Şirketler hukukuna ilişkin önemli değişme ve gelişmeler, ekonomik ve sosyal önemi nedeniyle en çok halka açık anonim şirketlerde gerçek-leşmektedir. Özellikle bilimsel öğreti ve aynı şekilde kurumsal yönetim düzenleyici otoriteler, halka açık şirketlerin amacına bazı yeni idealler yükleyip, onu yeniden yorumlayarak ortaya yeni konseptler koydular. Bu bağlamda, “Üçlü-Kâr-İlkesi” konseptine (Triple-Bottom-Line), “pay-laşılan değer yaratmak” (Creating Shared-Value), “sadakatli hissedar-lar” (Loyalitätsaktionäre) ya da “sadakatli hisseler” (Loyalitätsaktie) ve anonim şirketlerin yönetim organlarında “kadın kotası” (Frauenquote) gibi konseptler sayılabilir. Bu makalede anılan konseptler incelenecek-tir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 27 Issue: 1 |