Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin genel muhasebe
dersine yönelik algılarını renk, hayvan,
besin türü, mevsim, oyun, çiçek ve eşya metaforları aracılığıyla incelemektir.
Bu amaç doğrultusunda
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde
öğrenim gören ve genel muhasebe dersini almış olan öğrencilere anket
uygulanmıştır. Uygulamaya ilişkin verilerin analizinde frekans, yüzde, Ki -
Kare Testi ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
öğrencilerin her bir kategori için en yaygın olarak kullandıkları metaforlar
sırayla siyah, pırasa, kış, yılan, kaktüs, saklambaç ve hesap makinesidir. Genel
olarak öğrencilerin söz konusu yedi metafora ilişkin algılarında olumsuz
anlamın daha çok kullanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin genel
muhasebe dersine ilişkin algıları arasında “zor, sıkıcı ve karmaşık bir ders
olarak muhasebe”, “gerekli, faydalı, önemli bir ders olarak muhasebe” ve “dikkat
ve çok çalışma gerektiren bir ders olarak muhasebe” algılarının ön plana
çıktığı görülmektedir. Son olarak öğrencilerin muhasebe mesleğini seçme
düşüncesi ile renk, mevsim, çiçek ve eşya metaforlarına yükledikleri anlamlar
arasında istatistiki olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | February 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 3 |