Research Article
BibTex RIS Cite

Attitudes of Science Teachers Towards Distance In-service Training Activities: A Validity and Reliability Study

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 1 - 23, 31.12.2024
https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1531135

Abstract

This study aimed to develop a scale to determine the attitudes of science teachers towards distance in-service training activities. The research utilized a quantitative survey model. The accessible population of the study consisted of teachers in Kayseri city, reaching 162 science teachers in total. The data collection tool for the study was the "Teacher Attitude Scale towards Distance In-Service Training Activities." The factors identified in this scale included "positive attitude towards distance in-service training activities," "valuing distance in-service training activities," "negative attitude towards distance in-service training activities," and "expectations and demands from distance in-service training activities." Exploratory factor analysis (EFA) was performed using SPSS 25.0, and confirmatory factor analysis (CFA) was carried out with LISREL 8.7. The study addressed validity in terms of face validity, construct validity, content validity, and criterion validity. Reliability was evaluated by calculating the Cronbach's alpha internal consistency coefficient. The results showed high values for the Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) measure and Bartlett's test, indicating the adequacy of the sample size. This research is expected to shed light on future investigations and assist in-service training planners.

References

  • Aslan. A., Göksu. İ., & Karaman. S. (2018). Uyarlanabilir uzaktan hizmet içi eğitimin başarı ve eğitimin tamamlama süresine etkisi ile öğretmen görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. (45). 103-115.
  • Aslan Keleş, H. (2019). Yönetici ve sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Kırıkkale Üniversitesi.
  • Aydın, F., & Kara, F.N. (2013). Öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: ölçek geliştirme çalışması. Journal of Turkish Science Education, 10(4), 103-118.
  • Ayyıldız, H., Cengiz, E., & Ustasüleyman, T. (2006). Üretim ve pazarlama bölüm çalışanları arası davranışsal değişkenlerin firma performansı üzerine etkisine ilişkin yapısal bir model önerisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (17), 21-38.
  • Baloğlu. N. (2007). İlk ve ortaöğretim okulu yönetici yardımcılarının alması gereken hizmet içi eğitim konuları hakkında okul yöneticilerinin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)8(1). 167-178. https://hdl.handle.net/20.500.12513/280
  • Bradley, J., & Chohan, K. (2024). Continuing Professional Development: A Learning Journey for Life long Learners. In Igniting Excellence in Faculty Development at International Schools: Beyond Borders (pp. 241-260). Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-67055-8_13
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (19. Baskı). Pegem Akademi.
  • Can N., & Kösel, A. (2015). İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin hizmet içi eğitim ve geliştirme kavramlarına ilişkin görüşleri ve beklentileri. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi 12(2), 85-118.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik (2. Baskı). Pegema Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları (3. baskı). Pegema Akademi.
  • Demiralp, D. (2016). Öğretmen yetiştirme programlarının yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazandırmadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Doktora tezi], Fırat Üniversitesi.
  • Demirel, I.N. (2018). The Opinions of administrators about in-service training related to the administration and investigation. International Journal of Higher Education, 7(2), 76-83. https://doi.org/10.5430/ijhe.v7n2p76
  • Er, K., & Ünal, T. (2016). Ortaokul öğrencilerine yönelik dil bilgisi tutum ölçeği geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 343-356. https://doi.org/10.21764/efd.81809
  • Erdinç, İ. (2023). ÖBA üzerinden gerçekleştirilen uzaktan hizmet içi eğitim faaliyetlerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Fırat Durdukoca, Ş. (2015). Özel eğitim dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Electronic Turkish Studies, 10(11). https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.8451
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (Third edit). Sage.
  • Gül, Ş., & Sözbilir, M. (2015). Fen ve matematik eğitimi alanında gerçekleştirilen ölçek geliştirme araştırmalarına yönelik tematik içerik analizi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 40, 85-102. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4070
  • Gültekin M., & Çubukcu Z., (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (19),185- 2001.
  • Güney, A. (2018). Nükleer enerji ve çevresel etkilerine yönelik tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • İnam, N. (2020). Öğretmenlere yönelik STEM tutum ölçeği geliştirme çalışması [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • İnceoğlu. M. (1985). Güdüleme yöntemleri. AÜ Basın Yayın Yüksekokulu.
  • Karasolak. K.. Tanrıseven. I.., & Konokman. G.. Y. (2012). Öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 21(3). 997-1010.
  • Kaya. M. (2020). MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü’nün hizmet içi eğitim faaliyetleri: katılımcılar, eğitim durumları, eğitim konuları. Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 183-193. https://doi.org/10.24315/tred.562063
