Matematik öğretim programlarında son yıllarda yapılan güncellemeler ispat kavramının matematik eğitimindeki rolü ve önemini daha da arttırmıştır. Yenilenen matematik öğretim programlarında ispat etkinliklerine daha fazla yer verilmesinin hedeflendiği belirtilmektedir. Ders kitapları ise öğretim programlarında yapılan bu değişime ayak uydurmaya ve programlardaki reform çalışmalarını yansıtmaya çalışmaktadır. Bu bağlamda güncellenen öğretim programları doğrultusunda hazırlanan ders kitaplarında ispat etkinliklerine ne sıklıkla ve nasıl yer verildiğini incelemenin önemli olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı, 2013 ve 2018 yıllarında yapılan öğretim programlarındaki değişiklikler doğrultusunda yayımlanmış olan ortaokul 7. ve 8. sınıf matematik ders kitaplarında geometri ve ölçme alanında yer alan ispat etkinliklerinin kullanım sıklığını incelemektir. Bu amaçla Sivas ili bölgesinde 7. ve 8. sınıf matematik derslerinde kullanılan kitaplarda yer alan ve geometri ve ölçme öğrenme alanına yönelik ispat etkinlikleri incelenmiştir. Seçilen kitaplar Stylianides’in muhakeme ve ispat analitik çerçevesi kapsamında incelenmiştir. Elde edilen bulgular ders kitaplarında yer alan aktivitelerin çok az bölümünün ispat niteliği taşıdığını göstermektedir. Bunun yanında 2018 yılında ders kitaplarında yer alan ispat etkinliklerinin sayısının ise 2013 yılına göre azaldığı belirlenmiştir.
İspat, geometri ve ölçme öğretimi, matematik ders kitabı, ortaokul matematik öğretim programı
Recent updates in mathematics education programs have increased the role and importance of the concept of proof in mathematics education. It is stated that it is aimed to include more proof activities in the renewed mathematics education programs. Textbooks, on the other hand, try to keep up with this change in the curriculum and reflect the reform efforts in the curriculum. In this context, it can be said that it is important to examine how often and how proof activities are included in the textbooks prepared in line with the updated curriculum. The aim of this study is to examine what extent proof tasks take place in the content standards of geometry and measurement in middle school 7th and 8th grade mathematics textbooks published in line with the changes in the curriculum in 2013 and 2018. For this purpose, the proof tasks in the books used in 7th and 8th grade mathematics lessons in Sivas province region and related to geometry and measurement content standards were examined. The selected books were coded within Stylianides' reasoning and proof analytical framework. According to the findings, there were a few proof tasks in these books. In addition, it was determined that the number of proof tasks used in 2018 decreased compared to 2013.
Proof Teaching geometry and measurement Mathematical textbook Elementary school mathematics curriculum
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2021 |
Submission Date | December 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 1 |