Muhasebe
meslek mensubu olmaya aday lisans öğrencilerinin, mesleki açıdan yetkin olma ve
oluşan gelişmelere uyum sağlayabilmelerindeki en önemli unsur şüphesiz
eğitimdir. Bundan dolayı muhasebe eğitimini düzenleyen ve birçok ülkede
uygulama alanı bulan Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartları
geliştirilmiştir. Bu standartların Türkiye’de de uygulama alanı bulması mesleki
açıdan son derece önemlidir. Çalışmada lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitiminin,
Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartlarını karşılama düzeylerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde geliştirilmiş olan bir değerlendirme anketi
ile konu hakkındaki veriler toplanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler
SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiş, “t testi” ve “tek yönlü varyans
analizi” (one-way ANOVA) yapılmıştır. Sonuç olarak, lisans düzeyinde verilen
muhasebe eğitiminin, Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartları çerçevesinde,
yürütülmesi gerektiği kanısına varılmış ve bazı çözüm önerilerinde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2019 |
Submission Date | November 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 2 |