  • Kaya, N. (2022). Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri: Bağcılar İlçesi Örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Marzano, R.J. (1988). Dimensions of thinking: A framework for curriculum and instruction. Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Matsumoto, K. (1986). Expected style of in-service programs for teachers: objectives, content, methods, and educational innovations in Japan. https://eric.ed.gov/?id=ED285755
  • McLaughlin, M. W. (2002). Sites and sources of teachers’ learning. Developing teachers and teaching practice: International research perspectives, 95-115.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry (sixth Ed.). Pearson.
  • MEB, (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. https://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi-genel-yeterlikleri/icerik/39
  • MEB. (2021). Öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü: 2021 yılı birim faaliyet raporu https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_03/23114309_2021_YILI_BYRYM_FAALYYET_RAPORU_OYGGM.pdf
  • MEB. (2023). Millî eğitim istatistikleri örgün eğitim 2022-2023 https://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=508
  • MEB. (2024). 2023 Yılı öğretmenlerin hizmet içi eğitim planı. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. https://oygm.mebM.gov.tr/www/hizmetici-egitim-planlari/icerik/28
  • Oskamp, S., & Schultz, P.W. (2005). Attitudes and opinions. Psychology Press. https://doi.org/10.4324/9781410611963
  • Özavcı E., & Çelikten M. (2017). Öğretmen görüşlerine göre uzaktan hizmet içi eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm. Turkish Journal of Educational Studies. 4(2).39-76.
  • Özcan, Ş., & Bakioğlu, A. (2010). Bir meta analitik etki analizi: Okul yöneticilerinin hizmet içi eğitim almalarının göreve etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 38, 201-212.
  • Öztürk, M.A. (2010). An exploratory study on measuring educators’ attitudes toward educational research. Educational Research and Reviews, 5(12), 758-769.
  • Pallant, J. (2017). SPSS kullanma kılavuzu SPSS ile adım adım veri analizi. (S. Balcı ve B. Ahi, Çev.). Anı Yayıncılık.
  • Pallant, J. (2020). Spss Survival Manual: A step by step guide to data analysis using IBM SPSS. Routledge (Çev. Balcı S. & Ahi B.). https://doi.org/10.4324/9781003117452
  • Sato, S. N., Condes Moreno, E., Rubio-Zarapuz, A., Dalamitros, A. A., Yañez-Sepulveda, R., Tornero-Aguilera, J. F., & Clemente-Suárez, V. J. (2023). Navigating the new normal: Adapting online and distance learning in the post-pandemic era. Education Sciences, 14(1), 19. https://doi.org/10.3390/educsci14010019
  • Seçer, İ. (2015). Psikolojik test geliştirme ve uyarlama süreci SPSS ve LISREL uygulamaları. Anı Yayıncılık.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Sütay, E.İ. (2019). Devlet okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının incelenmesi (İstanbul ili Sultangazi ilçesi örneği) [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ekinoks.
  • Tabachnick. B.G., & Fidell. L. S. (2013). Using multivariate statistics (Sixth edition). Pearson Education.
  • Tecim, E., (2015). Felsefe dersi tutum ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması, Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(3), 971-984. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7869
  • Tezbaşaran, A.A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu (e-kitap). Erişim: http://www.academia.edu/1288035/Likert_Tipi_Ölçek_Hazırlama_Kılavuzu
  • Torff, B., & Sessions, D. (2009). Teachers’ attitudes about professional development in high-SES and low-SES communities. Learning Inquiry, 3, 67-77. https://doi.org/10.1007/s11519-009-0040-1
  • Turan, E.Z. (2013). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen yetiştirme programlarına ilişkin kalite standartlarının belirlenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2024). Sözlükler. https://sozluk.gov.tr/
  • Uçar, R. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin meb hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri (Van ili örneği) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Uğurlu, B., & Gürsoy, G. (2018). Eğitim bilişim ağı tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(2), 35-65. https://doi.org/10.17943/etku.349499
  • Uşun, S, (2006), Uzaktan Eğitim. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uysal. H..H. (2012). Evaluation of an in-service training program for primary-school language teachers in Turkey. Australian Journal of Teacher Education. 37(7). 14-29. https://doi.org/10.14221/ajte.2012v37n7.4
  • Yaman, H., & Dağtaş, A. (2013). Ekrandan okumanın okumaya yönelik tutuma etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 314-333.
  • Yaman, S., & Tekin, S. (2010). Öğretmenler için hizmet-içi eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 76-88.
  • Yaşlıoğlu, M.M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
  • Yılmaz. H., & Kocasaraç. H. (2010). Hizmet içi öğretmen eğitiminde yeni bir yaklaşım: Yenilikçi öğretmenler programı ve değerlendirmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(3). 51-64.
  • Yiğit, N., & Altan Kurnaz, M. (2010). Fizik tutum ölçeği: geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenilirliği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 29-49.

