Bu çalışmada, meslek yüksekokullu öğrencilerinin üniversite yaşamı, öğrenciye verilen hizmetler ile yüksekokuldan memnuniyet durumlarının ve üniversitelerin öğrenci beklentilerini karşılamadaki durumunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma, 23.12.2015 – 14.01.2016 tarihleri arasında Adıyaman Üniversitesi Kahta Meslek Yüksekokulu’nda rastgele seçilen 109 öğrenciye anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Ankette 45 soru sorulmuş, veriler SPSS 19.00 ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ölçeğin cronbachalpha katsayısı. 981 olarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesinde 5’li likert tipi derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Memnuniyet düzeyleri düşük, orta ve yüksek olarak sınıflandırılmıştır. Cinsiyete göre yapılan değerlendirmede bayan öğrencilerin erkeklere göre memnuniyet düzeylerinin daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin öğretim elemanlarının yeni gelişmeleri öğrenciye aktarılmasına önem vermesinden ve Öğretim elemanlarının işlerini severek ve içtenlikle yapmalarından son derece memnun oldukları, Buna karşılık spor hizmetleri ve Öğrencilere, kendi aralarında sosyal etkinlik düzenlemeleri için sağlanan olanakların yetersizliğinden şikâyet ettikleri ortaya çıkmıştır.
Baltacı, F., Üngüren, E., Avsallı, H., Demirel,
O. N., (2012), Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin
Eğitim Memnuniyetlerinin ve Geleceğe Yönelik
Bakış Açıların Belirlemesine Yönelik Bir
Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme
Fakültesi Dergisi Yıl:2012, C:4, S:(1):17-25
Çelebiler, N.Y., Süzen, B., Şendağ, R.,
Şipal, A., Tamses, E.S., Tatoğlu, Y., Ayşe N.
Temir, A. N., Tezcan, G., (2013), Düzce
Üniversitesi Tıp Fakültesi 4-5-6. Sınıf Öğrenci
Memnuniyeti Düzeyi Değerlendirilmesi. Düzce
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi
2013;3(1): 1-9 ISSN: 2146-443X.
Demirli, C., Kerimgil, S., (2009),
Yükseköğretimde Eğitim Öğretimle İlgili
Öğrenci Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi,
e-Journal of New World Sciences Academy
2009, Volume: 4, Number: 4, Article Number:
1C0104. :1392-1403. ISSN:1306-3111
Eygü, H., Karaman, S., (2013), Uzaktan Eğitim
Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine
Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Cilt 3 Sayı 1
(Ocak 2013):36-59.
Kotler, P., (1982), Marketing for nonprofit
organizations, 2nd. Edition. the University of
California: Prentice-Hall, Inc. ISBN
:0135561426, 9780135561423 Sf:528.
Sert, S., (2012), Lisans Düzeyinde Turizm
Eğitimi Alan Öğrencilerin Memnuniyet
Düzeyleri ile Not Ortalamaları Arasındaki İlişki,
Turizm Eğitimi Konferansı/Tebliğler Kitabı,
Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma
ve Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları. Sf:198-
213.
Sökmen, A., (2011), Öğrenci Memnuniyetine
Yönelik Ankara’daki Bir Meslek
Yüksekokulunda Araştırma. İşletme
Araştırmaları Dergisi 3/4 (2011):66-79.
Şahin, A. E. (2009), Eğitim Fakültesinde Hizmet
Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci
Memnuniyet Ölçeği(Ef-Ömö) İle
Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 37: 106-122.
Ulusoy, H., Arslan, Ç., Öztürk, N., Bekar.,
M.,(2010), Hemşirelik Öğrencilerinin
Eğitimleriyle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin
Saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik
Bilim ve Sanatı Dergisi, Cilt:3,Sayı(2): 15-24.
Uzgören N., Uzgören, E., (2007, Dumlupınar
Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin
Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin
İstatistiksel Analizi-Hipotez testi, Ki-kare testi
ve Doğrusal Olasılık Modeli, Dumlupınar
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,
Sayı:(17):173-192.
Yangın, H.B., Kırca, N (2013), Antalya Sağlık
Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin
Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler.
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Dergisi 2013;2(1):78-94.
Yıldırım, F. B., Güneri, O.Y., Aydın, Y.Ç.,
(2015), Unıversıty Students’ Satısfactıon Level
And Related Varıables. Journal of Theory and
Practice in Education. 2015, 11(2):521-533.
ISSN: 1304-9496.
