Hayat Bilgisi
öğretimine ilişkin son 5 yılda yapılan lisansüstü tez çalışmalarının ve ULAKBİM
TR Dizin kapsamında dizinlenen dergilerde yayımlanmış makalelerin eğilimlerini
belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırma nitel araştırma yaklaşımı ile
desenlenmiştir. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemlerinden doküman
incelemesi yoluyla toplanmıştır. Araştırma kapsamında 39 yüksek lisans ve 9
doktora tezi ile 27 makale incelenmiştir. Araştırma verileri betimsel analiz
ile incelenmiştir. Araştırmada tezler ve makaleler yayın yılı, unvan,
üniversite, konu, yöntem, çalışma grubu, veri toplama süreci ve veri analizi
süreçleri çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda Hayat Bilgisi dizini
ile yayınlanan yüksek lisans tezlerinde süreklilik olduğu ancak doktora
düzeyinde son 2 yıldır tez yayınlanmadığı görülmüştür. Araştırmada yüksek
lisans tezlerinde tarama modelinde yığılma olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Konulara göre dağılımda ise beceri/değer eğitiminin ön plana çıktığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | December 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |