Bu araştırmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışmanın
öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerini azaltmada etkili olup olmadığını incelemektir. Araştırmada
ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma İstanbul ilinde bir
ortaokulda öğrenim gören öğrenciler üzerinde yürütülmüştür. Araştımanın deney grubu ve
kontrol grubu, araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden öğrenciler içerisinden yansız
atamayla seçilen 15’er öğrenci ile oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Friedben Sınav Kaygısı
Ölçeği kullanılmıştır. 15 kişilik deney grubuna yaklaşık 90 dakika süren sekiz oturumluk bilişsel
davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma uygulanırken; kontrol grubunda ise herhangi
bir çalışma yapılmamıştır. Deney ve kontrol grubunun sınav kaygısı ölçeği ön testlerinden ve son
testlerinden almış oldukları puanların anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek
üzere non-parametrik Mann Whitney-U testi yapılmıştır. Deney ve kontrol grubunun sınav kaygısı
son test puanlarının ön test puanlarına göre anlamlı bir şekilde azalıp azalmadığını belirlemek için
non-parametrik Wilcoxon İşaretlenmiş Mertebeler Testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda bilişsel
davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma yaklaşımının, öğrencilerin sınav kaygısını
düşürmede etkili olduğu bulunmuştur.
Sınav kaygısı grupla psikolojik danışma bilişsel davranışçı yaklaşım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 43 Sayı: 43 |