Research Article
BibTex RIS Cite

PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI

Year 2012, Issue: 19, 112 - 124, 01.01.2012

Abstract

Bilgi ve iletişim çağının yaşandığı günümüzde rakipler arasından ön plâna çıkmak, farklılık yaratmak, hedef kitleyle duygusal bir bağ kurmak önemli hale gelmiştir. Kurumların toplumun problemlerine duyarlılık göstermesi, kitle iletişim araçlarında tanıtım imkânı elde etmesi onların iyi bir imaj yaratmasını sağlayacaktır. Bu amaçları gerçekleştirecek etkin pazarlama aracı sponsorluktur. Sponsorluk, etkin bir pazarlama tekniğidir; amacı kurumu ya da ürünü tanıtarak imaj oluşturmak, güçlendirmek, dolaylı olarak da satın alma tercihlerini etkilemekir. Pazarlama odaklı uygulanan sponsorluk ticari sonuçları hedefl eyen bir iletişim aracıdır. Günümüzde şirketler marka imajı oluşturmak ve tüketiciler üzerinde farkındalık yaratmak maksadıyla pazarlama karması elemanlarından biri olan sponsorluk faaliyetlerini sıklıkla kullanmaktadırlar. Sponsorluğun halkla ilişkiler, reklâm ve pazarlamaya yönelik olarak üç grup amacı vardır. Sponsorluk, hedef kitle üzerinde daha fazla farkındalık yaratması ve ikna edici olması nedeniyle oldukça etkilidir. Bu çalışmada imaj oluşumunda etkili olan faktörler ele alınıp, bu faktörlerden sponsorluk bir uygulama ile değerlendirilmektedir.

References

  • Black, S. (1989). Introduction To Public Relations. Modino Press: London.
Year 2012, Issue: 19, 112 - 124, 01.01.2012

Abstract

References

  • Black, S. (1989). Introduction To Public Relations. Modino Press: London.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Serdar Erciş

Publication Date January 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Issue: 19

Cite

APA Erciş, M. S. (2012). PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI. Marmara İletişim Dergisi(19), 112-124.
AMA Erciş MS. PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI. MİD. January 2012;(19):112-124.
Chicago Erciş, Mehmet Serdar. “PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI”. Marmara İletişim Dergisi, no. 19 (January 2012): 112-24.
EndNote Erciş MS (January 1, 2012) PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI. Marmara İletişim Dergisi 19 112–124.
IEEE M. S. Erciş, “PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI”, MİD, no. 19, pp. 112–124, January 2012.
ISNAD Erciş, Mehmet Serdar. “PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI”. Marmara İletişim Dergisi 19 (January 2012), 112-124.
JAMA Erciş MS. PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI. MİD. 2012;:112–124.
MLA Erciş, Mehmet Serdar. “PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI”. Marmara İletişim Dergisi, no. 19, 2012, pp. 112-24.
Vancouver Erciş MS. PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI. MİD. 2012(19):112-24.