BibTex RIS Cite

Sınıf öğretmenlerinin program geliştirme yeterliklerine ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Year 2016, Volume: 43 Issue: 43, 21 - 32, 15.01.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin program geliştirme yeterliklerine yönelik görüşlerini
cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim durumu ve görev yapılan okulun yerleşim yeri değişkenlerine göre
incelemektir. Çalışma, Niğde il merkezinde bulunan toplam 6 resmi ilkokulda gerçekleştirilmiştir.
Yapılan araştırmaya sınıf öğretmenleri (n=148) katılmış olup, araştırmada “tarama modeli”
kullanılmıştır. Araştırmanın amacına dayalı olarak, yüzde, standart sapma, bağımsız gruplar t
testi, tek-yönlü varyans (ANOVA) analizi ve Kruskal Wallis-H testi gibi istatistik test teknikleri
kullanılmıştır. Çalışmada veri toplamak için “Program Geliştirme Yeterlik Ölçeği” (Duman, 2006)
kullanılmıştır. Araştırmadaki istatistik analizler SPSS 17.0 paket programı ile yapılmıştır. Çalışmada
elde edilen sonuçlara göre, sınıf öğretmenlerinin program geliştirmeye ilişkin yeterliklerinin “orta”
düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin program geliştirme yeterliklerine
ilişkin görüşlerinin cinsiyet, mesleki kıdem ve eğitim durumu değişkenlerine göre farklılaştığı,
ancak görev yapılan okulun yerleşim yeri değişkenine göre ise farklılaşmadığı saptanmıştır.

References

  • Bu çalışmanın ilk hali, 3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi’nde (07-09 Mayıs 2014 GaziantepTürkiye) sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
  • Yrd. Doç. Dr., Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, gokhanbas51@gmail.com
Year 2016, Volume: 43 Issue: 43, 21 - 32, 15.01.2016

Abstract

References

  • Bu çalışmanın ilk hali, 3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi’nde (07-09 Mayıs 2014 GaziantepTürkiye) sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
  • Yrd. Doç. Dr., Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, gokhanbas51@gmail.com
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gökhan Baş This is me

Publication Date January 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 43 Issue: 43

Cite

APA Baş, G. (2016). Sınıf öğretmenlerinin program geliştirme yeterliklerine ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 43(43), 21-32. https://doi.org/10.15285/ebd.49293