Bu araştırmanın amacı, eğitimde önemli sorunlardan biri olan mesleki yöneltme sorunsalını ele almak ve farklı ülkelerle karşılaştırma yapmaktır. Araştırmanın yöntemi nitel araştırmadır. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemine ait tekniklerden doküman analizi tekniği uygulanmıştır. Süreçte 2007-2017 yılları arasında veri tabanlarında yayımlanan makale ve raporlar alanyazından elde edilen temalar aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, uluslararası sınavlarda başarılarıyla öne çıkan Almanya, Fransa, Finlandiya ve İngiltere’nin zorunlu eğitim yaşı, yöneltme yaşı, yöneltme sınıfı, yöneltmenin başladığı kademe, yöneltme merkezleri, yöneltme paydaşları ve yöneltme durumu ölçütlerine göre incelenmiş ve ülkemizin eğitim ve sosyo-kültürel yapısı dikkate alınarak öneriler sunulmuştur. Mesleki yöneltme çocukluktan yetişkinliğe kadar devam eden bir süreç olması bakımından ülkemizin yöneltme konusunda ihtiyaca dayalı uygulamalar ve araştırmalar yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Erken yaşlarda mesleki gelişimin oluşması bakımdan öğretim programlarıyla bütünleştirilen bir mesleki yöneltme programının oluşturulmasının önemli olduğu ve yöneltme konusunun sadece okullara bırakılmaması, bu konuda yurtdışında olduğu gibi bölgesel demografik özellikleri göz önünde bulunduran tasarımlar yapan eğitim bürolarının oluşturulmasının gerekli olduğu önerilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 |