Bu çalışmanın amacı son yıllarda uluslararası alanyazında popülerlik
kazanan Konuşma Çözümlemesinin tarihini, ilkelerini, mekanizmalarını ve
Uygulamalı Dilbilim alanına katkılarını tanıtmaktır. Konuşma Çözümlemesi
sistematik bir yaklaşım olarak ortaya çıktığı 60’lı ve 70’li yıllardan itibaren
popülerliğini arttırmış ve kurumsal iletişim, ikinci dil öğretimi, adli dilbilim
ve sınıf içi iletişim gibi alanlarda kullanılmaya başlanmıştır. Türkçe alanyazında
Konuşma Çözümlemesini genel itibariyle kapsamlı bir şekilde tanıtan (Sert,
Balaman, Daşkın, Büyükgüzel ve Ergül, 2015) ve Konuşma Çözümlemesinin ikinci
dil öğretmeni yetiştirilmesinde kullanılmasını inceleyen kapsamlı birkaç
araştırma bulunmaktadır (Sert, 2016). Ancak, Türkçe alanyazında Konuşma Çözümlemesi
ve Uygulamalı Dilbilim üzerine yeterli çalışma olmadığı için bu çalışma bu
alana bir katkı sağlamayı hedeflemektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | June 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |