BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 41 Issue: 41, 59 - 76, 20.08.2015
https://doi.org/10.15285/ebd.88939

Abstract

To prevent climate change, countries pay attention to the necessity of teaching renewable energy resources. In this context, they use some courses like science and social studies to raise awareness of renewable energy resources. Purpose of this study is to elicit the status of renewable energy resources in Turkish social studies textbooks and prospective social studies teachers’ perceptions. The study was designed with qualitative methodology, specifically case study. To collect the data, social studies textbooks and interviews with 10 prospective social studies teachers were employed. The collected data were analyzed with content analysis. The results of the study showed that teaching of renewable energy resources was limited in the textbooks. Besides, it was found that prospective social studies teachers didn’t have enough information about renewable energy resources

Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında ve Öğretmen Adaylarının Görüşlerinde Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Yeri

Year 2015, Volume: 41 Issue: 41, 59 - 76, 20.08.2015
https://doi.org/10.15285/ebd.88939

Abstract

Küresel iklim değişikliğini engellemek için ülkeler yenilenebilir enerji kaynaklarının öğretiminin
gerekliliğine önem vermektedir. Bu bağlamda ülkeler bireyleri yenilenebilir enerji kaynaklarına
ilişkin bilinçlendirmek amacıyla Fen Bilimleri/Fen ve Teknoloji ve Sosyal Bilgiler gibi çeşitli dersleri
işe koşmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersi ders kitaplarında ve öğretmen
adaylarının görüşlerinde yenilenebilir enerji kaynaklarının yerini ortaya koymaktır. Araştırmada
nitel metodoloji bağlamında durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada doküman incelemesi
veri kaynağını olarak 4 ila 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarından yararlanılmış ve toplam
on öğretmen adayıyla da mülakat yapılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik
analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler ders kitaplarında yenilenebilir
enerji kaynakları konusunun sınırlı düzeyde yer aldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen
adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadıkları tespit
edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;
Journal Section Articles
Authors

Kerem Çolak This is me

Selahattin Kaymakcı This is me

Mehmet Akpınar This is me

Publication Date August 20, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 41 Issue: 41

Cite

APA Çolak, K., Kaymakcı, S., & Akpınar, M. (2015). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında ve Öğretmen Adaylarının Görüşlerinde Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Yeri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 41(41), 59-76. https://doi.org/10.15285/ebd.88939