ÖZET
AMAÇ: Bu çalışmada Eczacılık Fakültelerinde verilen farmakoekonomi eğitimi incelenmiş ve
öğrencilerin farmakoekonomi hakkındaki bilgi düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Farmakoekonominin dünyada eczacılık eğitimi programlarındaki yeri ile karşılaştırmalı olarak
konunun öneminin ve Türkiye’deki durumun ortaya konulması hedeflenmiştir.
METOD: Araştırmanın amacına uygun olarak İstanbul ve Ankara’da bulunan Eczacılık Fakültelerinin
4. ve 5. sınıf öğrencilerinin farmakoekonomi hakkındaki bilgi düzeylerini tespit etmek
amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan anket yöntemi kullanılmıştır.
BULGULAR: Öğrencilere uygulanan anket sonuçları değerlendirildiğinde ise eğitim müfredatında
farmakoekonomi dersi yer alan fakültelerin öğrencilerinin konu hakkında diğer fakülte
öğrencilerine göre daha çok bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Öğrencilerinin %78’inin farmakoekonomi
ile ilgili eğitim alma konusunda istekli oldukları tespit edilmiştir. Farmakoekonomi
alanında uzman birini/birilerini tanıyan öğrencilerin bu alanda kariyer yapmayı planladıkları
tespit edilmiştir. Öğrencilerin %18,9’unun farmakoekonomi alanında çalışma yapmayı
planlaması bu konudaki eğitim ihtiyacını da gündeme getirmektedir.
SONUÇ: Anket çalışmasına beş eczacılık fakültesinden 970 öğrenci katılmıştır. Toplanan bilgiler
ışığında Eczacılık Fakültelerinin ikisinde farmakoekonomi dersinin müfredata yer aldığı,
üçünde yer almadığı gözlenmiştir. Bu araştırmada farmakoekonomi biliminin önemi öğrencilerin
bakış açısından sorgulanmış olup öğrencilerin %92,9’u farmakoekonomi biliminin yeterince
bilinmediğini bildirmişlerdir. Farmakoekonomi hastaların yaşam kalitesini arttırmada
önemli bir hedef olduğu için; eczacıların bu alandaki aktivitelerini arttırmak üzere aksiyonlar
alınması gerekmektedir. Eczacılık fakültelerinin müfredatlarına farmakoekonomi dersinin eklenmeli,
ardından bu alanda eğitimli uzman sayısını arttırmak amacıyla yüksek lisans ve doktora
programlarının açılması gerekliliği göz önünde bulundurulmalıdır.
ANAHTAR KELİMELER: Farmakoekonomi, Sağlık ekonomisi, Eğitim, Eczacılık, Eczacılık eğitimi
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 16, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 18 Issue: 1 |