Research Article
BibTex RIS Cite

BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNİN MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MEZUNLARININ KAZANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ - INVESTIGATIONS INTO THE INCOMES OF ENGINEERING FACULTY GRADUATES OF A STATE UNIVERSITY BY SEVERAL VARIABLES

Year 2017, Volume: 9 Issue: 20, 314 - 326, 30.09.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.291033

Abstract

Bu araştırma, bir üniversitenin mühendislik fakültesinin farklı
bölümlerinin farklı dönemlerinde mezun olan öğrencilerin mesleki hayata adım
atmalarından sonra, özel veya kamu sektörü iş hayatlarında kazandıkları
maaşlarının (ücret); mühendislik bölümleri, lisans not ortalaması, cinsiyet,
ikamet edilen bölge, çalışılan sektör gibi değişkenler açısından istatistiksel
olarak incelemesini ortaya koymaktadır. Araştırmaya mühendislik fakültesinden
mezun ve çalışan 150 birey katılmıştır. Frekans Tabloları, “Kolmogorov-Smirnov
Testi”, “Shapiro-Wilk Testi”, “Pearson ve Spearman Korelasyon Teknikleri”,
“Bağımsız İki Örneklem T Testi” ve “Tek Yönlü ANOVA Testi” analizde
kullanılmıştır. Çalışmada parametrik ve parametrik olmayan testler bir arada
kullanılarak analizler yapılmıştır. Mezun bireylerin akademik not
ortalamalarının maaşları üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı
belirlenmiştir. Bireylerin tecrübe süresi ve yaşları ile maaşları arasında
belirli bir manidarlık düzeyinde anlamlı bir ilişki vardır. Kamu sektöründe
çalışanlar ile özel sektörde çalışan bireylerin maaşları arasında anlamlı bir
fark belirlenmiştir. Bu farklılık kamu sektörü maaşları lehinedir. Mühendislik
bölümleri arasında maaş değişkeni bakımından anlamlı bir fark olduğu ortaya
çıkmıştır.

References

  • Arıkan, Rauf (2004), Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Bozanoğlu, İhsan (2005), “Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Güdülenme, Benlik Saygısı, Başarı ve Sınav Kaygısı Düzeylerine Etkisi”, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt.38, Sayı.1, (17-42).
  • CONSAD Research Corporation (2009), “An Analysis of the Reasons for the Disparity in Wages Between Men and Women”, Department of Labor Employment Standards Administration, ABD.
  • Graduate Careers Australia Ltd (2013), “An Analysis of the Gender Wage Gap in the Australian Graduate Labour Market”, Australia.
  • İslamoğlu, A. Hamdi (2003), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Karasakaloğlu, Nuri-Saracaloğlu, A. Seda-Dedebali, N. Cem (2010), “Yazılı Anlatım Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıklarına Etkisi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt.18, Sayı.2, (389-402).
  • Mayers, Coby V.-Brandt, W. Christopher (2015), Implementation Fidelity in Education Research: Designer and Evaluator Considerations, ABD.
  • Office of the Vice Provost for the Faculty (2015), “Report on the Uc Berkeley Faculty Salary Equity Study”, California, ABD.
  • Otacıoğlu Gürşen, Sena (2009), “Müzik Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygısı Düzeyleri İle Akademik ve Çalgı Başarılarının Karşılaştırılması”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı.13, (141-150).
  • Overview (2009) “An Analysis of Salary Equity Among Faculty in the STEM Disciplines at the University of Illinois at Chicago”, ABD.
  • Saracaloğlu, A. Seda-Yenice Nilgün-Karasakaloğlu, Nuri (2009), “Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt.6, Sayı.2, (186-206).
  • Robert, F. Schoeni-Patricia Andreski-Patricia, Wolff (2012), “University of Michigan Gender Salary Study: An Update”, University of Michigan, ABD.
  • Tekin, Saadet-Kapancı, İlker (2010), “Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Durumlarının Atılganlık Durumlarına Etkisi”, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt.8, Sayı.1, (51-66).
  • Yazıcıoğlu, Yahşi-Erdoğan Saniye (2004), SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Beta Yayınları, Ankara.
  • Yılmaz, Yusuf-Yılmaz, Yıldırım (2005), “Parametrik Olmayan Testlerin Pazarlama Alanındaki Araştırmalarda Kullanımı: 1995-2002 Arası Yazın Taraması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.7, Sayı.3, (177-199).
Year 2017, Volume: 9 Issue: 20, 314 - 326, 30.09.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.291033

Abstract

References

  • Arıkan, Rauf (2004), Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Bozanoğlu, İhsan (2005), “Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Güdülenme, Benlik Saygısı, Başarı ve Sınav Kaygısı Düzeylerine Etkisi”, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt.38, Sayı.1, (17-42).
  • CONSAD Research Corporation (2009), “An Analysis of the Reasons for the Disparity in Wages Between Men and Women”, Department of Labor Employment Standards Administration, ABD.
  • Graduate Careers Australia Ltd (2013), “An Analysis of the Gender Wage Gap in the Australian Graduate Labour Market”, Australia.
  • İslamoğlu, A. Hamdi (2003), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Karasakaloğlu, Nuri-Saracaloğlu, A. Seda-Dedebali, N. Cem (2010), “Yazılı Anlatım Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıklarına Etkisi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt.18, Sayı.2, (389-402).
  • Mayers, Coby V.-Brandt, W. Christopher (2015), Implementation Fidelity in Education Research: Designer and Evaluator Considerations, ABD.
  • Office of the Vice Provost for the Faculty (2015), “Report on the Uc Berkeley Faculty Salary Equity Study”, California, ABD.
  • Otacıoğlu Gürşen, Sena (2009), “Müzik Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygısı Düzeyleri İle Akademik ve Çalgı Başarılarının Karşılaştırılması”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı.13, (141-150).
  • Overview (2009) “An Analysis of Salary Equity Among Faculty in the STEM Disciplines at the University of Illinois at Chicago”, ABD.
  • Saracaloğlu, A. Seda-Yenice Nilgün-Karasakaloğlu, Nuri (2009), “Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt.6, Sayı.2, (186-206).
  • Robert, F. Schoeni-Patricia Andreski-Patricia, Wolff (2012), “University of Michigan Gender Salary Study: An Update”, University of Michigan, ABD.
  • Tekin, Saadet-Kapancı, İlker (2010), “Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Durumlarının Atılganlık Durumlarına Etkisi”, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt.8, Sayı.1, (51-66).
  • Yazıcıoğlu, Yahşi-Erdoğan Saniye (2004), SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Beta Yayınları, Ankara.
  • Yılmaz, Yusuf-Yılmaz, Yıldırım (2005), “Parametrik Olmayan Testlerin Pazarlama Alanındaki Araştırmalarda Kullanımı: 1995-2002 Arası Yazın Taraması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.7, Sayı.3, (177-199).
There are 15 citations in total.

Details

Journal Section Research Articles
Authors

Mehmet Ulaş Koyuncuoğlu

Publication Date September 30, 2017
Submission Date February 9, 2017
Acceptance Date September 29, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 9 Issue: 20

Cite

APA Koyuncuoğlu, M. U. (2017). BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİNİN MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MEZUNLARININ KAZANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ - INVESTIGATIONS INTO THE INCOMES OF ENGINEERING FACULTY GRADUATES OF A STATE UNIVERSITY BY SEVERAL VARIABLES. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 9(20), 314-326. https://doi.org/10.20875/makusobed.291033