Uzaktan Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerine Yönelik Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Tutumları: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 1 - 23, 31.12.2024
https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1531135

Abstract

Bu çalışmada uzaktan hizmet içi eğitim etkinliklerine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin tutumlarını tespit etmek için bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir evrenini Kayseri ilindeki öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında 162 fen bilimleri öğretmenine ulaşılmıştır. Çalışmanın veri toplama aracı olarak “Uzaktan Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerine Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçekteki faktörler“uzaktan hizmet içi eğitim etkinliklerine yönelik olumlu tutum”, “uzaktan hizmet içi eğitim etkinliklerine karşı değer verme”, “uzaktan hizmet içi eğitim etkinliklerine yönelik olumsuz tutum” ve “uzaktan hizmet içi eğitim etkinliklerinden beklenti ve istekler” şeklinde tespit edilmiştir. Çalışma verilerine açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmıştır. AFA ile çözümlenen veriler doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile doğrulamak amaçlanmıştır. Çalışmada özellikle görünüş, kapsam, yapı ve ölçüt geçerlikleri dikkate alınmıştır. Çalışmanın güvenirliği de Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı ile ortaya çıkarılmıştır. AFA öncesinde KMO (Kaiser Meyer Olkin) değerine bakılarak örneklem yeterliğine karar verilmiştir. Bu çalışmanın hizmet içi eğitim planlayıcılarına ve gelecek araştırmalara ışık tutması beklenmektedir.

Ethical Statement

Uzaktan Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerine Yönelik Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Tutumları: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.

Supporting Institution

Çalışma her hangi bir kuruluş desteği olmadan yürütülmüştür.

Thanks

Çalışmamıza katkı sağlayan öğretmenlere teşekkürlerimizi sunarız.

