Play, which occupies most of young children’s lives, is necessary for their healthy growth. Playing areas, by helping children develop physically, psychologically, and sociologically, foster their creativity, problem-solving skills, and social development. Thus, the design of kindergartens including playing areas is important. This article explores the design aspects of kindergarten interior playing areas. It aims to contribute to the design of the global development of inclusive kindergarten and educational environments. Using a qualitative method to analyze specific cases, the study comprehensively reviews kindergarten playing areas, specifically their interior properties. The findings regarding the strategic location of playing areas, architectural characteristics, playground layouts, access points, relationships with other connected spaces, and features are summarized in tables and discussed. It is found that there are considerable differences in the design of kindergartens and the design of interior playing areas is getting more significant.
Education and interior design interior playing area spatial organization kindergarten design
Oyun oynamak, çocukların neredeyse tüm yaşamıdır ve sağlıklı büyümeleri için gereklidir. Oyun oynama eylemi onları fiziksel, psikolojik ve sosyolojik açıdan geliştirdiği için oyun alanları da yaratıcılıklarını, problem çözme becerilerini ve sosyal gelişimlerini artıracak mekânlardır. Bu nedenle oyun alanlarına sahip anaokullarının tasarımı önemlidir. Bu çalışma, anaokullarının içindeki oyun alanlarının tasarımı üzerinedir. Kapsayıcı yaklaşımlı anaokulu ve eğitim ortamlarının tasarımının gelişimine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Nitel yöntemli araştırma, anaokullarını incelerken kapsamlı bir bakışla oyun alanlarının mekânsal organizasyonuna odaklanmaktadır. Belirlenen vaka çalışmalarının tablolarda özetlenen analizleri aracılığıyla iç mekânsal özellikleri araştırılmaktadır. Oyun alanlarının stratejik lokasyonları, mimari özellikleri, oyun alanlarının yerleşimleri, erişim noktaları, diğer bağlantılı mekânlarla ilişkileri ve donatıları tartışılmaktadır. Çalışmada, anaokullarındaki oyun alanlarının ciddi farklılık gösterdiği ve iç tasarımlarının giderek önem kazandığı belirlenmiştir.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Interior Architecture |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Publication Date | July 28, 2025 |
| Submission Date | May 27, 2024 |
| Acceptance Date | March 21, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |