BibTex RIS Cite

Öğretmen Adayları ve Öğretim Elemanlarının Türk Eğitim Sistemindeki Bologna Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi: Hacettepe Üniversitesi Örneği

Year 2016, Volume: 43 Issue: 43, 1 - 20, 31.01.2016

Abstract

Bu araştırmada; Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’ndeki farklı anabilim dallarında
bulunan öğretim elemanları ile öğretmen adaylarının eğitim sisteminde Bologna sürecine ilişkin
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin toplanması, analizi ve
yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Amaçlı örneklem yönteminden kolay
ulaşılabilir durum örneklemesinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu Hacettepe
Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı ve Fen Bilgisi
Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapan 12 öğretim elemanı ile her anabilim dalından
7 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri öğretim elemanlarına ve öğretmen
adaylarına yönelik geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin
analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular katılımcıların
Bologna sürecine ilişkin yeterli bilgi sahibi olmadıklarını göstermektedir.

References

  • Terzi, S., Kıymetli Şen, İ., & Solak, B. (2013). Bologna sürecinin muhasebe eğitimine etkisi: üniversitelerin işletme bölümlerinin ders programları üzerine bir inceleme. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Temmuz 2013, 83-99.
  • Vural, R. (2005). Bologna sürecinde doktora eğitimi ve avrupa topluluğuna uyum. Bilimsel Araştırmalar: Bilgi Toplumuna Geçiş Sempozyumu. 24-27 Ekim, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir
Year 2016, Volume: 43 Issue: 43, 1 - 20, 31.01.2016

Abstract

References

  • Terzi, S., Kıymetli Şen, İ., & Solak, B. (2013). Bologna sürecinin muhasebe eğitimine etkisi: üniversitelerin işletme bölümlerinin ders programları üzerine bir inceleme. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Temmuz 2013, 83-99.
  • Vural, R. (2005). Bologna sürecinde doktora eğitimi ve avrupa topluluğuna uyum. Bilimsel Araştırmalar: Bilgi Toplumuna Geçiş Sempozyumu. 24-27 Ekim, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Şenay Altınkaynak This is me

Hatice Uysal This is me

Berrin Akman This is me

Mine Durmuşoğlu This is me

Publication Date January 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 43 Issue: 43

Cite

APA Altınkaynak, Ş., Uysal, H., Akman, B., Durmuşoğlu, M. (2016). Öğretmen Adayları ve Öğretim Elemanlarının Türk Eğitim Sistemindeki Bologna Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi: Hacettepe Üniversitesi Örneği. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 43(43), 1-20. https://doi.org/10.15285/ebd.98325