BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2011, Sayı: 23, 184 - 212, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Ada, S. (2003). Halk Eğitim Merkezlerindeki Kurslara Katılan Bayan Kursiyerlerin Çevre ve İnsan Sağlığı ile İlgili Uygulamalarının Saptanması, İstanbul: M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 17, 1-12.
  • Akınoğlu, O. (2006). Coğrafya eğitimi ve toplum, İstanbul: Marmara Coğrafya Dergisi Sayı: 13.
  • Doğanay, H.(1992).Coğrafyada Metodoloji: Genel Metotlar ve Özel öğretim Metotları. Erzurum: Erzurum. Atatürk Üniversitesi Yayınları, no:739
  • Doğanay, H.(1993).Coğrafyada Metodoloji: Genel Metotlar ve Özel öğretim Metotları. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Öğretmen kitapları Dizisi:187.
  • Doğanay, H.(2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri: Ortaöğretimde Coğrafya Eğitiminin Esasları, Erzurum: Aktif Yayınları.
  • İncekara, S. (2007). Ortaöğretim Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Eğilimler ve Türkiye Örneği, İstanbul: Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 16, 109-130.
  • MEB. (2010). Ortaöğretim Coğrafya Dersi (9-12 Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Ünlü, M.- Bekmezci. B. (2007). Coğrafya Öğretiminde Grupla Çalışma Metodunun Öğrenci Başarısına Etkisi, İstanbul: Marmara Coğrafya Dergisi. Sayı 16. Cilt - sf 53-64
  • Özey. R.(2002). Türkiye Coğrafyası Ve Jeopolitiği, İstanbul: Aktif Yayınları.
  • Özey. R.(2008). Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar, Erzurum: Aktif Yayınları.
  • Şahin, C. (2001). Türkiye’de Coğrafya Öğretimi, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Özgüç, N.(1984).Beşeri coğrafyada Veri Toplama ve değerlendirme Yöntemleri (2. Baskı). İstanbul: İ.Ü. Edebiyat Fak. Yay. No.2511.
  • http://bagcilar.meb.gov.tr
  • www.istanbulsaglik.gov.tr

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL ÇEVRELERİNİ TANIMALARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: BAĞCILAR ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Sayı: 23, 184 - 212, 27.09.2013

Öz

Bu çalışmada Bağcılar ilçesi örneğinde ortaöğretim öğrencilerinin
yaşadıkları toplumu daha yakından tanıyarak çevre ve toplum bilincine
ulaşması amaçlanmıştır. Bunun için de Bağcılar çevresindeki mahalle ve
sokaklardan başlayarak Bağcılar ilçesi ölçeğinde yaşanan sosyal, ekonomik ve
çevresel problemlerin tespit edilmesi ve bu problemlerin Bağcılar ilçesinde
mahallelere göre dağılımının hangi oranlarda olduğu belirlenmeye görülmeye
çalışılmıştır. Araştırma alanının geniş olması ve gerçekçi sonuca ulaşabilmek
amacıyla ilçenin işlek ve kalabalık olan değişik alanlarına ortaöğretim 9., 10.
ve 11. sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 35 kişilik bir çalışma grubu ile
geziler düzenleyip, ilgili alanlarda halkla yüz yüze anketler yapılmıştır.
Ortaöğretim öğrencilerinin Bağcılar’ın farklı yerlerinde uyguladığı bu
anket çalışmasına 230’ u bayan, 340’ı bay olmak üzere toplam 570 kişi
katılmıştır. Öğrencilerin hiç tanımadıkları kişilerle tanışıp onlarla diyalog
kurması, onları anketi uygulamak için ikna etmeye çalışmaları, halkın
sorunlarını ve yaşadıkları problemleri bizzat onların ağzından dinlemeleri
toplumsal duyarlılık ve deneyim kazanmalarında etkili olmuştur.

Kaynakça

  • Ada, S. (2003). Halk Eğitim Merkezlerindeki Kurslara Katılan Bayan Kursiyerlerin Çevre ve İnsan Sağlığı ile İlgili Uygulamalarının Saptanması, İstanbul: M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 17, 1-12.
  • Akınoğlu, O. (2006). Coğrafya eğitimi ve toplum, İstanbul: Marmara Coğrafya Dergisi Sayı: 13.
  • Doğanay, H.(1992).Coğrafyada Metodoloji: Genel Metotlar ve Özel öğretim Metotları. Erzurum: Erzurum. Atatürk Üniversitesi Yayınları, no:739
  • Doğanay, H.(1993).Coğrafyada Metodoloji: Genel Metotlar ve Özel öğretim Metotları. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Öğretmen kitapları Dizisi:187.
  • Doğanay, H.(2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri: Ortaöğretimde Coğrafya Eğitiminin Esasları, Erzurum: Aktif Yayınları.
  • İncekara, S. (2007). Ortaöğretim Coğrafya Eğitiminde Uluslararası Eğilimler ve Türkiye Örneği, İstanbul: Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 16, 109-130.
  • MEB. (2010). Ortaöğretim Coğrafya Dersi (9-12 Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Ünlü, M.- Bekmezci. B. (2007). Coğrafya Öğretiminde Grupla Çalışma Metodunun Öğrenci Başarısına Etkisi, İstanbul: Marmara Coğrafya Dergisi. Sayı 16. Cilt - sf 53-64
  • Özey. R.(2002). Türkiye Coğrafyası Ve Jeopolitiği, İstanbul: Aktif Yayınları.
  • Özey. R.(2008). Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar, Erzurum: Aktif Yayınları.
  • Şahin, C. (2001). Türkiye’de Coğrafya Öğretimi, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Özgüç, N.(1984).Beşeri coğrafyada Veri Toplama ve değerlendirme Yöntemleri (2. Baskı). İstanbul: İ.Ü. Edebiyat Fak. Yay. No.2511.
  • http://bagcilar.meb.gov.tr
  • www.istanbulsaglik.gov.tr
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Kılınç

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Kılınç, Y. (2013). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL ÇEVRELERİNİ TANIMALARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: BAĞCILAR ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi(23), 184-212.
AMA Kılınç Y. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL ÇEVRELERİNİ TANIMALARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: BAĞCILAR ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(23):184-212.
Chicago Kılınç, Yusuf. “ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL ÇEVRELERİNİ TANIMALARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: BAĞCILAR ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 23 (Ekim 2013): 184-212.
EndNote Kılınç Y (01 Ekim 2013) ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL ÇEVRELERİNİ TANIMALARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: BAĞCILAR ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi 23 184–212.
IEEE Y. Kılınç, “ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL ÇEVRELERİNİ TANIMALARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: BAĞCILAR ÖRNEĞİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 23, ss. 184–212, Ekim 2013.
ISNAD Kılınç, Yusuf. “ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL ÇEVRELERİNİ TANIMALARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: BAĞCILAR ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 23 (Ekim 2013), 184-212.
JAMA Kılınç Y. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL ÇEVRELERİNİ TANIMALARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: BAĞCILAR ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:184–212.
MLA Kılınç, Yusuf. “ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL ÇEVRELERİNİ TANIMALARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: BAĞCILAR ÖRNEĞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 23, 2013, ss. 184-12.
Vancouver Kılınç Y. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL ÇEVRELERİNİ TANIMALARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA: BAĞCILAR ÖRNEĞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(23):184-212.