In the taking of pricing decisions under free market conditions lower limit determines the costs, upper limit determine customer perceptions. Businesses are trying to determine the optimum price between these two parameters. Though approach adopted by businesses varies, the cost information is considered as the main reference source for all approaches. Because, the starting point in pricing decisions is cost information. Thus, this study mainly aims to demonstrate the impact on pricing decisions of the cost information produced in modern costing model with traditional costing models.
Serbest piyasa koşullarında fiyatlandırma kararlarının alınmasında alt sınırı maliyetler belirlerken üst sınırı müşteri algıları belirlemektedir. İşletmeler bu iki parametre arasında optimum fiyatı belirlemeye çalışmaktadır. İşletmelerin benimsedikleri yaklaşımlar değişkenlik gösterse de maliyet bilgileri tüm yaklaşımlar için temel referans kaynağı olarak değerlendirilmektedir. Çünkü fiyatlandırma kararlarında temel çıkış noktası maliyet bilgileridir. Buradan hareketle, bu çalışma temel olarak geleneksel maliyetleme modelleri ile çağdaş maliyetleme modellerinde üretilen maliyet bilgilerinin fiyatlandırma kararlarına etkilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Fiyatlandırma Kararları Çağdaş Maliyetleme Sistemleri Geleneksel Maliyetleme Sistemleri Rekabet
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2016 |
Submission Date | June 16, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 3 |