Bu makalenin amacı, şöhret kültürü çalışmalarına odaklanarak gençlerin siyasi yönetimlerinde ve oy verme pratiklerinde şöhretlerin etkisini ortaya koymaktır. Bu yaklaşımla, araştırmanın araştırma kısmında şöhret, ün, kahraman, yıldız, toplumsal figür ve şöhretimsi gibi kavramlara değinilmiş günümüzde yer alan şöhret kavramı üzerinden tartışmalar yapılmıştır. Bunun yanında şöhret – siyaset ilişkisi üzerine birçok bakış açısı ve çalışma üzerinde durulmuştur. Araştırma kapsamında iki soruya cevap aranmıştır; “Şöhretler gençlerin siyasi yönelimlerinde ya da politik duruşlarında ne kadar etkilidir?” ve “Şöhretlerin ulaşılabilir olması şöhretlerin gençler üzerindeki etkisini nasıl şekillendirmektedir?” Araştırma kapsamında 12 öğrenci ile çevrimiçi ortamda görüşmeler yapılmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Katılımcılara kartopu yöntemiyle ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, şöhretlerin gençlerin siyasi yönetimleri üzerine etkisinin çok sınırlı olduğu ortaya konulmuştur. Katılımcılardan elde edilen ifadelere göre, gençler temelde kendisiyle benzer dünya ve siyasi görüşü paylaşan şöhretleri takip etmeye eğilimindedirler. Bu durumdan ötürü, şöhretlerin gençlerin siyasi yönelimlerinde ve kararlarında doğrudan bir etkisi saptanamamıştır. Ancak, şöhretlerin benzer ideolojiye sahip takipçilerinin üzerinde siyasi yönelimleri pekiştirdiği ve oy verme motivasyonlarını arttırdığına yönelik argümanlar tartışmaya açıktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reseach |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |