl Churchill’in Deli Orman oyunundaki epik tiyatro unsurlarını ortaya koyarak eserde yansıtılan 1989 Romanya Devrimi’nin doğasını tartışacaktır. Sonuç olarak, oyundaki bazı karakterler nezdinde devrimin gerçekten olup olmadığının netlik kazanmadığı ve bu karakterlerin çevrelerinde olup bitenleri anlamlandırmada ve içselleştirmede zorluk yaşadıkları ortaya konulacaktır. Bu tartışma ve yapısökümcü okuma aracılığı ile bu çalışma, insanların baskı altında nasıl farklı tutum ve yaklaşımlar gösterme eğiliminde olduklarını gösterecek ve önceden benimsenmiş bir söylemin geçerliliğini yitirmesinden sonra yeni bir söylemin yaratıldığını ifade edecektir. Çalışmanın nihai amacı ise, belirli bir dönem içerisindeki spefisik bir paradigmanın geçici doğasını, bakış açılarının çeşitliliğini ve katı bir tanımdan ziyade gerçeğin farklı yönlerini ortaya çıkarmaktır.
Contextual social, political and cultural developments have a substantial impact on political drama. These events have a potential to function as inspirational sources for the playwrights in terms of subject matter. Dramatist Caryl Churchill draws on social and political developments, merging reality with fictional scenarios. Churchill makes use of the 1989 Romanian Revolution in her play, Mad Forest (1990), a concrete example of how Churchill incorporates the historical reality into her literary legacy. In her discussion, she also draws on Bertolt Brecht’s epic theatre and numerous Brechtian techniques such as the concept of Alienation Effect by means of music, songs, and dance, and surreal elements like vampire and angel, episodic structure, multiple casting, and open-endedness. Through specific references to the play and relevant secondary sources, this study will, therefore, discuss the 1989 Romanian Revolution as portrayed in the play by highlighting the epic theatre elements used in Mad Forest, and demonstrate how it does not become clear to certain characters in the play whether the revolution has really taken place or not. Through this discussion, this article will also indicate people’s liability to manifest different attitudes and approaches under the influence of suppression, as a new discourse is reconstructed after the deconstruction of the initially adopted discourse. This analysis will ultimately expose the transitory nature of a specific paradigm within a specific period, the plurality of perspectives, and different facets of truth rather than one fixed definition.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2021 |
Submission Date | November 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 14 Issue: 33 |