İçinde bulunduğumuz bilgi toplum düzeni rekabetin yoğunlaştığı, ekmeğin
aslanın ağzından midesine indirme deyimini kazandırdığı bir çağdır.
Çocuklarının gelecekleri için çırpınan ailelerin çocuklarını daha iyi bir
liseye gönderme gayretleri TEOG sınavına verilen önemi daha çok arttırmıştır.
Ortaöğretim kurumlarına yerleştirmenin daha adil yapılabilmesi için sınavın
bilimsel süreç becerilerine yeteri kadar yer vermesi gerekir. Çünkü bu çağın
güçlü olanları, bilgiye sahip olandan daha çok bilgiyi ulaşma yollarını bilen,
bilgiyi amacına göre kullanabilenler olacaktır. Bu araştırmanın genel amacı
TEOG sınavı Fen Bilimleri sorularının Bilimsel Süreç Becerileriyle kapsamında
analiz edilerek ilgili Fen Öğretim Programlarını karşılaştırmaktır. Nitel bir
çalışma olan bu araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın bulgularına göre Tür olarak ilişkilendirilen en fazla beceri, 2016
Nisan sınavına aittir. Bu sınavda on beceri ilişkilendirilmiş olup bunun beşi
uygulama bölümü becerileridir. En az becerilerin kullanıldığı sınavlar ise 2016
Kasım ve 2017 Nisan sınavlarına aittir. Bu sınavlarda altı tür beceri
kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre Fen 2005 programına ait olan
sınavların, 2013 programına ait olanlara göre daha çok BSB ağırlıklı olduğunu
göstermektedir. Bu durum, 2013 programında yer alan becerilerin önceki programa
göre geri planda kaldığını göstermektedir.
TEOG fen bilimleri testi Bilimsel Süreç Becerileri Fen Öğretim Programı
The information society we live is an age in which the
society intensifies competition, and the
expression of bread coming down from the lion's mouth to its stomach has earned
mean in this era. Parents’ efforts who are struggling for their children future have
increased the importance given to the TEOG exam. In order for the placement to be made more equitable in
secondary education institutions, the examination should include enough of the
scientific process skills. Because in this age, the strong ones will be those
who know how to access information rather than having knowledge. The purpose of this research is to
analyze the TEOG exams under the scope of the Scientific Process Skills of the
Science questions and compare the relevant Science Teaching Programs. In this research which is a
qualitative study, document analysis method is used. The scientific process skills most associated with the
questions belong to the April 2016 exam. Ten skills are associated with this exam, five of which
are practice skills. The tests where least skills are used belong to the examinations for
November 2016 and April 2017. Six types of skills have been used in these
exams. The results of this
research show that the exams belonging to the Science 2005 program are more
associated skills than those belonging to the 2013 program. This indicates that the scientific
processes in the 2013 program remain on the back plan according to the previous
program.
TEOG science test science curriculum scientific process skills
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |