Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültelerinde öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi dersine yönelik görüşleri ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmanın örneklemini; Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 73 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, araştırmacı tarafından hazırlanan “Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Dersine Yönelik Görüşler” anketi ve demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde; frekans tabloları, t-testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; cinsiyet, akademik başarı, bölümü tercih etme nedeni ve bilgisayara yönelik ilgi bakımından Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi dersine yönelik görüşler anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi dersinin içerik, program ve işlenişine yönelik öneriler geliştirilmiştir
The purpose of this research was to determine the opinions of the teacher candidates in Elementary Mathematics Education department of the education faculties about the Computer Aided Mathematics Instruction course. The sample of the study consists of 73 teacher candidates which were selected randomly from the Elementary Mathematics Education department of the Education Faculty in Eskişehir Osmangazi University. Data were collected by “The Opinions about the Computer Aided Mathematics Instruction Course” questionnaire with demographical information form. Frequency tables, t-test and one-way analysis of variance were employed to analyze data. According to the results of the study; there were differences teacher candidates’ opinions about the Computer Aided Mathematics Instruction course points of view gender, academic success, reason of selecting that department and interest to computers. Finally suggestions were included for content, program and running of the Computer Aided Mathematics Instruction course
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 11 Issue: 21 |