BibTex RIS Cite

Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma uygulamasının 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygısına etkisi

Year 2016, Volume: 43 Issue: 43, 67 - 83, 15.01.2016
https://doi.org/10.15285/ebd.51646

Abstract

Bu araştırmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışmanın
öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerini azaltmada etkili olup olmadığını incelemektir. Araştırmada
ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma İstanbul ilinde bir
ortaokulda öğrenim gören öğrenciler üzerinde yürütülmüştür. Araştımanın deney grubu ve
kontrol grubu, araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden öğrenciler içerisinden yansız
atamayla seçilen 15’er öğrenci ile oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Friedben Sınav Kaygısı
Ölçeği kullanılmıştır. 15 kişilik deney grubuna yaklaşık 90 dakika süren sekiz oturumluk bilişsel
davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma uygulanırken; kontrol grubunda ise herhangi
bir çalışma yapılmamıştır. Deney ve kontrol grubunun sınav kaygısı ölçeği ön testlerinden ve son
testlerinden almış oldukları puanların anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek
üzere non-parametrik Mann Whitney-U testi yapılmıştır. Deney ve kontrol grubunun sınav kaygısı
son test puanlarının ön test puanlarına göre anlamlı bir şekilde azalıp azalmadığını belirlemek için
non-parametrik Wilcoxon İşaretlenmiş Mertebeler Testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda bilişsel
davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma yaklaşımının, öğrencilerin sınav kaygısını
düşürmede etkili olduğu bulunmuştur.

References

  • Vivyan, C. (2009). An introductory self-help course in cognitive behaviour therapy. http://www.getselfhelp. co.uk adresinden alınmıştır.
  • Zeidner, M. (1998). Test anxiety: The state of the art. New York: Plenum.
Year 2016, Volume: 43 Issue: 43, 67 - 83, 15.01.2016
https://doi.org/10.15285/ebd.51646

Abstract

References

  • Vivyan, C. (2009). An introductory self-help course in cognitive behaviour therapy. http://www.getselfhelp. co.uk adresinden alınmıştır.
  • Zeidner, M. (1998). Test anxiety: The state of the art. New York: Plenum.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Demirci This is me

Seval Erden This is me

Publication Date January 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 43 Issue: 43

Cite

APA Demirci, İ., & Erden, S. (2016). Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma uygulamasının 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygısına etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 43(43), 67-83. https://doi.org/10.15285/ebd.51646