-
Bu araştırmanın amacı ülkemizin çeşitli yükseköğretim kurumlarında
coğrafya eğitimi alan lisans öğrencilerinin bölge kavramı konusundaki bilişsel
düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de altı farklı
üniversitenin Eğitim ve Edebiyat Fakültelerinin coğrafya Öğretmenliği ve
Coğrafya Bölümlerinde öğrenim gören 165 lisans öğrencisine bölge kavramı ve
özelliklerini içeren yapılandırılmamış 8 adet sorudan oluşan bir anket
uygulanmıştır. Betimsel tarama yöntemi ve içerik analizi yöntemi kullanılan bu
araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde, araştırma problemi ve alt
problemlerine uygun olarak, frekans, yüzde aritmetik ortalama değerleri
kullanılmış; t- Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) teknikleri
uygulanmıştır. Lisans öğrencilerinin bölge kavramına ilişkin bilişsel düzeyleri
bölüm ve üniversite değişkenine göre farklılaşırken, cinsiyetlerine göre
farklılaşmadığı bulunmuştur. Coğrafya eğitimi alan lisans öğrencilerinin, bölge
kavramına ve bölge türüne yönelik bilişsel düzeyleri 1. ve 6. sorularda oldukça
yüksek iken 2.,3.,4.,5. ve 7. sorularda oldukça düşük olduğu bulunmuştur.
Bölge Şekilsel Bölge (Homojen / Tekdüze) Fonksiyonel Bölge Coğrafya Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 25 |