Dünya nüfusundaki artış ulaşım sorununu da beraberinde getirmekte ve trafiğe çıkan araç sayısı her geçen gün artmaktadır. İçten yanmalı motorlara sahip araç sayısındaki artış çevreye salınan zararlı gaz miktarlarını da artırmıştır. Bu durum çevre kalitesini olumsuz yönde etkilemiş ve araç performansı için farklı enerji kaynaklarına yönlendirmiştir. Bunlara, gelecekteki petrol rezervlerinin tükenecek olması da eklenince elektrikli araçlara olan talep hızlanmıştır. Oysaki elektrikli araçların geçmişi 1800’lü yıllara kadar dayanmakta olup menzil problemi nedeniyle yıllarca rafa kaldırılmıştır. Yapılan bu çalışmada elektrikli araçların ilk gelişim tarihi, günümüzdeki model ve son teknolojileri, batarya şarj istasyon tipleri ve kullanılan elektrik motorları araştırılarak tüm sistemin geleceği ile ilgili beklenti ve öngörülere yer verilmiştir.
Elektrikli araçlar hibrit elektrikli araçlar yakıt pilli elektrikli araçlar batarya şarj istasyonu
Dünya nüfusundaki artış ulaşım sorununu da beraberinde getirmekte ve trafiğe çıkan araç sayısı her geçen gün artmaktadır. İçten yanmalı motorlara sahip araç sayısındaki artış çevreye salınan zararlı gaz miktarlarını da artırmıştır. Bu durum çevre kalitesini olumsuz yönde etkilemiş ve araç performansı için farklı enerji kaynaklarına yönlendirmiştir. Bunlara, gelecekteki petrol rezervlerinin tükenecek olması da eklenince elektrikli araçlara olan talep hızlanmıştır. Oysaki elektrikli araçların geçmişi 1800’lü yıllara kadar dayanmakta olup menzil problemi nedeniyle yıllarca rafa kaldırılmıştır. Yapılan bu çalışmada elektrikli araçların ilk gelişim tarihi, günümüzdeki model ve son teknolojileri, batarya şarj istasyon tipleri ve kullanılan elektrik motorları araştırılarak tüm sistemin geleceği ile ilgili beklenti ve öngörülere yer verilmiştir.
Elektrikli araçlar hibrit elektrikli araçlar yakıt pilli elektrikli araçlar batarya şarj istasyonu
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Paper |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 5 Issue: 1 |