AN ANALYSIS RELATED TO STUDENTS SATISFACTION IN VOCATIONAL SCHOOLS THE SAMPLE OF KAHTA VOCATIONAL SCHOOL
Year 2017,
Volume: 6 Issue: 1 (DÜZELTME) - 6. CİLT 1. SAYI TEKNİK BİR ARIZA NEDENİ İLE 5. CİLT 2. SAYI İLE AYNI İÇERİKTE YAYINLANDIĞINDAN, 6.CİLT 1. SAYI "6-1 DÜZELTME" OLARAK TEKRAR YAYINLANMIŞTIR., 1 - 9, 01.04.2017
In this study, it is purposed to present the vocational high school students’ university life, satisfaction from the school andthe services given to the students, and universities’ meeting the students’ expectations. The study was held by applying a survey to the 109 randomly selected students who study at Adıyaman University Kahta Vocational School between the dates 23.12.2015-14.01.2016. 45 questions were asked in the survey and the data were analyzed via SPSS 19.00. The cronbachalpha coefficient of the scale was calculated as 981. In order to determine the students’ satisfaction level, a quintet Likert-type rating scale was used. The satisfaction levels were classified as low, middle and high. Evaluation by the gender reveals that female students have higher satisfaction levels than male students do. It has been understood that students are extremely happy about teaching staffs’ giving importance to convey the updates to the students and teaching staff’s doing their job heartily whereas the students complain about sport services, and inadequate scopes for the social activities that they want to organize among them.
Baltacı, F., Üngüren, E., Avsallı, H., Demirel,
O. N., (2012), Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin
Eğitim Memnuniyetlerinin ve Geleceğe Yönelik
Bakış Açıların Belirlemesine Yönelik Bir
Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme
Fakültesi Dergisi Yıl:2012, C:4, S:(1):17-25
Çelebiler, N.Y., Süzen, B., Şendağ, R.,
Şipal, A., Tamses, E.S., Tatoğlu, Y., Ayşe N.
Temir, A. N., Tezcan, G., (2013), Düzce
Üniversitesi Tıp Fakültesi 4-5-6. Sınıf Öğrenci
Memnuniyeti Düzeyi Değerlendirilmesi. Düzce
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi
2013;3(1): 1-9 ISSN: 2146-443X.
Demirli, C., Kerimgil, S., (2009),
Yükseköğretimde Eğitim Öğretimle İlgili
Öğrenci Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi,
e-Journal of New World Sciences Academy
2009, Volume: 4, Number: 4, Article Number:
1C0104. :1392-1403. ISSN:1306-3111
Eygü, H., Karaman, S., (2013), Uzaktan Eğitim
Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine
Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Cilt 3 Sayı 1
(Ocak 2013):36-59.
Kotler, P., (1982), Marketing for nonprofit
organizations, 2nd. Edition. the University of
California: Prentice-Hall, Inc. ISBN
:0135561426, 9780135561423 Sf:528.
Sert, S., (2012), Lisans Düzeyinde Turizm
Eğitimi Alan Öğrencilerin Memnuniyet
Düzeyleri ile Not Ortalamaları Arasındaki İlişki,
Turizm Eğitimi Konferansı/Tebliğler Kitabı,
Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma
ve Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları. Sf:198-
213.
Sökmen, A., (2011), Öğrenci Memnuniyetine
Yönelik Ankara’daki Bir Meslek
Yüksekokulunda Araştırma. İşletme
Araştırmaları Dergisi 3/4 (2011):66-79.
Şahin, A. E. (2009), Eğitim Fakültesinde Hizmet
Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci
Memnuniyet Ölçeği(Ef-Ömö) İle
Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 37: 106-122.
Ulusoy, H., Arslan, Ç., Öztürk, N., Bekar.,
M.,(2010), Hemşirelik Öğrencilerinin
Eğitimleriyle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin
Saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik
Bilim ve Sanatı Dergisi, Cilt:3,Sayı(2): 15-24.
Uzgören N., Uzgören, E., (2007, Dumlupınar
Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin
Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin
İstatistiksel Analizi-Hipotez testi, Ki-kare testi
ve Doğrusal Olasılık Modeli, Dumlupınar
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,
Sayı:(17):173-192.
Yangın, H.B., Kırca, N (2013), Antalya Sağlık
Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin
Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler.
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Dergisi 2013;2(1):78-94.
Yıldırım, F. B., Güneri, O.Y., Aydın, Y.Ç.,
(2015), Unıversıty Students’ Satısfactıon Level
And Related Varıables. Journal of Theory and
Practice in Education. 2015, 11(2):521-533.
ISSN: 1304-9496.
Ukav, İ. (2017). MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİNE İLİŞKİN BİR ANALİZ: KAHTA MYO ÖRNEĞİ. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 6(1 (DÜZELTME), 1-9.