Research Article
BibTex RIS Cite

The Role of Public Relations in Public Administration: The Case of "Asan Service" in Azerbaijan

Year 2021, Volume: 4 Issue: 2, 275 - 287, 02.09.2021
https://doi.org/10.33712/mana.892465

Abstract

While public relations is a modern concept that serves to establish good relations between the institution and the public, to develop mutual relations and to create a positive opinion about the institution, it ensures the elimination of bad thoughts and rumors about the institution, creates conditions for the formation of a good image of the institution, it allows us to dispel bad thoughts and rumors. In our study, first of all, public relations were examined conceptually and theoretically, public relations activities and strategies in public administration were reviewed, and public relations in public institutions in Azerbaijan (in the case of "Asan service") was discussed. Public relations in the field of public administration have developed in parallel with the development of the state and administration. Although the public sector has its origins in the private sector, it soon spread to both the citizen sector and state organizations and government. The aim of public relations is to build the institution's work and policy in line with the interests of the society and to create an environment of mutual understanding, taking into account the reactions of the target audience. In this context, it has been concluded that in our modern age, without public relations activities and public relations management in institutions, their long-term activities are not possible.

References

  • ALİBEYOV, Veli (2004), Yerel Yönetimler İçin Halkla İlişkiler, Neşriyat-Poliqrafi Yayınları, Bakü.
  • ASNA, Alaeddin (1969), Halkla İlişkiler, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • ASNA, Alaeddin (2006), Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları, İstanbul.
  • AYDIN, Ahmet Hamdi ve TAŞ, İbrahim Ethem (2018), Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler: Kavramlar, Kurumlar, Uygulamalar, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • AYDIN, Ali Fikret ve DUYGULU, Erdinç (2009), “Siyasal İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler ve Etik Sorumluluk”, Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 15-17 Nisan 2009 – Lefkoşa (KKTC), Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, ss.210-219.
  • BABAOĞLU, Hikmet (2010), Dünya Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler, Eğitim Yayınları, Bakü.
  • BLACK, Sam (1989), Introduction to Public Relations, The Modino Press, London (UK).
  • BUDAK, Gülay ve BUDAK, Gönül (2000), Halkla İlişkiler: Davranışsal Bir Yaklaşım, Barış Yayınları, İzmir.
  • BÜLBÜL, Rıdvan (2004), Halkla İlişkiler, Nobel Yayınları, Ankara.
  • CUTLIP, Scott M., CENTER, Allen H. ve BROOM, Glen M. (1994), Effective Public Relations, Prentice-Hall Ine, New Jersey (USA).
  • ÇAKIRER, Mehmet Akif (2013), İşletme Yönetimi, Ekin Yayınları, Bursa.
  • ÇAKIRER, Mehmet Akif (2018), Halkla İlişkiler, Umuttepe Yayınları, Kocaeli.
  • ÇELİKSOY, Emine (2020), “Türkiye’de Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler ve E-Devlet”, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Dergisi, S.9(27), ss.709-728.
  • EDWARD, Bernays (1979), Your Future in Public Relations, Richard Rosen Press, New York.
  • ERTEKİN, Yücel (1986), Halkla İlişkiler, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • GEÇİKLİ, Fatma (2013), Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayınları, İstanbul, 3.Baskı.
  • GÖLÖNÜ, Sirel (2006), “Gelişen Teknolojiler, Öğrenen Örgütler ve Halkla İlişkiler”, Selçuk İletişim Dergisi, S.4(3), ss.73-81.
  • HASANOĞLU, Murteza (2019), “Kamu Yönetiminin Değişimi ve Azerbaycan Yerel Yönetimler Sistemi Üzerindeki Etkisi”, Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, S.2(1), ss.111-133.
  • HUTTON, James (1999), “The Definition, Dimensions and Domain of Public Relation”, Public Relations Review, S.25(2), ss.199-214.
  • IPRA – ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER DERNEĞİ (2020), IPRA Kurumsal Web Sayfası, www.ipra.org (Erişim Tarihi: 03.02.2021).
  • KAZANCI, Metin (1999). Halkla İlişkiler, Turhan Kitapevi, Ankara.
  • MAMMADOV, Fuat (2013), Yönetim Kültürü, Apostrof Yayınları, Bakü.
  • МАРКОВ (MARKOV), Alexander (2014), Связи с общественностью в органах власти (Devlette Halkla İlişkiler), ИНФРА-М(INFRA-M Yayınları), Учебник.М (Moskova).
  • MECEK, Mehmet (2018), “E-Belediyecilik, Halkla İlişkiler, Bilgi Edinme, Şeffaflık, vb. Unsurlar Açısından Belediye Web Sayfalarının Kullanılması ve Etkinlik Analizi: Bolvadin Belediyesi Örneği”, Bolvadin Araştırmaları 1 (Ed. Mustafa Güler, Cantürk Kayahan), Eğitim Yayınevi, Konya, ss.2307-2350.
  • MECEK, Mehmet ve KOCAKULA, Özge (2019), “E-Devlet ve E-Yönetişimde İdari, Siyasi ve Etik Sorunlar”, E-Yönetişim: Kavramsal/Kuramsal Çerçeve, Ülke İncelemeleri ve Türkiye'ye Yansımaları (Ed. Bekir Parlak, Kadir Caner Doğan), Beta Yayınları, İstanbul, ss.195-230.
  • ÖZKAN, Abdullah (2009), Halkla İlişkiler Yönetimi, İTO Yayınları, İstanbul, 2. Baskı.
  • TELLAN, Derya (2011), “Halkla İlişkiler Eğitiminin Bağlamı: İletişim, Sosyal Bilimler ya da Onay Üretimi”, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.15, ss.11-31.
  • TORTOP, Nuri (2009), Halkla İlişkilere Giriş, Nobel Yayınları, Ankara.
  • UYSAL, Yusuf (2019), "Ankara, İstanbul ve İzmir Büyükşehir Belediyeleri'nin Twitter Kullanımına Yönelik Eğilimleri ve Takipçilerinin Tepkileri Üzerine Bir Analiz", Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.19(3), ss.239-258.
  • WARNABY, Gary ve MOSS, Danny (1997), “The Role of Public Relations in Organisations”, Public Relations: Principles and Practice (Ed. Philip J. Kitchen), Cengage Learning Press, Northern Ireland (UK), ss.6-21.
  • YENİ AZERBAYCAN (2019), “BMT-Nin Dövlət Xidmətləri Forumu Çərçivəsində “ASAN Beynəlxalq Assosiasiyası Təsis Olunacaq”, Yeni Azerbaycan (E-Haber), 21 Haziran 2019, http://www.yeniazerbaycan.com/Sosial_e47909_az.html (Erişim Tarihi: 11.07.2021).
  • YILMAZ, Aykut, YOLCU, Tarık, ÖZKAYNAR, Kürşad ve AYKAÇ, Ömer Sezai (2020), “Siyasal Pazarlama ve Siyasal İletişimde Post-Truth: Donald Trump Örneği”, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Dergisi, S.21(2), ss.298-309.
  • 2019-2025 yılları için Azerbaycan Cumhuriyeti'nde kamu hizmetinin geliştirilmesi için Strateji Belgesi
  • Azerbaycan Cumhurbaşkanı'na bağlı Vatandaş Hizmetleri ve Sosyal İnovasyonlar üzre Devlet Ajansı Dairelerinin ve “ASAN hizmet” merkezlerinin düzenlemelerinin onaylanması hakkında kanun, http://www.e-qanun.az/framework/27275 (Erişim Tarihi: 11.07.2021).
  • http://dim.gov.az/upload/iblock/44a/44a5cbe33eb362333ef99f7aa0ce6701.pdf (Erişim Tarihi: 11.07.2021).
  • http://www.diplomatmagazine.com/issues/2014/september-october/888-azerbaijan-s-e-govemment-based-one-stop-shop.html (Erişim Tarihi: 11.07.2021).
  • https://xeberler.az/new/details/korporativ-sektorda-pr-fealiyyetin-ehemiyyeti-ve-rolu--24864.htm (Erişim Tarihi: 11.07.2021).

Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin Rolü: Azerbaycan "Asan Hizmet" Örneği

Year 2021, Volume: 4 Issue: 2, 275 - 287, 02.09.2021
https://doi.org/10.33712/mana.892465

Abstract

Halkla ilişkiler, kurum ile halk arasında iyi ilişkiler kurmaya, karşılıklı ilişkileri geliştirmeye, kurum hakkında olumlu bir görüş oluşturmaya hizmet eden modern bir kavram olmakla beraber, kurum hakkında kötü düşünce ve söylentilerin ortadan kaldırılmasını sağlıyor, kurumun iyi bir imajının oluşması için koşullar yaratıyor, bu konudaki kötü düşünce ve söylentileri ortadan kaldırmamıza izin veriyor. Çalışmamızda öncelikle halkla ilişkiler kavramsal ve kuramsal açıdan incelenmiş, kamu yönetiminde halkla ilişkiler faaliyetleri ve stratejileri gözden geçirilmiş ve Azerbaycan'da kamu kurumlarında halkla ilişkiler (“Asan hizmet” örneğinde) konusu tartışılmıştır. Kamu yönetimi alanında halkla ilişkiler, devletin ve yönetimin gelişimi ile paralel olarak gelişmiştir. Halkla ilişkilerin kökeni özel sektör olsa da, kısa zamanda hem kamu sektöründe hem de üçüncü sektörde yayılmıştır. Halkla ilişkilerin amacı, hedef kitlenin tepkilerini dikkate alarak, kurumun çalışma ve politikasını toplumun çıkarları doğrultusunda inşa etmek ve iki yönlü bir karşılıklı anlayış ortamı yaratmaktır. Bu bağlamda modern çağımızda kurumlarda halkla ilişkiler faaliyeti ve halkla ilişkiler yönetimi olmadan onların uzun vadeli faaliyetlerinin mümkün olmaması sonucuna varılmıştır.

References

  • ALİBEYOV, Veli (2004), Yerel Yönetimler İçin Halkla İlişkiler, Neşriyat-Poliqrafi Yayınları, Bakü.
  • ASNA, Alaeddin (1969), Halkla İlişkiler, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • ASNA, Alaeddin (2006), Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları, İstanbul.
  • AYDIN, Ahmet Hamdi ve TAŞ, İbrahim Ethem (2018), Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler: Kavramlar, Kurumlar, Uygulamalar, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • AYDIN, Ali Fikret ve DUYGULU, Erdinç (2009), “Siyasal İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler ve Etik Sorumluluk”, Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 15-17 Nisan 2009 – Lefkoşa (KKTC), Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, ss.210-219.
  • BABAOĞLU, Hikmet (2010), Dünya Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler, Eğitim Yayınları, Bakü.
  • BLACK, Sam (1989), Introduction to Public Relations, The Modino Press, London (UK).
  • BUDAK, Gülay ve BUDAK, Gönül (2000), Halkla İlişkiler: Davranışsal Bir Yaklaşım, Barış Yayınları, İzmir.
  • BÜLBÜL, Rıdvan (2004), Halkla İlişkiler, Nobel Yayınları, Ankara.
  • CUTLIP, Scott M., CENTER, Allen H. ve BROOM, Glen M. (1994), Effective Public Relations, Prentice-Hall Ine, New Jersey (USA).
  • ÇAKIRER, Mehmet Akif (2013), İşletme Yönetimi, Ekin Yayınları, Bursa.
  • ÇAKIRER, Mehmet Akif (2018), Halkla İlişkiler, Umuttepe Yayınları, Kocaeli.
  • ÇELİKSOY, Emine (2020), “Türkiye’de Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler ve E-Devlet”, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Dergisi, S.9(27), ss.709-728.
  • EDWARD, Bernays (1979), Your Future in Public Relations, Richard Rosen Press, New York.
  • ERTEKİN, Yücel (1986), Halkla İlişkiler, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • GEÇİKLİ, Fatma (2013), Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Yayınları, İstanbul, 3.Baskı.
  • GÖLÖNÜ, Sirel (2006), “Gelişen Teknolojiler, Öğrenen Örgütler ve Halkla İlişkiler”, Selçuk İletişim Dergisi, S.4(3), ss.73-81.
  • HASANOĞLU, Murteza (2019), “Kamu Yönetiminin Değişimi ve Azerbaycan Yerel Yönetimler Sistemi Üzerindeki Etkisi”, Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, S.2(1), ss.111-133.
  • HUTTON, James (1999), “The Definition, Dimensions and Domain of Public Relation”, Public Relations Review, S.25(2), ss.199-214.
  • IPRA – ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER DERNEĞİ (2020), IPRA Kurumsal Web Sayfası, www.ipra.org (Erişim Tarihi: 03.02.2021).
  • KAZANCI, Metin (1999). Halkla İlişkiler, Turhan Kitapevi, Ankara.
  • MAMMADOV, Fuat (2013), Yönetim Kültürü, Apostrof Yayınları, Bakü.
  • МАРКОВ (MARKOV), Alexander (2014), Связи с общественностью в органах власти (Devlette Halkla İlişkiler), ИНФРА-М(INFRA-M Yayınları), Учебник.М (Moskova).
  • MECEK, Mehmet (2018), “E-Belediyecilik, Halkla İlişkiler, Bilgi Edinme, Şeffaflık, vb. Unsurlar Açısından Belediye Web Sayfalarının Kullanılması ve Etkinlik Analizi: Bolvadin Belediyesi Örneği”, Bolvadin Araştırmaları 1 (Ed. Mustafa Güler, Cantürk Kayahan), Eğitim Yayınevi, Konya, ss.2307-2350.
  • MECEK, Mehmet ve KOCAKULA, Özge (2019), “E-Devlet ve E-Yönetişimde İdari, Siyasi ve Etik Sorunlar”, E-Yönetişim: Kavramsal/Kuramsal Çerçeve, Ülke İncelemeleri ve Türkiye'ye Yansımaları (Ed. Bekir Parlak, Kadir Caner Doğan), Beta Yayınları, İstanbul, ss.195-230.
  • ÖZKAN, Abdullah (2009), Halkla İlişkiler Yönetimi, İTO Yayınları, İstanbul, 2. Baskı.
  • TELLAN, Derya (2011), “Halkla İlişkiler Eğitiminin Bağlamı: İletişim, Sosyal Bilimler ya da Onay Üretimi”, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.15, ss.11-31.
  • TORTOP, Nuri (2009), Halkla İlişkilere Giriş, Nobel Yayınları, Ankara.
  • UYSAL, Yusuf (2019), "Ankara, İstanbul ve İzmir Büyükşehir Belediyeleri'nin Twitter Kullanımına Yönelik Eğilimleri ve Takipçilerinin Tepkileri Üzerine Bir Analiz", Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.19(3), ss.239-258.
  • WARNABY, Gary ve MOSS, Danny (1997), “The Role of Public Relations in Organisations”, Public Relations: Principles and Practice (Ed. Philip J. Kitchen), Cengage Learning Press, Northern Ireland (UK), ss.6-21.
  • YENİ AZERBAYCAN (2019), “BMT-Nin Dövlət Xidmətləri Forumu Çərçivəsində “ASAN Beynəlxalq Assosiasiyası Təsis Olunacaq”, Yeni Azerbaycan (E-Haber), 21 Haziran 2019, http://www.yeniazerbaycan.com/Sosial_e47909_az.html (Erişim Tarihi: 11.07.2021).
  • YILMAZ, Aykut, YOLCU, Tarık, ÖZKAYNAR, Kürşad ve AYKAÇ, Ömer Sezai (2020), “Siyasal Pazarlama ve Siyasal İletişimde Post-Truth: Donald Trump Örneği”, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Dergisi, S.21(2), ss.298-309.
  • 2019-2025 yılları için Azerbaycan Cumhuriyeti'nde kamu hizmetinin geliştirilmesi için Strateji Belgesi
  • Azerbaycan Cumhurbaşkanı'na bağlı Vatandaş Hizmetleri ve Sosyal İnovasyonlar üzre Devlet Ajansı Dairelerinin ve “ASAN hizmet” merkezlerinin düzenlemelerinin onaylanması hakkında kanun, http://www.e-qanun.az/framework/27275 (Erişim Tarihi: 11.07.2021).
  • http://dim.gov.az/upload/iblock/44a/44a5cbe33eb362333ef99f7aa0ce6701.pdf (Erişim Tarihi: 11.07.2021).
  • http://www.diplomatmagazine.com/issues/2014/september-october/888-azerbaijan-s-e-govemment-based-one-stop-shop.html (Erişim Tarihi: 11.07.2021).
  • https://xeberler.az/new/details/korporativ-sektorda-pr-fealiyyetin-ehemiyyeti-ve-rolu--24864.htm (Erişim Tarihi: 11.07.2021).
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Administration, Public Relations
Journal Section Articles
Authors

Anar Shukurov 0000-0001-6702-0549

Publication Date September 2, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Shukurov, A. (2021). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin Rolü: Azerbaycan "Asan Hizmet" Örneği. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 4(2), 275-287. https://doi.org/10.33712/mana.892465

Creative Commons Lisansı
This work (journal) is lisenced under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative 4.0 International License.