-
Bu araştırmanın temel amacı, coğrafya öğretmen adaylarının
“sınıf yönetimi stratejilerine” yönelik görüşlerini belirlemektir.
Araştırmaya 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi, Gazi
Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 161
öğrenci katılmıştır. Tarama modelindeki bu araştırmanın verileri
Çakmak, Kayabaşı ve Ercan (2008) tarafından geliştiren anket
aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin
yanında t- testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.
Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre; coğrafya öğretmen adaylarının
sınıf yönetimi stratejilerine yüksek oranda katıldıkları belirlenmiştir.
Coğrafya öğretmen adaylarının en önemli gördükleri sınıf yönetimi
stratejileri: “öğrencilerin dikkatini çekme”, “motivasyonu sağlama” ve
“dikkati sürdürme” olarak bulunmuştur. Coğrafya öğretmen adaylarının
sınıf yönetimi stratejilerine yönelik görüşleri hem “cinsiyete” hem de
“sınıf düzeyine” göre anlamlı farklılık göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 27, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 23 |