Karmaşık yapısı ile tasarlama süreci keşfedilmesi ve yaratıcılık kavramı ile birlikte değerlendirilmesi gereken, problem çözme becerisi açısından zihinsel bağlantıların nasıl kurulduğunun oldukça önemli olduğu, çok katmanlı bir süreçtir. Bu nedenle, ilk yıl mimari tasarım stüdyoları, tasarlama deneyimi olmayan ve yaratıcılık potansiyellerini henüz bilmeyen öğrencilerin keşif ve deneyimleri açısından oldukça kritik bir yere sahiptir. Bu bakış açısıyla, Anadolu Üniversitesi Mimarlık bölümünde, 2017-2018 güz döneminde öğrencilerin yaratıcılıklarını açığa çıkartacağı ve zihindeki bağlantıları aktive edeceği öngörülen bir stüdyo çalışması gerçekleştirilmiştir. “Kitaptan mekâna” adlı bu çalışmada, öğrencilerin okudukları bir metinden seçecekleri üç sahneyi, bir poster tasarımı ve sahnelerin birbirleri arasındaki geçişlerinin düşünüldüğü, mekânsal örgütlenmeyi içeren verili bir hacmin tasarımı aracılığıyla görselleştirmeleri istenmiştir. Okuma metinlerinden gelen kavramlardan yola çıkarak, öğrencilerin imgelemini ve kişisel yorumunu ortaya koyduğu çalışmalarda, kavramların soyutluk veya somutluğuna göre kişisel yorum becerisinde belirgin bir farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Kelimelerin kalıplaşmış kodları dışında, farklı açılımlara ve bağlantılara neden olan bu durumun, yaratıcılığı arttırmada etkin bir araca dönüşebileceği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 9 |