Bu araştırma, Türkiye’nin coğrafi
bölgelere ayrılmasına ilişkin coğrafyacı öğretim elemanları, coğrafya
öğretmenleri ve coğrafya öğretmeni adaylarının yaklaşımlarını belirlemek amacıyla
hazırlanmıştır. Bu maksatla coğrafi bölgelerle ilişkili 15 soru belirlenmiştir.
Bu sorular, kapsam geçerliğini sağlamak için uzman görüşüne sunulmuştur.
Uzmanlar tarafından tamamında ittifak edilen sorular veri toplamak için
hazırlanan formda kullanılmıştır. Amaca uygun olarak hazırlanmış açık uçlu
sorulardan oluşan bu anket formu, amaçlı örnekleme stratejisine göre uygulanmıştır. Bu uygulamadan elde
edilen veriler betimsel analize tabi tutularak çözümlenmiştir. Bunun sonucunda;
mevcut coğrafi bölgelerin ayrımı ile ilgili kıstaslara, bu ayrımın fayda ve
zararlarına, coğrafi bölgelere ayırmanın gerekliliğine ve
gereksizliğine, bunun nasıl olması gerektiği hususundaki görüşlere, bölge ve il
sınırlarının birbirleriyle örtüşmeme nedenlerine, haber bültenlerindeki hava
durumunun bölgelere göre sunulmasının oluşturduğu kanaatlere, bölge
sınırlarının niçin cetvelle çizilip-çizilemeyeceğine, bölgelerin
kaldırılıp-kaldırılmamasına, ihtiyaca göre farkı kriterler kullanılarak birbirinden farklı yeni coğrafi bölgeler
oluşturulabilmesine ilişkin tespit edilen bulgular yorumlanarak tartışılmış ve
önerilerde bulunulmuştur.
This
study aims to evaluate the approaches of geographers, geography teachers and
geography teacher candidates regarding the distinction of Turkey into
geographic regions. For this purpose, 15 questions were identified related to
the geographic regions. A pre-test for the content validity of the questions
was conducted with experts. Completely allied questions by experts have been
used for collecting data in the prepared form. Questionnaires consisting of
open-ended questions which was applied according to the purposive sampling
strategy. The obtained data from questionnaire were processed by descriptive
analysis. The findings, discussions and suggestions of the study concluded about
criteria for the distinction of existing geographical regions, advantages and
disadvantages of the distinction, necessary or unnecessary of geographic
regions, views on how this should be done, causes of region and province
boundaries do not overlap with each other, the opinions expressed in the news
bulletins of the weather condition according to the regions, why region
boundaries can be drawn or cannot be drawn with ruler, to remove the region
borders or not, and how can we use different criteria for new geographic regions
according to needs.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Geography |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 37 |