References

  • Aslan. A., Göksu. İ., & Karaman. S. (2018). Uyarlanabilir uzaktan hizmet içi eğitimin başarı ve eğitimin tamamlama süresine etkisi ile öğretmen görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. (45). 103-115.
  • Aslan Keleş, H. (2019). Yönetici ve sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Kırıkkale Üniversitesi.
  • Aydın, F., & Kara, F.N. (2013). Öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: ölçek geliştirme çalışması. Journal of Turkish Science Education, 10(4), 103-118.
  • Ayyıldız, H., Cengiz, E., & Ustasüleyman, T. (2006). Üretim ve pazarlama bölüm çalışanları arası davranışsal değişkenlerin firma performansı üzerine etkisine ilişkin yapısal bir model önerisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (17), 21-38.
  • Baloğlu. N. (2007). İlk ve ortaöğretim okulu yönetici yardımcılarının alması gereken hizmet içi eğitim konuları hakkında okul yöneticilerinin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)8(1). 167-178. https://hdl.handle.net/20.500.12513/280
  • Bradley, J., & Chohan, K. (2024). Continuing Professional Development: A Learning Journey for Life long Learners. In Igniting Excellence in Faculty Development at International Schools: Beyond Borders (pp. 241-260). Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-67055-8_13
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (19. Baskı). Pegem Akademi.
  • Can N., & Kösel, A. (2015). İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin hizmet içi eğitim ve geliştirme kavramlarına ilişkin görüşleri ve beklentileri. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi 12(2), 85-118.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik (2. Baskı). Pegema Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları (3. baskı). Pegema Akademi.
  • Demiralp, D. (2016). Öğretmen yetiştirme programlarının yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazandırmadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Doktora tezi], Fırat Üniversitesi.
  • Demirel, I.N. (2018). The Opinions of administrators about in-service training related to the administration and investigation. International Journal of Higher Education, 7(2), 76-83. https://doi.org/10.5430/ijhe.v7n2p76
  • Er, K., & Ünal, T. (2016). Ortaokul öğrencilerine yönelik dil bilgisi tutum ölçeği geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 343-356. https://doi.org/10.21764/efd.81809
  • Erdinç, İ. (2023). ÖBA üzerinden gerçekleştirilen uzaktan hizmet içi eğitim faaliyetlerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Fırat Durdukoca, Ş. (2015). Özel eğitim dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Electronic Turkish Studies, 10(11). https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.8451
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (Third edit). Sage.
  • Gül, Ş., & Sözbilir, M. (2015). Fen ve matematik eğitimi alanında gerçekleştirilen ölçek geliştirme araştırmalarına yönelik tematik içerik analizi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 40, 85-102. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4070
  • Gültekin M., & Çubukcu Z., (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (19),185- 2001.
  • Güney, A. (2018). Nükleer enerji ve çevresel etkilerine yönelik tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • İnam, N. (2020). Öğretmenlere yönelik STEM tutum ölçeği geliştirme çalışması [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • İnceoğlu. M. (1985). Güdüleme yöntemleri. AÜ Basın Yayın Yüksekokulu.
  • Karasolak. K.. Tanrıseven. I.., & Konokman. G.. Y. (2012). Öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 21(3). 997-1010.
  • Kaya. M. (2020). MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü’nün hizmet içi eğitim faaliyetleri: katılımcılar, eğitim durumları, eğitim konuları. Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 183-193. https://doi.org/10.24315/tred.562063
  • Kaya, N. (2022). Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri: Bağcılar İlçesi Örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Marzano, R.J. (1988). Dimensions of thinking: A framework for curriculum and instruction. Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Matsumoto, K. (1986). Expected style of in-service programs for teachers: objectives, content, methods, and educational innovations in Japan. https://eric.ed.gov/?id=ED285755
  • McLaughlin, M. W. (2002). Sites and sources of teachers’ learning. Developing teachers and teaching practice: International research perspectives, 95-115.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry (sixth Ed.). Pearson.
  • MEB, (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. https://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi-genel-yeterlikleri/icerik/39
  • MEB. (2021). Öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü: 2021 yılı birim faaliyet raporu https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_03/23114309_2021_YILI_BYRYM_FAALYYET_RAPORU_OYGGM.pdf
  • MEB. (2023). Millî eğitim istatistikleri örgün eğitim 2022-2023 https://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=508
  • MEB. (2024). 2023 Yılı öğretmenlerin hizmet içi eğitim planı. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. https://oygm.mebM.gov.tr/www/hizmetici-egitim-planlari/icerik/28
  • Oskamp, S., & Schultz, P.W. (2005). Attitudes and opinions. Psychology Press. https://doi.org/10.4324/9781410611963
  • Özavcı E., & Çelikten M. (2017). Öğretmen görüşlerine göre uzaktan hizmet içi eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm. Turkish Journal of Educational Studies. 4(2).39-76.
  • Özcan, Ş., & Bakioğlu, A. (2010). Bir meta analitik etki analizi: Okul yöneticilerinin hizmet içi eğitim almalarının göreve etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 38, 201-212.
  • Öztürk, M.A. (2010). An exploratory study on measuring educators’ attitudes toward educational research. Educational Research and Reviews, 5(12), 758-769.
  • Pallant, J. (2017). SPSS kullanma kılavuzu SPSS ile adım adım veri analizi. (S. Balcı ve B. Ahi, Çev.). Anı Yayıncılık.
  • Pallant, J. (2020). Spss Survival Manual: A step by step guide to data analysis using IBM SPSS. Routledge (Çev. Balcı S. & Ahi B.). https://doi.org/10.4324/9781003117452
  • Sato, S. N., Condes Moreno, E., Rubio-Zarapuz, A., Dalamitros, A. A., Yañez-Sepulveda, R., Tornero-Aguilera, J. F., & Clemente-Suárez, V. J. (2023). Navigating the new normal: Adapting online and distance learning in the post-pandemic era. Education Sciences, 14(1), 19. https://doi.org/10.3390/educsci14010019
  • Seçer, İ. (2015). Psikolojik test geliştirme ve uyarlama süreci SPSS ve LISREL uygulamaları. Anı Yayıncılık.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Sütay, E.İ. (2019). Devlet okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının incelenmesi (İstanbul ili Sultangazi ilçesi örneği) [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ekinoks.
  • Tabachnick. B.G., & Fidell. L. S. (2013). Using multivariate statistics (Sixth edition). Pearson Education.
  • Tecim, E., (2015). Felsefe dersi tutum ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması, Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(3), 971-984. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7869
  • Tezbaşaran, A.A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu (e-kitap). Erişim: http://www.academia.edu/1288035/Likert_Tipi_Ölçek_Hazırlama_Kılavuzu
  • Torff, B., & Sessions, D. (2009). Teachers’ attitudes about professional development in high-SES and low-SES communities. Learning Inquiry, 3, 67-77. https://doi.org/10.1007/s11519-009-0040-1
  • Turan, E.Z. (2013). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen yetiştirme programlarına ilişkin kalite standartlarının belirlenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2024). Sözlükler. https://sozluk.gov.tr/
  • Uçar, R. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin meb hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri (Van ili örneği) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Uğurlu, B., & Gürsoy, G. (2018). Eğitim bilişim ağı tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(2), 35-65. https://doi.org/10.17943/etku.349499
  • Uşun, S, (2006), Uzaktan Eğitim. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Uysal. H..H. (2012). Evaluation of an in-service training program for primary-school language teachers in Turkey. Australian Journal of Teacher Education. 37(7). 14-29. https://doi.org/10.14221/ajte.2012v37n7.4
  • Yaman, H., & Dağtaş, A. (2013). Ekrandan okumanın okumaya yönelik tutuma etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 314-333.
  • Yaman, S., & Tekin, S. (2010). Öğretmenler için hizmet-içi eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 76-88.
  • Yaşlıoğlu, M.M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
  • Yılmaz. H., & Kocasaraç. H. (2010). Hizmet içi öğretmen eğitiminde yeni bir yaklaşım: Yenilikçi öğretmenler programı ve değerlendirmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 11(3). 51-64.
  • Yiğit, N., & Altan Kurnaz, M. (2010). Fizik tutum ölçeği: geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenilirliği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 29-49.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Scale Development
Journal Section Articles
Authors

