BibTex RIS Cite

KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMELERİNDE SPORUN YERİ

Year 2008, Volume: 10 Issue: 20, 227 - 235, 01.10.2008

Abstract

Hızla sanayileşen toplumumuzda insanların çalışma ortamları ve iş yoğunluğu, bir takım dengesiz yaşam anlayışını beraberinde getirmiştir. Bu da sanayi toplumu bireylerinde “boş zaman” kavramını doğurmuştur. İnsanların zorunlu yaşamlarının dışında kalan zamanlarını iyi şekilde değerlendirmeleri, sağlıklı ve stresten uzak kalabilmeleri için günün belli zaman dilimini spora ayırma olgusu, kendiliğinden doğan sosyolojik gerçeklik olarak toplum tarafından kabul görmüştür. Bu sosyolojik gerçeklik toplumsal dinamizm ve ekonomik kalkınma açısından da önem taşıyan bir unsurdur. Boş zamanların değerlendirilmesinde özellikle sporun fonksiyonu çok önemlidir. Eğitim kurumlarında yapılan boş zaman etkinlikleri eğitimcilerimizin ve gençlerimizin bedenen ve ruhen sağlıklı bireyler olmalarına, iş yaşamında özgüven duygusunun pekişmesine katkıda bulunarak genç nesilleri geleceğe hazırlama hususunda önemli işlev üstlenmektedir. Araştırmada; boş zamanların değerlendirilmesinde etkin rol oynayan spora, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesinde görev yapan akademik ve idari personelin katılım düzeylerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Amaca uygun olarak, veriler Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesinde görev yapan akademik ve idari personele anket uygulanarak elde edilmiştir. Değerlendirme ise tüm maddelerin cevaplarının yüzdesel dağılımlarına göre yapılmıştır. Sonuç olarak, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesinde görev yapan akademik ve idari personelin büyük bir çoğunluğunun boş zamanlarını spor yaparak geçirdikleri ve bu oranın % 83.57 gibi yüksek bir değere ulaştığı görülmüştür.

References

  • ALAGÖZ, Z. (1973). Beden Eğitiminin Anlamı, Toplumda ve Eğitimde Önemi. Gelişim Yayınları, İstanbul.
  • BENNET, A. (1992). Günün Yirmi Dört Saatini Yaşamak.
  • ÇAMLIYAR, H. (1988). Beden Eğitimi ve Sporun Gençlik İmajı, Geliştirme Yeri ve Önemi. Konya: S.Ü. yayınları.
  • FİŞEK, K. (1998). Spor Yönetimi, Bağırdan Yapımevi, Ankara.
  • KARAKÜÇÜK, S. (1997). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme, Seren Ofset. Ankara.
  • MELİK, A. Bülent. (2006). Spor Nedir, Spor Bilimi Nedir?, T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, Konya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Yayını.
  • M.E.G.S.B (1998). Beş Yıllık Kalkınma Planları yıllık Programlarında 1968-1988
  • Gençlik M.E.G.S.B Yayını, Ankara. ŞENALP, G. Mehmet. (2007). Dünden Bugüne Kurumsal İktisat. Der., Eyüp Özevren
  • Kurumsal İktisat (İçinde), İmge Yayınları, Ankara. WEBER, E. (1973). “Boş Zamanlar Sorunu” Gençlik Lideri El Kitabı, GSB Yayını.

THE IMPORTANCE OF SPORT IN LEISURE APPRECIATION AT ACADEMIC AND ADMINISTRATIVE PERSONEL KYRGYZSTAN-TURKEY MANAS UNIVERSITY

Year 2008, Volume: 10 Issue: 20, 227 - 235, 01.10.2008

Abstract

In rapidly industrialized society in individuals working environment and labor force there is some unbalanced life perception. It has created “leisure time” concept for industrialized society members. The fact of highly appreciating the spare time from obligatory life and dividing definite time for going for a sport in order to be more healthy and out of stress, has been shared by society as self formed socio-psychological reality. This sociologic reality is very important from the perspective of social dynamism and economic growth. The sport is very important in appreciating leisure. The leisure activities in educational institutions are important functions in making academicians and students physically and psychologically healthier and stronger, contributing in making stronger the sense of self-confidence in working life and preparing young generation for the future. This paper aims to define how effective and important the sport is in appreciating leisure in the example of Kyrgyzstan-Turkey Manas University staff. Participants consist of academic and administrative staff. Data was collected from questionnaire form answers, which were given by academic and administrative staff. Data handling was finished by taking percentage from every statement. The results has shown that both academic and administrative staff of KyrgyzstanTurkey Manas University spend their leisure by go in for a sport activities and 83.57 % of participants answered that they indulged in this or that kind of sport.

References

  • ALAGÖZ, Z. (1973). Beden Eğitiminin Anlamı, Toplumda ve Eğitimde Önemi. Gelişim Yayınları, İstanbul.
  • BENNET, A. (1992). Günün Yirmi Dört Saatini Yaşamak.
  • ÇAMLIYAR, H. (1988). Beden Eğitimi ve Sporun Gençlik İmajı, Geliştirme Yeri ve Önemi. Konya: S.Ü. yayınları.
  • FİŞEK, K. (1998). Spor Yönetimi, Bağırdan Yapımevi, Ankara.
  • KARAKÜÇÜK, S. (1997). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme, Seren Ofset. Ankara.
  • MELİK, A. Bülent. (2006). Spor Nedir, Spor Bilimi Nedir?, T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, Konya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Yayını.
  • M.E.G.S.B (1998). Beş Yıllık Kalkınma Planları yıllık Programlarında 1968-1988
  • Gençlik M.E.G.S.B Yayını, Ankara. ŞENALP, G. Mehmet. (2007). Dünden Bugüne Kurumsal İktisat. Der., Eyüp Özevren
  • Kurumsal İktisat (İçinde), İmge Yayınları, Ankara. WEBER, E. (1973). “Boş Zamanlar Sorunu” Gençlik Lideri El Kitabı, GSB Yayını.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Musa Çakır This is me

Publication Date October 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 10 Issue: 20

Cite

APA Çakır, M. (2008). KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMELERİNDE SPORUN YERİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(20), 227-235.
AMA Çakır M. KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMELERİNDE SPORUN YERİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. October 2008;10(20):227-235.
Chicago Çakır, Musa. “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMELERİNDE SPORUN YERİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10, no. 20 (October 2008): 227-35.
EndNote Çakır M (October 1, 2008) KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMELERİNDE SPORUN YERİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 20 227–235.
IEEE M. Çakır, “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMELERİNDE SPORUN YERİ”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 10, no. 20, pp. 227–235, 2008.
ISNAD Çakır, Musa. “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMELERİNDE SPORUN YERİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/20 (October 2008), 227-235.
JAMA Çakır M. KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMELERİNDE SPORUN YERİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;10:227–235.
MLA Çakır, Musa. “KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMELERİNDE SPORUN YERİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 10, no. 20, 2008, pp. 227-35.
Vancouver Çakır M. KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE İDARİ PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMELERİNDE SPORUN YERİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;10(20):227-35.