Üniversiteler,
bilim yuvası olmalarının yanı sıra, ülke kalkınmasının da temel taşlarını
oluşturmaktadır. Meslek Yüksekokulları da üniversitelerin gelişimine katkı
sağlayan birimler olarak varlığını sürdürmektedir. Bu çalışmada Uşak
Üniversitesi Banaz Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri programında
öğrenim gören öğrencilerinin mesleki uygulama dersleri ile ilgili görüşlerini
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmanın evrenini, 2017-2018 eğitim–öğretim
yılında Uşak Üniversitesi Banaz Meslek Yüksekokulu Ormancılık ve Orman Ürünleri
programı kayıtlı öğrenciler arasında kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen
116 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilere toplam 26 ölçekten oluşan anket
uygulanmıştır. Anket çalışması 2 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde 6
soruluk öğrencilerin demografik yapı ile ilgili bilgileri (cinsiyet, yaş, mezun
olunan lise türü, sınıfı, programı tercih etme durumu ve okunan programın
tercih edilme nedeni), yer alırken, ikinci kısımda ise katılımcıların mesleki
uygulama derslerine ilişkin düşüncelerini ortaya koymak için 21 ifade yer
almaktadır. Anket soruları oluşturulurken daha önce yapılmış çalışmadan (Koca
vd., 2015) yararlanılmıştır. Bu ifadelerin değerlendirilmesinde 5’li likert
ölçeği (1: Kesinlikle hayır, 2: Hayır, 3: Fikrim yok, 4: Evet, 5: Kesinlikle
evet) tekniği uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 20.0 istatistik paket
programı kullanılarak analiz ve değerlendirmesi yapılmıştır. Araştırma sonucuna
göre; öğrencilerin mesleki alanıyla ilgili mesleki uygulama derslerini daha iyi
anladıkları, mesleğine olan ilgiyi arttırdığı, mesleki uygulama derslerin
gerekli olduğu, mesleki uygulamalarda ders saatlerinin daha fazla olması
gerektiği belirtilmiş olup, yine araştırmada öğrencilerin
işe yerleştiklerinde mesleki uygulamada edindikleri tecrübe, bilgi ve deneyimlerin faydalı olacağı ve kendilerini daha bilgili ve bilinçli hale
getireceği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |