Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜZE EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI DERSİ KAPSAMINDA YARATICI YAZMA ETKİNLİĞİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ - TEACHER CANDIDATES OPINIONS ON CREATIVE WRITING ACTIVITY WITHIN THE SCOPE OF MUSEUM EDUCATION AND PRACTICE COURSE

Year 2018, Volume: 10 Issue: 24, 262 - 270, 30.06.2018
https://doi.org/10.20875/makusobed.429839

Abstract

Müze eğitimi kapsamında yapılabilecek eğitsel etkinliklerden biri de “Yaratıcı Yazma Etkinliği”dir. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı 4. Sınıf öğrencilerine, programda yer alan Müze Eğitimi ve Uygulamaları dersi kapsamında, Burdur il merkezinde bulunan ve 17.yy sivil mimari örneklerinden olan Baki Bey Konağında yaratıcı yazma etkinliklerinden hikaye yazma etkinliği yaptırılmıştır. Bu araştırmanın amacı, M.A.E. Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı 4. Sınıf öğrencilerinin 2017 - 2018 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında aldıkları Müze Eğitimi dersi kapsamında Burdur Baki Bey konağında gerçekleştirilen yaratıcı yazma etkinliğine yönelik, öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Çalışma, nitel araştırma yaklaşımından olgubilim (fenomenoloji) araştırması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 öğretim yılı güz döneminde Resim-İş öğretmenliği programı 4. sınıfta öğrenim gören ve Müze Eğitimi ve Uygulamaları dersini alan 25 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmanın bulgularından elde edilen sonuca göre; öğrenciler, müze eğitimi kapsamında yapmış oldukları yaratıcı yazma etkinliğini; empati becerisini, merak duygusunu ve hayal gücünü geliştirici, yaratıcı, ilgi çekici, eğlenceli, bilgilendirici ve uygulanabilir bulmuşlardır.

References

  • Akmehmet, K. ve Ödekan, A. (2006). Müze eğitiminin tarihsel gelişimi. İTÜ Dergisi Sosyal Bilimler. C.3 S.1 p.47-58.
  • Barret, R.M. (2010). An analysis of the storyline method in primary school; its theoretical underpinnings and its impact on pupils’ intrinsic motivation. Yayınlanmamış doktora tezi. Durham Uni. UK.
  • Březinová, J. (2007). Storyline in teaching english to young learners. Yayınlanmamış master tezi. Masaryk Unıversıty In Brno
  • CIRT (Center for Innovation in Researc and Teaching). (2018). Phenomenology methods & data collection. Erişim 11.04.2018 https://cirt.gcu.edu/research/developmentresources/research_ready/phenomenology/methods_dat
  • Demir, T. (2013). İlköğretim öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri ile yazma özyeterlik algısı ilişkisi üzerine bir çalışma. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. 2/1, 84-114.
  • ICOM (2018). International council of museums. Erişim 21.03.2018, http://icom.museum/the-vision/museum-definition/
  • İlhan, A.Ç. (2009). Educational studies in Turkish museums. Procedia Social and Behavioral Sciences 1., 342–346.
  • Kaya, B. (2013). Yaratıcı yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik yapılan çalışmalardan bir derleme. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 1 (2), 89-10.
  • Kuvanç, E.B. (2008). Yaratıcı yazma tekniklerinin öğrencilerin Türkçe dersine ilişkin tutumlarına ve Türkçe dersindeki başarılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Kültür (2018). Bakibey konağı. Erişim 06.02.2018 http://www.burdurkulturturizm.gov.tr/TR,155623/bakibey-konagi.html
  • Okvuran, A. (2012). Müzede dramanın bir öğretim yöntemi olarak Türkiye’de gelişimi . Eğitim ve Bilim. 37, 166
  • Yiğit, E. Ö. ve Erdoğan, T. (2008). Sosyal bilgiler dersı̇nde uygulanan öyküleştirme yöntemı̇nin ilköğretı̇m altıncı sınıf öğrencı̇lerı̇nin yaratıcı düşünme düzeylerı̇ne etkı̇sı̇. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 3, 2008, s.399-416
  • Waters, J. (2017). Phenomenological research guidelines. Erişim 11.04.2018 https://www.capilanou.ca/psychology/student-resources/research-guidelines/ Phenomenological-Research-Guidelines/
Year 2018, Volume: 10 Issue: 24, 262 - 270, 30.06.2018
https://doi.org/10.20875/makusobed.429839

Abstract

References

  • Akmehmet, K. ve Ödekan, A. (2006). Müze eğitiminin tarihsel gelişimi. İTÜ Dergisi Sosyal Bilimler. C.3 S.1 p.47-58.
  • Barret, R.M. (2010). An analysis of the storyline method in primary school; its theoretical underpinnings and its impact on pupils’ intrinsic motivation. Yayınlanmamış doktora tezi. Durham Uni. UK.
  • Březinová, J. (2007). Storyline in teaching english to young learners. Yayınlanmamış master tezi. Masaryk Unıversıty In Brno
  • CIRT (Center for Innovation in Researc and Teaching). (2018). Phenomenology methods & data collection. Erişim 11.04.2018 https://cirt.gcu.edu/research/developmentresources/research_ready/phenomenology/methods_dat
  • Demir, T. (2013). İlköğretim öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri ile yazma özyeterlik algısı ilişkisi üzerine bir çalışma. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. 2/1, 84-114.
  • ICOM (2018). International council of museums. Erişim 21.03.2018, http://icom.museum/the-vision/museum-definition/
  • İlhan, A.Ç. (2009). Educational studies in Turkish museums. Procedia Social and Behavioral Sciences 1., 342–346.
  • Kaya, B. (2013). Yaratıcı yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik yapılan çalışmalardan bir derleme. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 1 (2), 89-10.
  • Kuvanç, E.B. (2008). Yaratıcı yazma tekniklerinin öğrencilerin Türkçe dersine ilişkin tutumlarına ve Türkçe dersindeki başarılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Kültür (2018). Bakibey konağı. Erişim 06.02.2018 http://www.burdurkulturturizm.gov.tr/TR,155623/bakibey-konagi.html
  • Okvuran, A. (2012). Müzede dramanın bir öğretim yöntemi olarak Türkiye’de gelişimi . Eğitim ve Bilim. 37, 166
  • Yiğit, E. Ö. ve Erdoğan, T. (2008). Sosyal bilgiler dersı̇nde uygulanan öyküleştirme yöntemı̇nin ilköğretı̇m altıncı sınıf öğrencı̇lerı̇nin yaratıcı düşünme düzeylerı̇ne etkı̇sı̇. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 3, 2008, s.399-416
  • Waters, J. (2017). Phenomenological research guidelines. Erişim 11.04.2018 https://www.capilanou.ca/psychology/student-resources/research-guidelines/ Phenomenological-Research-Guidelines/
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Serdar Tuna 0000-0002-7926-7706

Publication Date June 30, 2018
Submission Date June 1, 2018
Acceptance Date June 26, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 10 Issue: 24

Cite

APA Tuna, S. (2018). ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜZE EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI DERSİ KAPSAMINDA YARATICI YAZMA ETKİNLİĞİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ - TEACHER CANDIDATES OPINIONS ON CREATIVE WRITING ACTIVITY WITHIN THE SCOPE OF MUSEUM EDUCATION AND PRACTICE COURSE. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 10(24), 262-270. https://doi.org/10.20875/makusobed.429839