Hanife Çetingüney 0000-0002-2159-2207

Uğur Büyük 0000-0002-6830-8349

Publication Date December 31, 2024
Submission Date August 9, 2024
Acceptance Date December 12, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Çetingüney, H., & Büyük, U. (2024). Attitudes of Science Teachers Towards Distance In-service Training Activities: A Validity and Reliability Study. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 7(2), 1-23. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1531135
AMA Çetingüney H, Büyük U. Attitudes of Science Teachers Towards Distance In-service Training Activities: A Validity and Reliability Study. MM-USOBEBİD. December 2024;7(2):1-23. doi:10.47155/mamusbbd.1531135
Chicago Çetingüney, Hanife, and Uğur Büyük. “Attitudes of Science Teachers Towards Distance In-Service Training Activities: A Validity and Reliability Study”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 7, no. 2 (December 2024): 1-23. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1531135.
EndNote Çetingüney H, Büyük U (December 1, 2024) Attitudes of Science Teachers Towards Distance In-service Training Activities: A Validity and Reliability Study. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 7 2 1–23.
IEEE H. Çetingüney and U. Büyük, “Attitudes of Science Teachers Towards Distance In-service Training Activities: A Validity and Reliability Study”, MM-USOBEBİD, vol. 7, no. 2, pp. 1–23, 2024, doi: 10.47155/mamusbbd.1531135.
ISNAD Çetingüney, Hanife - Büyük, Uğur. “Attitudes of Science Teachers Towards Distance In-Service Training Activities: A Validity and Reliability Study”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 7/2 (December 2024), 1-23. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1531135.
JAMA Çetingüney H, Büyük U. Attitudes of Science Teachers Towards Distance In-service Training Activities: A Validity and Reliability Study. MM-USOBEBİD. 2024;7:1–23.
MLA Çetingüney, Hanife and Uğur Büyük. “Attitudes of Science Teachers Towards Distance In-Service Training Activities: A Validity and Reliability Study”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 2, 2024, pp. 1-23, doi:10.47155/mamusbbd.1531135.
Vancouver Çetingüney H, Büyük U. Attitudes of Science Teachers Towards Distance In-service Training Activities: A Validity and Reliability Study. MM-USOBEBİD. 2024;7(2):1-23.

                                                                                                                                                         Editorial Board/ Yayın Kurulu

32983

                                             2862315149  15151 1515028624